همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 ۷ ماده غذايي براي داشتن موهايي زيبا

و «ب» است. شما مي توانيد با جانشين كردن تكه اي از آوكادو با شامپو نرم كننده تان، درخشش خيره كننده اي را به موهايتان هديه كنيد. كافيست بعد از شتشوي موهايتان با شامپو و در حالي كه موهايتان كمي خيس هستند، آوكادو را به آنها بماليد و بعد از گذشت چند دقيقه آنها را خشك كنيد.

به گزارش ، اگر از موهايتان راضي نيستيد و تا به حال تمام تلاشتان اسميت اند نفيو را كرده ايد تا با شامپوهاي مختلف آنها را احيا كنيد و هنوز موفق نشده ايد، ما به شما پيشنهاد مي كنيم تا اين موادغذايي را مصرف كنيد تا موهايتان جان تازه اي بگيرند:

۱- آوكادو
با در اختيار داشتن بيش از ۲۵ ماده معدني، آوكادو سرشار از ويتامين هاي «اي» و «ب» است. شما مي توانيد با جانشين كردن تكه اي از آوكادو با شامپو نرم كننده تان، درخشش خيره كننده اي را به موهايتان هديه كنيد. كافيست بعد از شتشوي موهايتان با شامپو و در حالي كه موهايتان كمي خيس هستند، آوكادو را به آنها بماليد و بعد از گذشت چند دقيقه آنها را خشك كنيد.

۲- روغن نارگيل
طب پانسمان لوهمن روشه سنتي هندي اعتقاد فراواني به قدرت روغن نارگيل در احياي مو دارد. هندي ها چندين قرن است كه از روغن نارگيل به عنوان ماده اي براي جلوگيري از پيري و رهايي از استرس استفاده مي كنند. ماساژ دادن مو ها توسط روغن نارگيل مي تواند شما را از شر شوره سر، موخوره و ريزش مو نجات دهد. به اضافه اينكه عطر نارگيل حس تازه اي را در شما متولد مي كند.

۳- لبنيات
شير و فراورده هاي آن علاوه بر اينكه استخوانهاي شما را محكم مي كنند، به سبب داشتن كلسيوم، ويتامين د و ويتامين ب ۱۲، باعث رشد موهاي شما مي شوند. پس خوردن شير كم چرب را فراموش نكنيد.

۴- تخم پيچش بيضه مرغ
مهم نيست كه چگونه تخم مرغ را ميل مي كنيد، براي اينكه موهايتان را تقويت كنيد، بهتر است از خريد شامپوهاي پروتئينه گران قيمت دست بكشيد و يك زرده تخم مرغ را زماني كه به حمام ميرويد بر روي سرتان بماليد و پس از ۱۰ تا ۱۵ دقيقه با آب سرد آنرا بشوريد تا به معجزه زرده تخم مرغ ايمان آوريد.

۵-عسل
عسل مي تواند شيريني و درخشش را به موهايتان هديه دهد. كافيست ۲ قاشق چايخوري عسل را با ۲/۳ فنجان روغن زيتون مخلوط كنيد و آنها را به موهايتان بماليد و آنها را در يك حوله گرم براي مدت ۳۰ دقيقه بپيچيد. پس از آن موهايتان را با آب گرم آبكشي كنيد و از شيريني موهايتان لذت ببريد.

۶- اسپري اوپسايت نخود فرنگي
نخود فرنگي يكي از بهترين تامين كننده گان كربوهيدرات و پتاسيم است كه باعث مي شود موهايتان قوي باقي بمانند. اين دانه هاي سبز يكي از پر كالري ترين دانه هاي خوراكي در ميان ديگر سبزيجات هستند كه علاوه بر تامين انرژي بدنتان مي توانند موهايتان را هم قوي نگه دارند.

۷- گردو
گردو را مي توان يكي از بهترين منابع ويتامين «اي» برشمرد. گردو به موهايتان چربي مورد نيازشان را اهدا مي كند تا آنها درخشان بمانند. گردو مي تواند جايگزين خوبي براي محصولات حفاظت از رنگ مو باشد. ابتدا گردو را آسياب كنيد و آنرا در آب بجوشانيد گاز عسل و سپس آنر صاف كنيد و به موهايتان بماليد و براي مدت ۲۰ دقيقه بر روي سرتان نگه داريد. اين مخلوط باعث تقويت رنگدانه هاي موي شما مي شود و موهاي سفيد را از در آمدن پشيمان مي كند.


منبع : شفاف



منبع

تظرات ارسال شده