همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
مناسب ترين كارها در زمان حمله قلبي

دقيقه طول بكشد چون سبب مرگ عضله قلب نمي‌شود ديگر به آن سكته قلبي اطلاق نمي شود و در اين شرايط به آن آنژين صدري ناپايدار گفته مي‌شود.

به گزارش ، حمله قلبي مي هيدروژل تواند تنها به صورت حمله درد قفسه سينه باشد كه اگر كمتر از ۲۰ دقيقه طول بكشد چون سبب مرگ عضله قلب نمي‌شود ديگر به آن سكته قلبي اطلاق نمي شود و در اين شرايط به آن آنژين صدري ناپايدار گفته مي‌شود. در مواردي كه آنژين صدري ناپايدار باشد چون احتمال تبديل اين حملات به سكته قلبي وجود دارد، بيمار بايد در بخش CCU بستري و از داروهايي كه جلوي تشكيل لخته را در رگ هاي كرونر مي گيرد استفاده شود.

علائم لوزالمعده حمله قلبي
سوزش سر دل و مشكلات دستگاه گوارش: سوزش سر دل همراه با درد شديد در قفسه سينه مي تواند نشان دهنده خطر حمله قلبي باشد.
درد قسمت چپ بدن: اين يكي از علايم كلاسيك حمله قلبي است.
خستگي سريع: در صورتي كه فرد خيلي زود احساس خستگي كند، ممكن است در معرض خطر حمله قلبي باشد. سعي كنيد نوع خستگي خود و چگونگي آن را تجزيه و تحليل كنيد.
قطره آهن فروزومال سرفه غير قابل توقف: اين يكي از نشانه هاي متداول حمله قلبي است. در موارد شديد، سرفه خوني نيز مشاهده مي شود. علايم عمومي حمله قلبي مرتبط با سرفه شامل مخاط سفيد مايل به صورتي است كه در نتيجه نشت خون در ريه ها بروز كرده است.
تعريق غير معمول: اگر فردي تجربه تعريق سرد بدون هيچ دليل آشكاري را داشته باشد، يك وضعيت نگران كننده است و بايد اقدامات فوري و معاينات اضطراري براي پيشگيري پماد سوختگي از عواقب شديد در نظر گرفته شود.
سرگيجه: نرسيدن خون كافي به قلب يعني نرسيدن اكسيژن كافي به قلب كه اين موضوع باعث كمبود نفس و سرگيجه مي شود.
ضربان قلب: يك ضربان قلب پايدار نشانه اي از قلب سالم است. اما ضربان قلب بدون دليل مي‌تواند نشانه اي از خطر حمله قلبي باشد. در اين مواقع احساسي كه به فرد دست مي دهد، اين است كه گويي با سرعت دويده است. به گزارش مهربرخي اين حالت را با حمله عصبي اشتباه پانسمان زخم مي گيرند. اگر بدون آن كه كار سنگيني انجام داده ايد دچار ضربان تند و نامنظم قلب شديد، حتما به پزشك مراجعه كنيد.

منبع: شريان



منبع

تظرات ارسال شده