همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
حتي در خواب هم مي توان لاغر شد

در طول شب بدن شما بين 300 تا 400 كالري انرژي مي‌سوزاند! اين ميزان كالري تقريباً برابر با مقدار انرژي‌ است كه شما با يك ساعت دويدن مصرف مي‌كنيد. موارد زير عادت‌هاي خاصي است كه پايبندي به آن ها قبل از خواب مي‌تواند كاهش وزن نمايندگي محصولات هارتمن به دنبال داشته باشد.

لاغر شدن به وسيله خوابيدن در اتاق سرد

نگه داشتن دماي اتاق خواب در حدود 18 درجه سانتي‌گراد در طول شب سوخت و ساز بدن را تقويت مي‌كند. محيط خنك‌تر، سلول‌هاي چربي قهوه‌اي را فعال مي‌كند. وقتي در يك اتاق سرد مي‌خوابيد، بدن‌تان براي حفظ گرماي خود شروع به سوزاندن انرژي بيشتري مي‌كند و شما هنگام صبح كاهش وزن خواهيد داشت.

كاهش وزن با انگور

انگور به دليل دارا بودن ماده خاصي به نام رسوراترول به سوزاندن كالري كمك مي‌كند. اين پانسمان زخم بستر ماده، چربي سفيد بد را به چربي قهوه‌اي خوب تبديل مي‌كند. هنگام خواب، بدن براي گرم نگه داشتن خود چربي قهوه‌اي را مي‌سوزاند بنابراين با خوردن انگور قبل از خواب، به جاي ذخيره چربي، از شر چربي اضافي خلاص خواهيد شد.

ساعات خواب منظم براي كاهش وزن

براساس مطالعات، برنامه خواب نامنظم با افزايش زياد وزن مرتبط است. به طور طبيعي هورمون ملاتونين كه در فعال شدن سلول‌هاي چربي قهوه‌اي و سوزاندن كالري نقش دارد به ما مي‌گويد كي بايد به رختخواب برويم.

ساعات خواب نامنظم، باعث به هم خوردن نظم توليد ژل هارتمن ملاتونين مي شود و شما را از خواب باكيفيت محروم مي‌كند. درنتيجه ممكن است صبح احساس خستگي كنيد و براي افزايش انرژي خود تمايل به مصرف مواد پركالري داشته باشيد.

مصرف تنقلات پروتئيني براي كاهش وزن

خوردن تنقلات قبل از خواب اگر به درستي انجام شود كار اشتباهي نيست. مصرف مواد غذايي غني از پروتئين مثل ماست يوناني، پنير كم چرب، گوشت كم چرب يا كره بادام زميني قبل از خواب، سرعت سوخت و ساز را در بدن افزايش مي دهد و به رشد ماهيچه ها كمك مي‌كند.

كاهش وزن با تمرينات قدرتي

ورزش بدني وريدي بهترين راه براي از بين بردن استرس و افزايش سوخت و ساز قبل از خواب است. ثابت شده است كه انجام همه تمرينات ورزشي قبل از خواب مي‌تواند سوخت و ساز بدن را افزايش دهد اما تمرينات مقاومتي به شما در سوزاندن چربي نيز كمك مي كند.

پرداختن به شنا يا وزنه‌برداري احتمالا بهترين راه حل كاهش وزن در اواخر شب است. اين ورزش ها موجب سوزاندن كالري مي شوند و اين سوختن كالري حتي هنگام خواب هم ادامه مي يابد.

نوشيدن چاي گياهي

انواع خاصي از چاي‌ها مي‌توانند به شما در كاهش وزن در هنگام شب كمك كنند. مسلما اين چاي‌ها جادو نمي‌كنند پماد آلفا براي سوختگي پاي نوزاد بلكه با تقويت سلامتي شما اندام تان را متناسب‌تر مي‌سازند. دارچين با التهاب مقابله و از نفخ در هنگام صبح جلوگيري مي‌كند. نعناع باعث كاهش اشتها مي‌شود و كمك مي‌كند از خوردن ميان‌وعده خودداري كنيد. بابونه هضم غذا را بهبود مي‌بخشد و به اعصاب‌تان آرامش مي‌دهد.

نقل از برنا



منبع

تظرات ارسال شده