همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
مواد غذايي نيكوتين دار كدامند؟

را در مغز ايجاد مي كند و همين امر باعث مي شود هرچه بيشتر و بيشتر به اين ماده روي بياوريد.

به گزارش : قرار گرفتن در معرض نيكوتين مي تواند برخي از عواقب ناخواسته را براي سلامتي ايجاد نمايد. اين هارتمن عواقب در برگيرنده افزايش فشار خون و افزايش ضربان قلب است.

مطالعه انجام شده توسط مركز كنترل و پيشگيري از بيماري ها نشان مي دهد برخي از غذاهايي كه ما به طور منظم در رژيم غذايي خود مصرف مي كنيم حاوي نيكوتين است. به همين خاطر در اين مقاله قصد داريم مواد غذايي كه در برگيرنده نيكوتين است را با هم مرور كنيم. پس همراه ما باشيد.
بادمجان:
يكي از مواد غذايي كه غلظت بالايي از نيكوتين را دارد بادمجان است. اين ماده در برگيرنده نيكوتيني با چسب هارتمن غلظت ۱۰۰ نانوگرم بر گرم است. بادمجان منبع خوبي از فيبر، ويتامين B1 و ويتامين B6 و پتاسيم نيز هست.

بر اساس مطالعات انجام شده در دانشگاه هاي مختلف، مزاياي بادمجان براي سلامتي به خاطر وجود آنتي اكسيدان قدرتمندي به نام nasunin در آن است. اين انتي اكسيدان از بدن در برابر آسيب راديكال هاي ازاد مراقبت مي كند، به بدن كمك مي كند از شر آهن اضافي خلاص شود و به كاهش سطح كلسترول خون كمك مي كند.
گوجه فرنگي سبز:
گوجه فرنگي سبز نيز در برگيرنده عفونت بدن نيكوتين است. غلظت نيكوتين در اين ماده ۴۲.۸ نانوگرم بر گرم است. اداره كشاورزي در ايالت متحده آمريكا بيان كرده است كه گوجه فرنگي سبز منبع خوبي از پتاسيم، فسفر، ويتامين C، فولات و كلسيم مي باشد.
گل كلم:
گل كلم نيز يكي از موادي است كه نيكوتين در خود دارد. غلظت نيكوتين در اين سبزي،۱۶.۸ نانوگرم بر گرم است. بر اساس مطالعات موجود، گل كلم منبع عالي از ويتامين K، ويتامين C، فولات و فيبر است. مصرف منظم گل كلم مي تواند مزايايي همچون محافظت قيمت پانسمان هارتمن در برابر سرطان، سم زدايي از بدن و محافظت در برابر آرتروز را به همراه داشته باشد.
سيب زميني:
ماده غذايي ديگري كه مي تواند شما را در معرض نيكوتين قرار دهد سيب زميني است. سيب زميني ۷.۱ نانوگرم بر گرم نيكوتين در خود دارد. بر اساس مطالعات انجام شده اين ماده حاوي ويتامين B6، ويتامين A و نيز پتاسيم است.

تركيبي از اين مواد مغذي باعث مي شود مصرف سيب زميني پخته يا اب پز شده براي پيشگيري از بيماري هاي قلبي عروقي اكتيكوت موثر باشد. افرادي كه سيب زميني پخته يا آب پز شده را مصرف مي كنند كمتر از ساير افراد در معرض حملات قلبي قرار مي گيرند و فشار خون پايين تري دارند.

مجله سلامت



منبع

تظرات ارسال شده