همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
اين ظروف را داخل مايكروويو نگذاريد

از آنها بايد محتاط بود.

به گزارش به نقل هيدروژل از سلامانه ​ظروف فلزي و استيل، ظروفي كه تنها بخش كوچكي از آن‌ها، مانند دسته، فلزي است، ظروف يك بار مصرف آلومينيومي يا فويل‌هاي آلومينيومي كه به عنوان محافظ دور غذا كشيده مي‌شود، به هيچ عنوان نبايد داخل مايكروويو گذاشته شود. بخش فلزي ظروف مي‌تواند باعث ايجاد جرقه در آتش‌سوزي شود.

پانسمان زخم ظروف يكبار مصرف پلاستيكي و فومي
ظروف يك بار مصرف پلاستيكي و فومي نيز به هيچ عنوان نبايد داخل مايكروويو قرار بگيرد چون باعث آزاد شدن مواد شيميايي شبه استروژن با نام BPA و ورود آن به مواد غذايي مي‌شود. اگر مي‌خواهيد ظرفي پلاستيكي را داخل مايكروويو بگذاريد، مطمئن شويد كه مناسب اين كار است پماد سوختگي و البته فراموش نكنيد كه به صورت كلي ظروف شيشه‌اي و سراميكي مناسب مايكروويو، گزينه‌هاي ايمن‌تري براي استفاده است.

چيني‌هاي قديمي يا خاص
بهتر است ظروف چيني قديمي خود را به ويژه اگر مدتي است از آن‌ها استفاده نكرده‌ايد، داخل مايكروويو قرار ندهيد. افزون بر ظروف چيني قديمي، كرم رژودرم ظروف سفالي خود را نيز اگر از جاي معتبري نخريده‌ايد بهتر است داخل مايكروويو قرار ندهيد. چرا كه تركيب مواد تشكيل‌دهنده اين ظروف مي‌تواند حاوي فلزات سنگين باشد و قرار دادن آن‌ها در مايكروويو خطراتي را براي شما به دنبال داشته باشد.
افزون بر آن، اگر ظروف چيني شما تزيينات طلايي دارد، بهتر است آن‌ها لوزالمعده را داخل مايكروويو قرار ندهيد، چرا كه احتمال وجود تركيبات فلزي در اين نوع چيني‌ها زياد است و در آخر يادتان باشد براي جلوگيري از خراب شدن دستگاه، به صورت مرتب آن را تميز و البته از روشن كردن آن زماني كه خالي است، خودداري كنيد.



منبع

تظرات ارسال شده