همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
فلج اطفال هنوز در منطقه مديترانه شرقي جان مي گيرد

شرقي گفت: بيماري فلج اطفال در برخي از كشورهاي اين منطقه هنوز وجود دارد و باعث مرگ مي شود.

گزارش : احمد المنظري در تهران افزود: امسال شعار اجلاس سازمان بهداشت جهاني، سلامت براي همه توسط همه تعيين شده است. اين اجلاس با توجه به تغييرات منطقه از اهميت زيادي برخوردار است پماد مديكال هاني و بايد از اين فرصت براي كسب تجربيات بيشتر استفاده كنيم.

وي ادامه داد: بهبود خدمات بهداشت باعث پيشرفت مي‌شود و تامين آن باعث افزايش سطح آموزش و رفاه مردم جوامع خواهد بود.

مديركل دفتر منطقه‌اي مديترانه شرقي سازمان بهداشت جهاني گفت: اميدوارم اعلاميه و نتايج اين اجلاس باعث پوشش فراگير خدمات بهداشت در منطقه بشود.

المنظري به سفرهايي كه طي سال‌هاي اخير به كشورهاي منطقه داشته است، اشاره كرد و افزود: در خريد قطره فروزومال برخي از مناطق كودكان شيرخواري را مشاهده كردم كه از وضعيت درماني مناسبي برخوردار نبودند؛ به طور مثال در يكي از كشورها سه طفل شيرخوار در يك تخت بيمارستاني قرار داشتند و منتظر درمان بودند. يكي از آنها نفس‌هاي آخرش را مي‌كشيد و به دليل كمبود خدمات بهداشتي فوت كرد.

وي گفت: در يكي ديگر از مناطق مردي را ديدم كه وضعيت جسماني مناسبي نداشت و همچنين كودكي كه خانواده‌اش از پس هزينه‌هاي شيمي‌درماني وي برنمي‌آمدند. در برخي از مناطق پزشكي كودكان هم شاهد وجود بيماران و كودكاني بودم كه از سوءتغذيه رنج مي‌برند. مشاهده اين صحنه‌ها براي من دردآور است.

المنظري ادامه داد: در جاي ديگر دو كودك شيرخواري را كه از سوءتغذيه رنج مي‌بردند، ملاقات كردم كه متاسفانه يكي از آنها جان خود را از دست داد.

مديركل دفتر منطقه‌اي مديترانه شرقي سازمان بهداشت جهاني ادامه داد: وضعيت ناگوار بهداشتي منطقه بايد مورد توجه همگان قرار گيرد. در برخي از كشورها بيمارستان‌ها وضعيت ناگواري دارند.

وي انواع پانسمان نقره گفت: البته پزشكان و نيروهاي بهداشتي زيادي را ديدم كه تلاش خود را براي درمان افراد به كار مي‌گيرند. بعضي بازنشسته بودند اما هنوز كار مي كردند. در برخي از مناطق پزشكان جان خود را به خطر مي‌اندازند تا كودكان را واكسيناسيون كنند. در يكي از كشورها مشاهده كردم كه كودك مبتلا به سوءتغذيه با تلاش پزشكان به زندگي برگشت.

المنظري ريشه‌كن شدن بيماري سرخك را در ايران تبريك گفت و اظهار داشت: ما به افق ۲۰۲۳ توجه ويژه‌اي داريم. استراتژي قيمت پماد زخم بستر ما براي رسيدن به آن مشخص است و من در اين اجلاس بر اجراي اين استراتژي تاكيد مي‌كنم تا سال ۲۰۲۳ آن را اجرايي كنيم.

مديركل دفتر منطقه‌اي مديترانه شرقي سازمان بهداشت جهاني افزود: همه ما بايد براي تحقق خدمات بهداشت منطقه تلاش كنيم تا همه شهروندان بدون تبعيض و محدوديت مالي خدمات بهداشتي را دريافت كنند.

منبع: ايرنا



منبع

تظرات ارسال شده