همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
نشانه‌هاي هشدار دهنده كه نبايد هرگز ناديده گرفته شوند

دهنده كه نبايد هرگز ناديده گرفته شوند، بيشتر آشنا مي‌شويم. در صورت مواجهه با آن‌ها براي بررسي دقيق شرايط به پزشك مراجعه كنيد زيرا مي‌تواند صرفه جويي در زمان و هزينه را به همراه داشته يا حتي جان شما را نجات دهد!

به گزارش : بدن انسان زماني كه با مشكل مواجه مي‌شود، با ارائه برخي نشانه‌ها و سيگنال‌هاي هشدار دهنده تلاش مي‌كند تا ما را از بروز آن آگاه سازد. به عنوان مثال، ممكن است هنگام انجام كارهاي روزانه خود به ناگاه با احساس فشاري عجيب در سينه خود مواجه شويد كه تا پيش از اين، چنين شرايطي را تجربه نكرده‌ايد. فشار پس از مدت كوتاهي از بين رفته، اما پس از چند دقيقه دوباره باز مي‌گردد.

همانند بسياري از مردم، پماد زخم ممكن است با خود فكر كنيد كه اكنون نمي‌توانيد كار را رها كرده و موجب ناراحتي ديگران شويد. همچنين، زماني كه مشخص شود با مساله خاصي روبرو نبوده‌ايد، دوست نداريد همانند فردي نادان به نظر برسيد. با مراجعه به پزشك ممكن است مشخص شود با مساله اي به جز يك سوء هاضمه مواجه نبوده‌ايد، اما مشكلي ديگر مانند يك زخم در دستگاه گوارش شناسايي شود.

در ادامه با برخي نشانه‌هاي هشدار دهنده كه نبايد هرگز ناديده گرفته شوند، بيشتر آشنا مي‌شويم. در صورت مواجهه با آنها براي بررسي دقيق شرايط به پزشك مراجعه كنيد زيرا مي‌تواند صرفه جويي در زمان و هزينه را به همراه داشته يا حتي جان شما را نجات دهد.

فك درد

فك با قلب شما رابطه نزديكي دارد و حتي اگر با سينه درد مواجه نباشيد، احساس درد ناگهاني در فك مي‌تواند نشانه‌اي از يك شريان مسدود شده باشد. اگر اين شرايط با سينه درد و يا تنگي نفس همراه است، بلافاصله به ژل هيدروزورب پزشك مراجعه كنيد.

تورم قوزك

عملكرد ضعيف كليه‌ها يا نارسايي كليه مي‌تواند به احتباس مايع در بدن، به ويژه در اندام‌هاي پاييني، منجر شود. در صورت مواجهه با تورم قوزك پا براي بيش از يك يا دو روز، در شرايطي كه دليل مشخصي براي آن وجود ندارد، براي بررسي دقيق شرايط به پزشك مراجعه كنيد.

آسم

گاهي اوقات آنچه شبيه به آسم يا دشواري در تنفس به نظر مي‌رسد، در حقيقت، يك انسداد شرياني است. اگر با آسم، آلرژي‌هاي فصلي، يا اضطراب مواجه نيستيد، احساس تنگي و فشار در قفسه سينه و ناتواني در تنفس درست ممكن است نشانه‌اي از يك حمله قلبي باشد. افراد بسياري ممكن است اين شرايط را با قرار گرفتن در معرض گرده گياهان يا گرد و غبار ارتباط دهند، اما بهترين گزينه مراجعه به پزشك و بررسي دقيق شرايط براي پيشگيري از مواجهه با شرايطي جدي است.

تكرر ادرار

اگر تلاش مي‌كنيد تا بدن نمايندگي محصولات هارتمن خود را هيدراته نگه داريد، تكرر ادرار مي‌تواند نشانه خوبي باشد. اما اگر بيشتر از حد عادي مايعات مصرف نمي‌كنيد و با تكرر ادرار مواجه هستيد، اين شرايط مي‌تواند نشانه‌اي از ابتلا به ديابت نوع ۲ باشد زيرا بدن تلاش مي‌كند قند اضافه را از طريق توليد ادرار بيشتر دفع كند. در مردان، تكرر ادرار مي‌تواند نشانه‌اي از بروز مشكل در پروستات نيز باشد.

سكسكه

به طور معمول، سكسكه شرايطي آزاردهنده اما بي ضرر است. اگر خيلي سريع يك نوشيدني را مصرف كنيد ممكن است با سكسكه مواجه شويد. اما اگر سكسه بدون دليلي مشخص شكل مي‌گيرد، دردناك است و متوقف نمي‌شود، مي‌تواند نشانه‌اي از يك سكته مغزي باشد.

اين شرايط در زنان بيشتر از مردان رخ مي‌دهد و به طور معمول با احساس سوزن سوزن شدن يا بي حسي در دست‌ها، تاري ديد، و ديگر نشانه‌هاي كلاسيك سكته مغزي همراه است.

زبان درد

احساس پانسمان زخم بستر درد در زبان اغلب يك نشانه اوليه از كمبود ويتامين B۱۲ است، به ويژه اگر با خستگي و ضعف، و شكنندگي ناخن‌ها همراه باشد. زبان متورم و دردناك شرايطي است كه به نام گلوسيت شناخته مي‌شود.

اگر كمبود ويتامين B۱۲ جدي شود، بر سيستم عصبي، تعادل، تنفس، بينايي و خلق و خوي شما تاثيرگذار خواهد بود. پس به زبان خود توجه داشته باشيد!

موي زائد صورت

رشد مداوم، غيرعادي و بيش از حد موي زائد در صورت زنان مي‌تواند نشانه‌اي از سندرم تخمدان پلي كيستيك باشد كه يك اختلال غدد درون ريز است و مي‌تواند بر باروري زنان اثرگذار باشد. موي زائد صورت نشانگري از اختلال هورموني ناشي از اين شرايط است.

احساس تشنگي مداوم

دست در دست تكرر ادرار كه پيش‌تر به آن اشاره شد، احساس تشنگي مداوم مي‌تواند نشانه‌اي از ابتلا به ديابت باشد. همان گونه كه اندام‌ها قند اضافه را از طريق ادرار دفع مي‌كنند، وريدي بدن تلاش مي‌كند تا ذخيره مايع را دوباره پر كند.

نازك شدن ابروها

شايد باورش دشوار باشد، اما نازك شدن ابروها مي‌تواند نشانه‌اي آشكار از مشكلات تيروئيد باشد. با مراجعه به پزشك مي‌توانيد آزمايش‌هايي را براي بررسي عدم تعادل هورمون تيروئيد انجام دهيد.

منبع: تبيان



منبع

تظرات ارسال شده