همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
هشدار در مورد خطرات مصرف بيش از حد آسپرين براي سلامتي

مي دهد مصرف روزانه آسپرين داراي خطرات زيادي است و حتي احتمال خون ريزي بدن انسان را افزايش مي دهد.

به نمايندگي شركت لوهمن روشه گزارش : به نقل از نيواطلس، اين پژوهشگران هشدار مي دهند اين خطرات آن قدر زياد است كه حتي مي تواند مزاياي مصرف آسپرين براي قلب و برخي اجزاي ديگر بدن را به حاشيه براند.

توليد نمايندگي اسميت اند نفيو داروي آسپرين به بيش از يك قرن قبل بازمي گردد، اما ماده اصلي تشكيل دهنده آن كه از درخت بيد گرفته مي شود از هزاران سال قبل براي تسكين درد مورد استفاده بوده است. در اواسط قرن پانسمان suprasorb بيستم از آسپرين براي جلوگيري از وقوع حملات قلبي استفاده شد و از اواخر دهه ۸۰ ميلادي پزشكان مصرف روزانه آن را براي افراد سالمند تجويز كردند.

اما در سال هاي اخير مشخص پانسمان نقره براي سوختگي شده كه مصرف زياد آسپرين مي تواند خطر خون ريزي داخلي را افزايش دهد. اين خطر تابدان حد جدي است كه مزاياي اين دارو در مقابله با بيماري هاي قلبي و عروقي را به حاشيه مي راند.

اين اعصاب تحقيق بر مبناي انجام ۱۳ آزمايش و با استفاده از داده هاي جمع آوري شده از ۱۶۰ هزار نفر انجام شده و ثابت كرد اگر چه مصرف آسپرين به طور قطع موجب كاهش احتمال خطر وقوع بيماري هاي قلبي و عروقي مي شود، اما زياده روي در اين كار افزايش موارد خون ريزي داخلي را در افراد مختلف به دنبال دارد.

مهر



منبع

تظرات ارسال شده