همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

مفيدترين تمرينات براي از بين بردن چربي سينه در مردان يكي از پر تكرارترين كاربران سايت هاي پزشكي است كه به جينوماستيا (بزرگي پستان در مردان) اختصاص دارد. بسياري از مردان براي شكل دادن به قفسه سينه

خود، به سختي مي توانند چربي سينه را از بين ببرند. در ادامه اين مقاله از بخش پزشكي و ورزشي دكتر زخم، به برخي از تمرينات آزمايش شده در طول زمان براي از بين بردن چربي سينه در مردان اشاره مي كنيم. همچنين به سراغ سؤالاتي كه اغلب در مورد كاهش چربي سينه پرسيده مي شود خواهيم رفت، اما ابتدا بهتر است نگاهي به اصول اوليه داشته باشيم.

فهرست عناوين در يك نگاه
  1. انواع بزرگي پستان در مردان
  2. بزرگي پستان به دليل چربي سينه در مردان است يا جينكوماستيا؟
  3. يافته هاي مربوط به آزمايش فيزيكي
  4. تمرينات توصيه شده براي از بين بردن چربي سينه در مردان
    1. پولاُوِر با دمبل
    2. پرس دمبل با تخت شيبدار
    3. پرس بالا سينه هالتر تخت شيب دار
    4. پرس سينه شيبدار با اسميت
    5. شناي شيبدار
  5. افزايش سرعت آب شدن چربي سينه در مردان

انواع بزرگي پستان در مردان

اولين قدم براي از بين بردن چربي سينه در مردان اين است كه با انواع بزرگي سينه در آقايان آشنا شويد. جينوماستيا، بزرگ شدن پستان ناشي از رشد بيش از حد بافت آن است. علت اصلي رشد بيش از حد بافت پستان در مردان، به سطوح بالاي هورمون زنانه استروژن در مردان بر مي گردد.

چربي سينه در مردان

در نتيجه ترشح بيش از حد هورمون زنانه، بدن مرد شروع به نشان دادن ويژگي هاي فيزيكي زن مي كند و زنانه شدن پستان مردان، منفي ترين تاثيري است كه مشاهده مي شود. در بدن مردان هميشه حدي از استروژن موجود است، اما براي داشتن ويژگي هاي فيزيكي خاص مردان مانند سينه تخت و قوي، سطح تستوسترون بايد هميشه بالاتر از استروژن باشد.

سدوجينكوماستيا نوعي ديگر از بزرگ شدن پستان مردان بوده و اين پديده هنگامي رخ مي دهد كه در زير و اطراف نوك پستان مردان، چربي بيش از حدي شكل گرفته باشد. اين نوع از بزرگ شدن پستان ليپوماستيا نيز ناميده مي شود. به نظر مي رسد اين پديده تقريبا شبيه جينكوماستيا باشد و در واقع يكي از دلايلي كه به آن جينكوماستياي كاذب (سدوجينكوماستيا) و جعلي گفته مي شود نيز همين موضوع است.

چگونه بدانيم كه بزرگي پستان به دليل چربي سينه در مردان است يا جينكوماستيا؟

علائم انباشته شدن چربي سينه در مردان چيست؟ اگر اندك احساسي داريد كه گويي چيزي در زير نوك پستان شما وجود دارد كه باعث شده فرم دادن به سينه هايتان سخت شود، بهترين روش براي تشخيص  اينكه دليل اين سختي چيست، مشورت با دكتر است.

پزشك خانواده يا هر پزشك عمومي نيز مي توانند معاينه هاي فيزيكي را انجام دهند، اما به شدت توصيه مي شود با يك پزشك متخصص در جراحي جينكوماستيا مشورت شود. با اين حال، اگر فكر مي كنيد كه در بافت سينه مورد غير طبيعي وجود ندارد، نيازي نيست كاري انجام دهيد.

اغلب قيمت كرم مدي هاني اوقات هنگامي كه مردان با وجود انجام تمرينات سينه نتايج مورد انتظار را مشاهده نمي كنند، قاعدتا دليلي در پس اين قضيه پنهان است. در ادامه به يكي از روش هايي اشاره مي كنيم كه پزشكان براي تاييد توده احتمالي در زير نوك پستان كه باعث افزايش حجم آن شده است، استفاده مي كنند. لازم به ذكر است كه اين فهرست فقط براي كسب اطلاعات ارائه شده و هرگز از آن براي خود تشخيصي استفاده نكنيد. هميشه بهتر است كار تشخيص توسط يك پزشك آموزش ديده انجام شود.

بيمار در حالي كه دستانش زير سرش است، به نحوي كه پشتش به زمين باشد دراز مي كشد. با استفاده از انگشت شست و انگشت اشاره، فرد آزمايش كننده به آرامي انگشتان دست خود را از هر دو طرف پستان به يكديگر نزديك مي كند. در بيماران مبتلا به جينكوماستيا، يك توده لاستيك مانند يا جامد از بافتي كه با تركيب نوك سينه هم مركز است، احساس مي شود. در بيماران در سينه خود چربي دارند، چنين بافتي وجود ندارد.

يافته هاي مربوط به آزمايش فيزيكي

سدوجينكوماستيا: بزرگي سينه ها هر دو پستان را به يك اندازه درگير كرده و هنگام لمس كردن نيز بيمار دردي حس نمي كند.

جينكوماستيا: توده اي در زير نوك سينه وجود دارد كه به هنگام دست زدن، ممكن است درد داشته باشد يا خير.

تمرينات توصيه شده براي از بين بردن چربي سينه در مردان

تمرين هاي زير براي آب كردن چربي سينه در مردان مورد تحقيق و بررسي قرار گرفته و توسط متخصصين تناسب اندام بسيار توصيه شده اند. تمام اين تمرينات يك نكته مشترك دارند و آن هم اين است كه قسمت بالايي سينه را هدف قرار مي دهند. ممكن است بپرسيد چرا؟

در جواب اين سوال بايد گفت زيرا ما نياز داريم كه چربي سينه در مردان در قسمت پاييني سينه و زير نوك سينه، ابتدا كشش داشته باشند، سپس توسعه يابند و پس از آن آب شوند. انجام تمرينات براي قسمت بالايي سينه ضمن اينكه باعث كشش قسمت پاييني سينه مي شود، در عين حال باعث پهن تر شدن ناحيه سينه مي شود كه نتيجتا منجر به داشتن سينه هايي صاف تر براي مردان مي شود. بنابراين بدون نياز به توضيح بيشتر، اجازه دهيد كه به 5 تمرين برتر براي آب كردن چربي سينه براي داشتن سينه هايي صاف و عضلاني نگاهي داشته باشيم.

پولاُوِر با دمبل

پولاُوِر دمبل يكي از تمرينات كلاسيك براي آب كردن چربي هاي سينه است كه هميشه مورد تاييد بدنسازان معروف مانند آرنولد شوارتزنگر بوده و توسط آنها توصيه شده است. پدر بدنسازي، آرنولد شوارتزنگر با شور و هيجان بسيار از اين تمرين حمايت مي كند. يك نيمكت صاف را انتخاب كرده و پشت خود را روي آن قرار دهيد.

چربي سينه در مردان

– دمبل سبك يا متوسط ​​را بالاي سينه عسل پزشكي نگه داشته و آرنج خود را كمي خم كنيد.

– دمبل را به آرامي مانند عكس متحرك به پشت سر خود منتقل كنيد.

– اطمينان حاصل كنيد كه اين كار به آرامي انجام شده و شما كشش را در عضلات احساس مي كنيد.

– اين حركت را 3 ست با 10 تا 12 تكرار انجام دهيد. بهتر است اين تمرين 3 بار در هفته انجام شود.

پرس دمبل با تخت شيبدار براي آب كردن چربي سينه در مردان

پرس دمبل با تخت شيبدار يكي ديگر از تمرين هايي ست كه براي آب كردن چربي سينه در مردان در قسمت بالاي سينه بسيار عالي بوده و در صورتي كه به درستي انجام شود فشار بسيار خوبي به بالا سينه وارد مي كند.

چربي سينه در مردان

– بر روي نيمكت شيب قرار بگيريد. دو دمبل سبك يا متوسط را در طرفين خود نگه داريد و دستانتان را به شكلي عادي حفظ كنيد.

– در يك حركت انفجاري ( نه سريع!) دمبل ها را به سمت بالا ببريد (پرس كنيد) و اطمينان حاصل كنيد كه به سينه تان فشار وارد شده است.

– در هنگام بالا بردن دمبل ها نفس را به تو داده و هنگام پايين آوردن نفس را بيرون دهيد.

– دمبل ها را به آرامي پايين بياوريد. زاويه نيمكت بايد در حدود 45 درجه باشد، اما اين به خود فرد نيز بستگي دارد. زاويه اي را انتخاب كنيد كه بتوانيد بهترين تاثير ممكن را در بالا سينه خود احساس كنيد.

– اين حركت را 3 ست با 10 تا 12 تكرار انجام دهيد. بهتر است اين تمرين 3 بار در هفته انجام شود.

پرس بالا سينه هالتر تخت شيب دار

يكي ديگر از تمرينات مفيد براي آب كردن چربي سينه در مردان ، پرس بالا سينه هالتر تخت شيبدار است. ممكن است بپرسيد تفاوت اين حركت با پرس سينه معمولي و صاف چيست. پرس سينه معمولي روي تخت صاف، به بالا سينه تمركز نمي كند، اما پرس بالا سينه هالتر روي تخت شيبدار به اين قسمت تمركز داشته و ما براي شكل دادن به بالا سينه و كاهش افتادگي سينه، نياز به نوع شيبدار آن داريم.

چربي سينه در مردان

چربي سينه در مردان

– در يك حركت انفجاري، هالتر را به سمت بالا فشار دهيد و مطمئن شويد كه فشار را بر روي بالا سينه خود احساس مي كنيد.

– در هنگام بالا بردن هالتر نفس را به تو داده و هنگام پايين آوردن نفس را بيرون دهيد.

– هالتر را به آرامي پايين بياوريد.

-هالتر را مجددا به بالا فشار دهيد و باز هم مطمئن شويد كه فشار لازم به عضلات بالا سينه تان وارد مي شود.

ژل medihoney اين چرخه را تكرار كنيد.

زاويه نيمكت بايد حدود 45 درجه باشد، اما اين به فرد نيز بستگي دارد. زاويه اي را انتخاب كنيد كه بتوانيد بهترين تاثير ممكن را در بالا سينه خود احساس كنيد. اين حركت را 3 ست با 10 تا 12 تكرار انجام دهيد. بهتر است اين تمرين 3 بار در هفته انجام شود.

پرس سينه شيبدار با اسميت

پرس سينه شيبدار با اسميت نيز يكي ديگر از تمريناتي ست كه براي آب كردن چربي سينه در مردان انجام مي شود و يكي از مزاياي اين حركت اين است كه شما در اين حركت الگوي حركت را مي دانيد و از آنجايي كه وزن كمي را بالا ميبريد نياز به كمك كسي نداريد.

چربي سينه در مردان

چربي سينه در مردان

– يك نيمكت تنظيم شدني را زير دستگاه اسميت قرار دهيد.

– هالتر را طوري بگيريد كه دستهايتان كمي بيش از عرض شانه هايتان باز باشد.

– به آرامي هالتر را پايين بياوريد، اما اجازه ندهيد كه به قفسه سينه تان برخورد داشته باشد.

– هالتر را در يك حركت انفجاري به بالا فشار دهيد.

هنگامي كه هالتر را به بالا فشار ميدهيد نفس را به داخل داده و هنگام پايين آوردن آن، نفس را به بيرون دهيد. اين حركت را در دفعات اول، سه ست با 10-12 تكرار در هر ست انجام دهيد.

اين تمرين را 3 بار در هفته انجام دهيد.

شناي شيبدار براي از بين بردن چربي سينه در مردان

يكي ديگر از تمرينات ساده و كلاسيك براي آب كردن چربي سينه در مردان ، حرك شناي شيبار است. اين حركت با شناي معمولي تفاوتي ندارد، غير از اينكه پاها بايد بر روي يك سطح بلند مانند نيمكت قرار داشته باشند.

چربي سينه در مردان

چربي سينه در مردان

– هنگام شنا رفتن، اطمينان حاصل كنيد كه پشتتان صاف باشد.

– دست ها بايد كمي بيشتر از عرض شانه ها باز باشند.

– عرض شانه ها را تنظيم كنيد و عرض هاي مختلف را امتحان كرده تا ببينيد كدام يك براي شما بيشترين اثر را دارد. اين حركت را در دفعات اول، سه ست با 10-12 تكرار در هر ست انجام دهيد

اين تمرين را 3 بار در هفته انجام دهيد.

افزايش سرعت آب شدن چربي سينه در مردان

قبل از توضيح در مورد چگونگي افزايش سرعت آب كردن چربي ها، ما بايد به عوامل مختلفي كه در فرايند آب كردن چربي ها به تاثير دارند، اشراف داشته باشيم. يكي از تصورات غلطي كه در مورد چربي بدن مدي هاني وجود دارد اين است كه چربي ذخيره شده در تمام قسمت هاي بدن يكسان است.

چربي هاي سينه و شكم يكي از سخت ترين ها براي آب كردن است و اين بدان دليل است كه آنها براي آب شدن نياز به سطح بالايي از متابوليسم و ​​درجه بالاتر ليپوليز (تجزيه چربي) دارند. چربي هاي سينه يك آنزيم نيز به نام آروماتاز ​​را آزاد مي كند كه تستوسترون را به استروژن تبديل كرده و هنگامي كه استروژن بيش از حد توليد مي شود، خود را به چربي هاي سينه متصل مي كند و اين باعث رشد بافت سينه يا جينكوماستيا مي شود.

بعضي از مردان نيز استعداد بيشتري براي ذخيره چربي بدن در سينه هستند. اگر قصد داريد براي از بين بردن چربي هاي سينه از مكمل استفاده كنيد، مي توانيد از مكمل جينكترول استفاده كنيد؛ اين يك مكمل تهيه شده با مواد طبيعي است كه انحصارا براي سوزاندن چربي هاي سينه استفاده مي شود.

البته لازم به ذكر است كه حتما قبل از مصرف هر دارو و مكملي با پزشك و مربي بدنسازي خود مشورت كنيد. پيشنهاد مي كنم مقاله هاي بزرگي سينه در آقايان (ژنيكوماستي) و ژنيكوماستي و كاهش سايز سينه در مردان + فيلم را نيز مطالعه كنيد.

آيا شما هم درگير آب كردن چربي سينه در مردان هستيد؟ براي رسيدن به هدف خود چه راهكارهايي را پيش گرفته ايد؟ براي اين منظور چه تمرينات ورزشي ديگري را مي شناسيد؟ حتما تجربيات و نظرات خود را با ديگر كاربران ما به اشتراك بگذاريد.



منبع

تظرات ارسال شده