همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 درمان سرطان با عصاره درخت

چيني درخت نراد وجود دارد و در صورت تركيب با داروهاي سرطان موجود، خواص ضدسرطاني نشان مي دهد. وريدي

به گزارش آنالوگ شيميايي يك تركيب شيميايي است كه ساختاري همانند ماده اي ديگر دارد؛ اما برخي از اجزاي مشخص آن با ديگري متفاوت است. در واقع ممكن است آنالوگ هاي شيميايي از نشر شيميايي پماد آلفا براي سوختگي پاي نوزاد بسيار شبيه به هم باشند، اما از ديدگاه فيزيكي، بيوشيميايي و دارويي خواصي بسيار متفاوت داشته باشند.
درخت نراد گونه اي از درختان هميشه سبز و برگ سوزني است كه بوي خوشي دارد. گونه چيني اين درخت كه يك گياه كمياب محسوب مي نمايندگي محصولات هارتمن شود، ماده اي را توليد مي كند كه خواص ضدسرطاني دارد، اما به دليل كمياب بودن اين درخت امكان استخراج تركيب مذكور به صورت طبيعي وجود ندارد.
بر اساس تخمين انستيتوي ملي سرطان، تنها در سال 2018 ميلادي بيش از يك ميليون و 700 هزار مورد سرطان پماد زخم جديد در آمريكا تشخيص داده شده و 600 هزار نفر در اثر ابتلا به اين بيماري جان خود را از دست داده اند.
تا سال 2030 ميلادي سرطان به يكي از عوامل اصلي مرگ و مير انسان ها بدل خواهد شد و بر اساس تخمين اين انستيتو، 23.6 ميليون نفر به سرطان مبتلا خواهند شد. به همين علت بسياري ژل هيدروزورب از محققان در تلاشند تا با الهام از طبيعت استراتژي هاي جديدي را براي مقابله با اين بيماري مزمن بيابند.
گزارش كامل اين تحقيقات در نشريه Journal of the American Chemical Society منتشر شده است.

منبع: ايرنا



منبع

تظرات ارسال شده