همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
كساني كه نبايد  سركه سيب بخورند

مستقيم از بطري و بدون رقيق كردن آن بي خطر نيست. سركه سيب حاوي ميكروب‌هاي مفيد مانند باكتري و مخمر است اما قند طبيعي موجود پيچش بيضه در آن توسط برخي از اين ميكروب‌ها به اسيد استيك تبديل مي‌شود. اسيديته اسيد استيك براي دستگاه گوارش لطيف انسان با غشا‌هاي مخاطي در دهان و سراسر اين دستگاه بسيار قوي است. رقيق كردن سركه سيب با آب پيش از مصرف ايده خوبي محسوب مي‌شود.

به پيكو اسميت اند نفيو گزارش سركه سيب مي‌تواند مدت زمان باقي ماندن غذا در معده را افزايش دهد، كه اين شرايط مي‌تواند گاستروپارسيس (فلج معده) را تشديد كند. با اين وجود، اگر به قيمت ورق سيليكوني براي زخم گاستروپارسيس ديابتي مبتلا نيستيد، اما گوارشي ضعيف داريد، اين اثر مي‌تواند بسيار مفيد باشد، زيرا هرچه غذا مدت زمان بيشتري در شيره‌هاي گوارشي معده باقي بماند، احتمال عمل گوارش آن زماني كه معده را ترك كرده و وارد روده كوچك شود، افزايش پانسمان لوهمن روشه يابد.

در صورتي كه سركه سيب را رقيق سازيد و به بيماري خاصي مبتلا نباشيد، اين ماده طبيعي مي‌تواند فوايد قابل توجهي براي سلامتي داشته باشد كه از آن جمله مي‌توان به تنظيم حساسيت اسپري اپسايت به انسولين در افراد مبتلا به ديابت يا افرادي كه از سندرم متابوليك رنج مي‌برند، كشتن باكتري بيماري زاي‌ E. coli موجود در غذا، كاهش وزن و كمك به ايجاد تعادل در خون در افراد مبتلا به بيماري قلبي اشاره كرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران



منبع

تظرات ارسال شده