همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

چند حركت يوگا براي درمان آرتريت روماتوئيد

براي درمان بيماري آرتريت روماتوئيد به حركات يوگا روي بياوريد.

به گزارش الودكتر: همانطور كه مي دانيد بيماري آرتريت روماتوئيد مي تواند براي شما بسيار سخت باشد و براي درمان ان هم نياز به درمان هاي متعددي باشد. در كنار داروها و درماني كه تحت نطارت پزشك انجام مي شود خوب است كه از حركات يوگا نيز استفاده كنيد كه در اين مقاله با چند حركت مناسب يوگا براي درمان آرتريت روماتوئيد آشنا مي شويد.

براي حركات يوگا در جهت آرترويد چگونه منبع خوبي پيدا كنيم؟

شروع انجام اين حركات بايد به درخواست دكترباشد. همچنين مي توانيد به كمك موارد زير نيز منابع خوبي براي حركات يوگا بيابيد:

اينترنت: معلم يوگا و پژوهشگر استيفاني موناز قطره فروزومال PhD، مدير تحقيقات باليني و دانشگاهي در دانشگاه بهداشت يكپارچه سازي مريلند در لورل، مريلند،به ديگر معلمان يوگا در مورد نحوه كار با افرادي كه آرتروزدارند اموزش مي دهد كه شما مي توانيد ويدئوهاي او را در اينترنت ببينيد.

به يك كلاس يوگا برويد: قبل از برنامه ريزي يك كلاس، به مربي خود توضيح دهيد كه شما RA (آرتريت روماتوئيد) داريد و جزئياتي در مورد اينكه چگونه اين بيماري بر روي شما تاثير مي گذارد را توضيح دهيد. موناز مي گويد يك استوديو يوگا تاسيس شده بايد بتواند به شما بگويد كه كدام يك از مدرسان و كلاس ها بيشتر به نيازهاي شما پاسخ مي دهد.

پوزيشن هاي مناسب يوگا براي آرتروئيد

هنگامي هيدروژل كه شما يك مدرس و كلاس پيدا كنيد به شما مي گويد كه چه حركاتي براي شما خوب است اما در ادامه نيز حركات مناسب را به شما مي گوييم:

  • Cat-gow poses: Moonaz مي گويد كه در اين كشش ستون فقرات معمولا روي دست و زانو انجام مي شود، اما مي توان از يك صندلي هم كمك گرفت و آن حركت را انجام داد. چهار دست و پا روي زمين قرار بگيريد دستان به سمت جلو و پشت خود را صاف نگه داريد. شكم خود را به سمت زمين و قفسه سينه خود را به سمت سقف هدايت كنيد. همراه با بيرون دادن نفس شكم خود را به سمت سقف فرو ببريد. Moonaz مي گويد: "آنچه كه ما در حركت گربه / گاو انجام مي دهيم عمدتا حركت ستون فقرات و هماهنگ سازي حركت ستون فقرات است." او مي گويد، برخي از افراد مبتلا به RA ترجيح مي دهند كه كشش كف پاي خود را با استفاده از يك گوي در زير مچ دست يا پتو هاي زير زانو انجام دهند.
  • Downward dog: روي كرم رژودرم براي جاي سوختگي زمين چهار دست و پا باشيد و صورتتان به سمت زمين باشد. پاهايتان را از هم جدا كنيد و سعي كنيد هوا را به داخل شكم بدهيد و خو درا گرد كنيد. اين حركت براي گردن و دست و بازوان شما بسيار خوب است. براي بهتر انجام دادن ان حتي مي توانيد از صندلي نيز بهره بگيريدو كف دست خود را روي صندلي بگذاريد.
  • Extended triangle: به ديوار تكيه بدهيد زوري كه صورتتان رو به ديوار باشد. كمي از ان فاصله بگيريد تا بتوانيد پاي چپ خود را كمي جلو بياوريد و دست چپ را نيز در كنار پايتان قرار دهيد. جلوي بدن را بالا بياوريد تا ستون فقرات صاف شود. سپس ثابت بمانيد و لگن خود را به سمت داخل جمع كنيد و به آرامي نفس بكشيد. سپس دست راست خو درا به سمت بالا بياوريد. سرتان را در امتداد دست راست بالا بياوريد طوري كه انگار داريد دست راست خود را نگاه مي كنيد. دقت كنيد كه در تمام اين مراحل بايد پشتتان صاف باشد. در واقع شما يك مثلث ايجاد كرده ايد. اين حركت را روي پاي بعدي خود به مين ترتيب نيز انجام دهيد حركتي است كه روي توازن و تعادل شما كار مي كند.
  • لوزالمعده Tree : اين حركت كلاسيك به بهبود تعادل و قدرت هسته اي شما كمك مي كند. در حالت ايستادن، يك پا را تا مچ پا بكشيدو سفت و سخت هم بكشيد. دست ها، كف دست ها را در مقابل سينه خود بكشيد و نگه داريد. هنگامي كه متعادل هستيد، دستان خود را تا بالاي سرتان بلند كنيد و دستهاي خود را مانند اندامهاي درخت گسترش دهيد. روي پاي ديگر نيز اين حركات را تمرين كنيد. شما مي توانيد اين را در برابر يك ديوار براي داشتن تعادل نيز انجام دهيد.
  • Supported bridge:اين حركت كه به حركت پل معروف است ستون فقرات را قوي مي كند و البته براي تعادل و كاهش استرس نيز بسيار مفيد است. بايد روي زمين دراز بكشيد و دست ها را (كف دست ) روي زمين بگذاريدسعي كنيد به كمك دستها و بازوهايتان شكم و باسن خود را از زمين جدا كنيد. سپس دست ها را بالاي سر خود ببريد و ان را به عقب سرتان بكشيد. در اين حالت انگار روي بازوهايتان هستيد. براي چند لحظه در همين حالت بمانيد. سپس به حالت اوليه برگرديد و كمي پماد سوختگي استراحت كنيد و دوباره اين حركت را انجام دهيد.

منبع: الودكتر

با چند حركت پايه‌اي يوگا آشنا شويد

تظرات ارسال شده