همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 فوايد خردل زرد؛ از رشد مو تا سلامت قلب

به غير از سس خردل، دانه‌هاي خردل زرد و سبز در آشپزخانه كاربردهاي زيادي دارند. خردل زرد ذاتا همه فن حريف است كه به صورت سس يا روغن، دانه و يا به شكل پودري در دسترس است و فوايد شگفت انگيزي براي سلامتي دارد.

به گزارش : به غير از سس خردل، دانه‌هاي خردل زرد و سبز در آشپزخانه كاربردهاي زيادي دارند. خردل زرد ذاتا همه فن حريف است كه به صورت سس يا روغن، دانه و يا به شكل پودري در دسترس است و فوايد شگفت انگيزي براي سلامتي دارد.

خردل زرد، چاشني معروفي است كه معمولا در هات داگ و همبرگر به كار مي‌رود. به غير از سس خردل، دانه‌هاي خردل زرد و سبز در آشپزخانه كاربردهاي زيادي دارند. خردل زرد ذاتا همه فن حريف است كه به صورت سس يا روغن، دانه و يا به شكل پودري در دسترس است و فوايد شگفت انگيزي براي سلامتي دارد.

خردل، منبع خوبي از پروتئين، فيبر، ويتامين C و بسياري از ويتامين‌هاي B كمپلكس است. خردل، غني از مواد معدني چون پتاسيم، فسفر، كلسيم و منيزيم است كه براي سلامتي اهميت زيادي دارند. اگر تصادفا سموم مضري را ببلعيد مي‌توانيد از آن براي تحريك به تهوع استفاده كنيد. اگر از خواص خردل زرد آگاه نيستيد وقت آن است كه با آن اشنا شويد. شما خردل را چه بصورت دانه‌هاي آن مصرف كنيد و چه به صورت كامل يا آسياب شده و يا سس، قطعا مي‌توانيد از فوايد آن بهره مند شويد.

1. كرم رژودرم براي از بين بردن جاي زخم تسكين گرفتگي‌هاي عضلاني
شما مي‌توانيد از خردل زرد براي برطرف كردن فوري هر گونه اسپاسم عضلاني استفاده كنيد، چه اين اسپاسم در كمرتان باشد و چه شانه‌هاي‌تان. خردل زرد مي‌توانيد عصب‌هاي دهان‌تان را تحريك كند كه در نتيجه، عصب‌هايي را كه موجب گرفتگي شده‌اند تحت تاثير قرار مي‌دهد.
خردل منبع خوبي از پتاسيم و كلسيم نيز هست كه دو ماده‌ي مغذي مهم و لازم براي حفظ استخوان‌ها و مفاصل و عضلات هستند. يك قاشق چايخوري خمير خردل زرد بخوريد و بعد يك ليوان آب بنوشيد. اين كار را هر روز انجام دهيد تا اسپاسم‌تان برطرف شود.

2. درمان دردهاي بدني
مي‌توانيد از روغن خردل كه از دانه‌هاي خردل زرد تهيه شده براي تسكين هر گونه دردي استفاده كنيد، مثلا درد آرتروز.
روغن خردل در بدن بر خلاف گيرنده‌هاي درد عمل مي‌كند، يعني مي‌تواند سيگنال‌هاي درد را به خوبي مهار كند. مقداري روغن خردل را گرم كرده و با آن قسمت دردناك بدن‌ را به مدت 10 تا 15 دقيقه ماساژ بدهيد. اين كار را روزي 2 تا 3 بار انجام دهيد. همچنين مي توانيد با دانه‌هاي خردل، ضماد درست كنيد و آن را روي قسمت دردناك بگذاريد. هميشه جهت جلوگيري از سوختگي، از يك حوله‌ي نازك بين پوست‌تان و ضماد استفاده كنيد.

3. كاهش حملات آسم
براي تسكين فوري حمله‌ي آسم، روغن خردل يكي از بهترين راه حل‌هايي است كه مي‌توانيد در خانه از آن كمك بگيريد. روغن خردل حاوي تركيبات متعددي است كه مي‌توانند التهاب و عفونت را در بدن مهار كنند.
روغن دانه‌هاي خردل زرد مي‌توانند به باز كردن راههاي هوايي كمك كرده و عملكرد ريه‌ها هيدروژل را بهبود بدهند و در نتيجه تنفس را آسان‌تر كنند. يك قاشق چايخوري روغن خردل را با كمي كافور گرم كنيد و اجازه دهيد خنك شود، سپس به آرامي آن را روي قفسه سينه و بالاي كمر ماساژ بدهيد. اين كار را روزي دو تا سه بار انجام دهيد تا علائم آسم تسكين پيدا كند. همچنين مي‌توانيد از دانه‌هاي خردل يا روغن ارگانيك آن تا جايي كه ممكن است در پخت و پزتان استفاده كنيد.


4. برطرف كردن بوي بد دهان
خردل زرد، درماني ساده اما موثر براي برطرف كردن بوي بد دهان. بوي تند سس خردل مي‌تواند بوي بد دهان را پوشش بدهد.
يك قاشق چايخوري سس خردل زرد را در دهان بگذاريد و يك دقيقه آن را در دهان بچرخانيد و سپس تف كنيد. بعد يك قاشق چايخوري سس خردل بخوريد و در نهايت دهان‌تان را كاملا با آب بشوييد. هر وقت لازم بود از اين راهكار استفاده كنيد.

5. تقويت سلامت قلب
خردل زرد براي سلامت قلب مفيد است. روغن خردل سرشار از چربي‌هاي تك غير اشباع و چند غير اشباع بوده و مي‌تواند كلسترول خون را تعديل كند. روغن خردل، LDL را پايين آورده و HDL را بالا مي‌برد، بنابراين مي‌تواند ريسك بيماري‌هاي قلبي و عروقي را كاهش بدهد. ضمنا برگ‌هاي گياه خردل، قدرت فوق‌العاده‌اي در كاهش كلسترول دارند، چون مي‌توانند با بايل اسيد در سيستم گوارش تركيب شده و دفع اسيدها از بدن را ساده‌تر كنند. شما مي‌توانيد تنها با استفاده از رون خردل خالص براي پخت و پز و افزودن گياه آن به سالادها و سوپ‌ها از فوايدش بهره مند شويد.

6. تسكين سرفه و سرما خوردگي
روغن خردل به دليل ذات تند و تيزش درمان خوبي براي سرما خوردگي و سرفه پماد سوختگي است. روغن خردل طبيعت گرم دارد و به رفع گرفتگي بيني و سينه كمك مي‌كند.
گياه و سس خردل به خاطر منيزيم و آهني كه دارد مي‌تواند سيستم ايمني را تقويت كرده و شما را براي فصل سرما خوردگي و آنفلوآنزا آماده كند. چند حبه سير را داخل روغن خردل بجوشانيد و بگذاريد خنك شود. آن را صاف كنيد و از روغني كه به دست آمده براي ماساژ سينه، كمر و كف پاها و كف دست‌هاي‌تان استفاده كنيد. اين كار را روزي 2 تا 3 بار انجام دهيد. همچنين براي پاكسازي خلط در سيستم تنفسي، يك قاشق چايخوري دانه‌هاي زيره را با 2 تا 3 قاشق چايخوري روغن خردل را در يك كاسه آب جوش تركيب كرده و بخار آن را تنفس كنيد.

7. درمان ريفلاكس
سس خردل زرد براي درمان برگشت اسيد معده بسيار موثر است چون مي‌تواند اسيد معده را خنثي كند. همچنين محتواي سركه‌ي موجود در اين سس به كاهش pH اسيد معده كمك مي‌كند و از اين رو ناراحتي معده را فورا تسكين مي‌دهد.
يك قاشق چايخوري سس خردل بخوريد و سپس يك ليوان آب بنوشيد. اين كار را هر چقدر كه لازم بود تكرار كنيد تا ريفلاكس‌تان برطرف شود.
هشدار: اگر سس خردل باعث تشديد سوزش معده‌تان شد، اين راهكار را متوقف كنيد.

8. تقويت استخوان‌ها و دندان‌ها
چه باور بكنيد و چه نه، حتي مقدار كمي خردل زرد هم مي‌تواند كمك بزرگي به حفظ سلامت دندان‌ها و استخوان‌هاي‌تان بكند.
مواد مغذي گوناگون موجود در خردل زرد مانند فسفر، منگنز و منيزيم براي سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها بسيار مفيد هستند. مثلا كلسيم براي ساختن استخوان‌ها و حفظ قدرت آنها و همچنين براي حفظ دندان‌ها ضروري است. پايين بودن سطح كلسيم بدن مي‌تواند تاثير منفي بر سلامت دندان‌ها و استخوان‌ها بگذارد.
كافيست پانسمان زخم هر روز يك قاشق غذا خوري پودر خردل زرد بخوريد و سپس يك ليوان آب بنوشيد.

9. تقويت رشد موها
خردل ويتامين‌هاي زيادي دارد كه رشد موهاي سالم را تقويت مي‌كنند. وجود بتا كاروتن، پروتئين، آهن و كلسيم، كمك زيادي به حفظ سلامت موهاي‌تان مي‌كند.
روغن خردل مي‌تواند با افزايش گردش خون در پوست سر، رشد موها را افزايش بدهد. مقداري روغن خردل را گرم كنيد و آن را از ريشه به سمت ساقه به مدت 15 دقيقه ماساژ بدهيد. كلاه دوش بگذاريد و اجازه دهيد چند ساعت بماند. سپس با شامپو شستشو بدهيد. اين كار را دو بار در هفته انجام دهيد.

10. درمان شب ادراري
شب ادراري مشكلي بسيار ناراحت كننده است كه مي‌توانيد با خردل زرد آن را برطرف كنيد. همچنين اگر دچار عفونت مجاري ادراري هستيد، خردل زرد كمك زيادي به شما مي‌كند.
دانه‌هاي خردل زرد برشته شده را آسياب كنيد تا پودري شكل شوند. يك دوم قاشق چايخوري از اين پودر را با يك فنجان شير گرم تركيب كرده و اين نوشيدني را هر شب، يك ساعت قبل از رفتن به رختخواب به كودك‌تان بدهيد. اين كار را هر شب انجام دهيد تا مشكل شب ادراري برطرف شود.

چند نكته
. سس خردل زرد، سديم زيادي دارد بنابراين در مصرف آن اعتدال را رعايت كنيد.
از دچار هر نوع بيماري قلبي هستيد، از مصرف سس خردل اجتناب كنيد.
. در مصرف اين چاشني تند زياده روي نكنيد چون ممكن است مشكلات گوارشي ايجاد كند.
. خردل، طبيعتي گرم دارد و مي‌تواند دماي بدن را بالا ببرد، پس اين هم دليلي ديگر براي حفظ اعتدال در مصرف خردل.
. خودتان در خانه هم مي‌توانيد سس خردل درست كنيد قطره آهن فروزومال و با ادويه‌هايي چون فلفل، سير و يا پاپريكا و كمي نمك طعم‌دارش كنيد.
. روغن خردل را با عصاره‌ي خردل اشتباه نگيريد.
. روغن خردلي كه آلوده به روغن خشخاش است مصرف مكنيد چون براي سلامتي‌تان خطرناك است.

منبع: برترين‌ها



منبع

تظرات ارسال شده