همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 چرا دچار كمبود ويتامين E مي‌شويم؟

به همين دليل ابتلا به كمبود ويتامين E شايع نيست مري انسان مگر اينكه فرد دچار يك عارضه نهفته باشد. همچنين وجود دوز بالايي از اين ويتامين خطر خونريزي را افزايش مي‌دهد.

كارشناسان به افراد توصيه مي‌كنند در صورت وجود علائمي چون مشكل در راه رفتن و حفظ هماهنگي، درد يا ضعف ماهيچه‌اي، اختلال بينايي و نداشتن حال عمومي خوب به پزشك مراجعه كنند.

در كنار مصرف مواد غذايي، مكمل‌هايي هم وجود دارند كه براي رفع كمبود ويتامين E مصرف مي‌شوند. هرچند اين مكمل‌ها عوارض جانبي دارند و بهتر است از رژيم‌هاي پماد آلفا براي جوش صورت غذايي حاوي خوراكي سرشار از ويتامين E استفاده شود.

از جمله خوراكي‌هاي حاوي ويتامين E مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

- خشكبار و دانه‌هايي از قبيل بادام، تخم آفتابگردان و بادام زميني

- غلامت كامل

- روغن‌هاي گياهي بخصوص زيتون و آفتابگردان

- كرم اسكار رژودرم سبزيجات برگدار

- تخم‌مرغ

- كيوي

- انبه

به گفته كارشناسان مكمل‌هاي ويتامين E مي‌توانند با داروهايي از جمله داروي ضد انعقاد، ضد پلاكت، سيمواستاتين (كاهنده چربي خون)، ويتامين B۳، داروهاي شيمي سوختگي با آب جوش درماني و پرتو درماني تداخل ايجاد كنند.

كمبود ويتامين E مي‌تواند در نتيجه وجود يك بيماري نهفته باشد، بسياري از بيماري‌ها مانع از آن مي‌شوند كه بدن قادر به جذب چربي از جمله مواد مغذي محلول در چربي مانند ويتامين E از يك نوع عارضه ژنتيكي نادر به نام آتاكسي ناشي مي‌شود. اين بيماري بر كنترل ماهيچه‌ها و هماهنگي آنها تاثير مي‌گذارد كه اغلب كودكان ۵ تا ۱۵ ساله به آن دچار مي‌شوند.

به گزارش هلث لاين، پماد زخم بستر بلافاصله پس از تشخيص كمبود ويتامين E فرد بايد تحت درمان قرار گيرد و اگر درمان آن به تعويق افتد علائم آن با گذشت زمان تشديد مي‌شود و مي‌تواند به مشكلات بيشتر منجر شده و بر كيفيت زندگي تاثير بگذارد.

ايسنا



منبع

تظرات ارسال شده