همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
ليست غذاهاي كم كالري و رژيمي

است در اين مقاله به معرفي خوراكي‌هايي با كالري كمتر از ۵۰ خواهيم پرداخت.

به گزارش : شما مي‌توانيد از اين غذاها براي كاهش وزن خود استفاده كنيد.
۱ كالري: ترب

radishes تربمقدار مصرف: يك ترب

اگر مي‌خواهيد وزن خود را به سرعت كم كنيد نبايد ترب را تنها به عنوان چاشني در نظر بگيريد. ترب بسيار كم كالري و سرشار از فيبر است و مي‌تواند در سيستم گوارشي شما با سرعت كمي تجزيه شود. همين امر موجب مي‌شود به مدت طولاني‌تري حس سيري داشته باشيد و بتوانيد به خوبي وزن كم كنيد.
۲ كالري: فلفل دلمه‌اي

فلفل دلمه‌اي-bell-peppersمقدار مصرف: يك برش به صورت خام

مطالعات انجام شده نشان مي‌دهد كه اين فلفل‌هاي دلمه‌اي مي‌توانند به بدن كمك كنند كه چربي سوزي سريع‌تري داشته باشد. همچنين اين ماده خوشمزه داراي فولات و ويتامين B6 فراواني است و مي‌تواند تورم در شريان‌ها را كم كند و باعث كاهش خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي گردد.
۳ كالري: گل كلم

گل كلم-cauliflowerمقدار مصرف: يك گلچه يا گل كوچك

اين گل‌هاي كوچك ترد و خوشمزه، فيبرهاي بسيار زيادي دارند. اگر به دنبال شيريني‌هاي كرمي و خامه‌اي هستيد و به خاطر رژيم نمي‌توانيد از آن استفاده كنيد، مي‌توانيد از گل كلم بهره مند شويد و هوس خود براي خوردن شيريني را سركوب نماييد.
۴ كالري: توت فرنگي

توت فرنگي-strawberriesمقدار مصرف: يك عدد توت فرنگي

توت فرنگي داراي مزاياي بسياري براي سلامتي است. بر اساس تحقيقات انجام شده، مصرف اين ميوه‌ي تابستاني مي‌تواند در پيشگيري از بيماري‌هاي قلبي و ديابت مفيد باشد. شما مي‌توانيد از توت فرنگي به عنوان پايه و اساس اسموتي‌ها استفاده كنيد. اين ميوه مزه و طعم بسيار خوبي به اسموتي مي‌بخشد در حاليكه كالري بسيار اندكي دارد.
۵ كالري: پيازچه

پيازچه-scallionsمقدار مصرف: يك عدد

پيازچه به عنوان پياز سبز نيز شناخته شده و داراي كالري بسيار اندك و سديم بسيار پايين است. اين سبزي عاري از چربي طعم و مزه‌ي خوبي به غذاها مي‌بخشد. علاوه بر بيماري پوستي اين، تحقيقات انجام شده نشان مي‌دهد كه پيازچه ( به همراه پياز و سير) مي‌تواند در كاهش التهاب و خطر ابتلا به سرطان كمك كند. شما مي‌توانيد پيازچه خرد شده را به املت، سالاد و يا سيب زميني سرخ كرده اضافه كنيد. ۱۰۰ گرم از برگ‌هاي تازه‌ي آن تنها ۳۱ كالري دارد.
۶ كالري: كرفس

كرفس-celery

مقدار مصرف: يك ساقه

كرفس يك ماده‌ي غذايي براي داشتن رژيمي ناب است. اما اگر مصرف كرفس به صورت خام براي شما ممكن نيست و آن را دوست نداريد مي‌توانيد از دستور پخت‌هاي مختلف براي طعم بخشيدن به آن استفاده كنيد. تحقيقات انجام شده در دانشگاه ميسوري نشان مي‌دهد كه تركيبات موجود در كرفس مي‌تواند از توسعه و گسترش سلول‌هاي سرطاني جلوگيري كند.
۷ كالري: اسفناج

spinach اسفناج

مقدار مصرف: يك پيمانه به صورت تازه

اين برگ سبز داراي قدرت عضله سازي است. اما اسفناج منبعي غني از اسيدهاي چرب امگا ۳ گياهي و فولات است كه به كاهش خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي، سكته و پوكي استخوان كمك مي‌كند. شما مي‌توانيد روزانه يك پيمانه اسفناج تازه و يا نصف پيمانه اسفناج پخته شده مصرف كنيد
۸ كالري: ترشي خيار

ترشي خيار-dill-pickles

مقدار مصرف: يك عدد خيار

ترشي‌ها مي‌توانند هوس افراد به يك ماده‌ي ترد، خوشمزه و نمك دار را برآورده كنند. تهيه‌ي اين ترشي بسيار اسان است. كافيست خيارها را كاملا بشوييد و آن‌ها را در سركه‌ي خانگي قرار دهيد وكمي نمك، سير و شويد به آن اضافه كنيد. مصرف يك پيمانه خيار تنها ۱۶ كالري براي بدن فراهم مي كند و سركه تنها يك كالري در يك قاشق چايخوري خواهد داشت.
۹ كالري: پنير نخل

پنير نخل-hearts-of-palm

مقدار مصرف: يك تكه از پنير نخل

پنير نخل قسمت سفيد رنگ و ترد بخش مياني درخت نخل است. اگرچه اين ماده به عنوان يك سبزي محبوب و رايج شناخته شده نيست اما بايد در رژيم غذايي شما قرار گيرد. با وجود كالري كم، فيبر سرشار و طعمي ترد و خوشمزه ، اين سبزي مي‌تواند پاي ثابت وعده هاي غذايي باشد.
۱۰ كالري: كاهوي روماني

كاهوي روماني-romaine-lettuce

مقدار مصرف: يك پيمانه

همه‌ي كاهوها در يك شرايط ثابت توليد نمي‌شوند. شما مي‌توانيد از كاهوهاي روماني براي سالاد استفاده كنيد و از ارزش تغذيه‌اي بي شمار آن لذت ببريد. اين كاهو قيمت تندروت پلاس كالري بسيار اندكي دارد و داراي آب فراواني است. كاهوي روماني منبعي عالي از ويتامين A ، K ، فولات و ويتامين C است.
۱۱ كالري: توماتيلو

توماتيلو-tomatillo

مقدار مصرف: يك عدد

توماتيلو از خانواده گوجه فرنگي بوده و داراي ميوه‌هاي سبز رنگي است كه براي سالاد و پيش غذاها مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اين ميوه بسيار كم كالري بوده و طعم و مزه‌ي تندي دارد ، بنابراين مي‌توان از آن در دستور پخت‌هاي مختلف استفاده كرد.
۱۲ كالري: مارچوبه

مارچوبه-asparagus

مقدار مصرف: ۴ شاخه، پخته شده

اين سبزي كم كالري و سرشار از فيبر، ماده‌اي عالي براي كاهش وزن و بهبود سلامت كلي بدن است. اما آيا مي‌دانستيد كه مارچوبه از خماري بيش از حد پيشگيري مي‌كند؟؟ بر اساس تحقيقات انجام شده در كره جنوبي، مارچوبه به افزايش سطح آنزيم‌هاي كليدي كه الكل را تجزيه مي‌كنند كمك مي‌كند.
۱۳ كالري: بروكلي

بروكلي-broccoli

مقدار مصرف: يك گلچه

همانطور كه مي‌دانيد كلم بروكلي براي سلامتي بدن بسيار مفيد ست. اين ماده كالري كمي دارد و سرشار از كلسيم است. اين سبزي خوشمزه مي‌تواند با سرطان مبارزه كند. بر اساس مطالعه‌اي كه در سال ۲۰۱۱ در مجله تغذيه مولكولي و تحقيقات غذايي منتشر شد، نشان داد كه ماده‌ي شيميايي اوليه اي كه در بروكلي و ساير كلم‌ها يافت مي‌شود، مي‌تواند سلول‌هاي سرطاني را از بين ببرد.
۱۴ كالري: خيار

خيار-cucumbers

مقدار مصرف: يك پيمانه، خرد شده

يك خيار تقريبا از ۹۰ درصد آب تشكيل شده وهمين موضوع خيار را به يك ماده‌ي عالي براي كاهش وزن تبديل كرده است. خيار همچنين ماده‌ي عالي براي سالاد مي‌باشد.
۱۵ كالري: قارچ‌ها

قارچ‌-mushrooms

مقدار مصرف: يك پيمانه خام

قارچ نه تنها كالري بسيار اندكي دارد بلكه بافت گوشتي و عطر و طعم قوي آن مي‌تواند شما را كاملا سير كند. در حقيقت، قارچ ماده‌اي عالي براي كاهش وزن است زيرا فيبر بالايي دارد و كم كالري است.
۱۶ كالري: ليمو

ليمو-lemons

مقدار مصرف: يك عدد ليمو

همانطور كه مي‌دانيد ليمو داراي مزاياي بسياري است. مطالعات انجام شده نشان مي‌دهد كه روغن ليمو مي‌تواند باعث ايجاد تمركز گردد و هوشياري فرد را نيز افزايش دهد. ليمو همچنين شامل اترومن پستين ( يك فيبر محلول) است كه به كاهش وزن كمك مي‌كند. بنابراين بهتر است كمي ليموي تازه به آب اضافه كنيد.

همچنين بخوانيد : فوايد ليمو
۱۷ كالري: زرد آلو

زرد آلو-apricots

مقدار مصرف: يك عدد

زردآلوهاي خوشمزه و آب دار ميوه‌ي تابستاني بي نظيري است، به خصوص اگر بخواهيد كاهش وزن داشته باشيد. بنابراين نبايد از قرار گرفتن آن در اين ليست شگفت زده شويد.
۱۸ كالري: كدو

كدو-summer-squash

مقدار مصرف: يك پيمانه

كدو داراي طعم بسيار خوبي است و همچنين كالري بسيار كمي دارد. شما مي‌توانيد از آن به عنوان يك ماده‌ي كاهش دهنده وزن استفاده كنيد.
۱۹ كالري:كلم

كلم-cabbage

مقدار مصرف:يك پيمانه

همانطور كه مي‌دانيد تنوع كلم‌ها بسيار زياد است و هر كدام از آن‌ها نيز داراي مزاياي بسياري براي سلامتي انسان هستند.شما مي‌توانيد كلم‌هاي مختلف را بپزيد و از مزاياي آن بهره مند شويد. تحقيقات انجام شده نشان مي‌دهد كه كلم پخته بيشتر از كلم خام داراي خاصيت ضد سرطاني است.
۲۰ كالري: سفيده تخم مرغ

سفيده تخم مرغ-egg-whites

مقدار مصرف: يك عدد سفيده تخم مرغ

بحث در مورد مزاياي تخم مرغ به سال‌هاي قبل بر مي‌گردد. با اينحال، يك حقيقت در مورد تخم مرغ وجود دارد و آن هم اين است كه سفيده آن تنها ۲۰ كالري دارد. به همراه پروتئيني كه تخم مرغ فراهم مي‌كند، مي‌توان از آن به عنوان يك كاهش دهنده وزن استفاده كرد.
۲۱ كالري: پنير پارمسان

پنير پارمسان-parmesan-cheese

مقدار مصرف: يك قاشق غذاخوري

پنير پارمسان داراي كلسيم بيشتري نسبت به ساير پنيرهاست و سرشار از پروتئين است. كلسيم و پروتئين هر دو به سوخت و ساز چربي كمك مي‌كنند. فقط بايد مقدار مصرف را متعادل نگه داريد. دو قاشق غذاخوري از پنير پارمسان تقريبا ۴۲ كالري دارد و مي‌تواند نياز روزانه شما را برآورده كند.
۲۲ كالري: گوجه فرنگي

گوجه فرنگي-tomatoes

مقدار مصرف:يك عدد

گوجه فرنگي مي‌تواند خطر ابتلا به سرطان، پوكي استخوان و بيماري قلبي را كاهش دهد. سعي كنيد از گوجه فرنگي ارگانيك استفاده كنيد. سپس آن را برش دهيد و مصرف نماييد.
۲۳ كالري: حمص

حمص-hummus

مقدار مصرف: يك قاشق غذاخوري

حمص مي‌تواند طعم و پروتئين مورد نياز پماد مدي هاني براي غذاهاي گياهي را تامين كند بدون اينكه كالري اضافي به آن بيفزايد. فيبر و آنتي اكسيدان‌هاي موجود در آن نيز مزاياي بسياري براي سلامتي دارد. فقط سعي كنيد تعادل را در مصرف آن نگه داريد.
۲۴ كالري: طالبي

طالبي-canteloupe

مقدار مصرف: يك هشتم طالبي

اين ميوه سرشار از آنتي اكسيدان‌ها است و همين امر موجب شده كه بهترين ماده غذايي براي مبارزه با بيماري‌هاي مختلف باشد. طالبي حاوي ويتامين‌ها ومواد معدني مختلفي است كه مي‌تواند از بروز مشكلات چشمي جلوگيري كند.
۲۳ كالري:ژلاتين عاري از شكر

ژلاتين-sugar-free-gelatin

مقدار مصرف:يك دوم پيمانه

منظور از ژلاتين، مواردي نيست كه سرشار از قند و خامه هستند. ژلاتين‌هاي عاري از شكر تنها ۲۵ كالري دارد و مي‌تواند براي بدن بسيار مفيد باشد.
۲۶ كالري: زيتون

زيتون-olives

مقدار مصرف: ۵ عدد

زيتون سرشار از مواد مغذي است. شما مي‌توانيد آن را به سالاد و ساير مواد غذايي خود اضافه كنيد. اين ماده ارزشمند حاوي اسيدهاي چرب تك غير اشباعي است كه از بروز بيمار قلبي و سكته پيشگيري مي‌كند.

همچنين بخوانيد : خواص زيتون
۲۷ كالري: آلو

آلو-plums

مقدار مصرف: يك عدد آلو

آلوها حاوي تركيباتي هستند كه مي‌توانند در سلول‌ها به خوبي كار كند و از بروز بيماري‌ها و پيري زودرس پيشگيري نمايند. اين مواد همچنين خاصيت ضد چاقي و ضد ديابتي دارد. آلو تنها ۲۷ كالري دارد پس مي‌توانيد از آن به مقدار مناسب استفاده كنيد.
۲۸ كالري:آناناس

آناناس-pineapple

مقدار مصرف: يك برش

آناناس حاوي مقدار مناسبي از ويتامين‌ها، آنتي اكسيدان‌ها و آنزيم هاي مختلف است كه آن را به يك ضد التهاب قوي تبديل كرده است. شما مي‌توانيد يك دوم پيمانه از آن را در هفته مصرف كنيد.
۲۹ كالري: استار فروت

استار فروت-star-fruit

مقدار مصرف:يك عدد

اگر از خوردن سيب و پرتغال خسته شده‌ايد مي‌توانيد استار فروت مصرف كنيد و از آن در تارت‌ها و مواد ديگر بهره مند شويد. اين ميوه سرشار از ويتامين C است و به طور طبيعي عاري از سديم و كلسترول مي‌باشد. به همين خاطر مصرف آن به كاهش وزن شما كمك فراواني خواهد كرد.
۳۰ كالري: هويج

carrot-هويج

مقدار مصرف: پانسمان هارتمن يك عدد هويج

همانطور كه مي دانيد مصرف سبزيجات خام يك رژيم غذايي هوشمندانه است اما هميشه مصرف خام مواد ممكن نيست. هويج بسيار كم كالري است و يك عدد هويج خام متوسط تقريبا ۲ گرم فيبر دارد.

مجله سلامت



منبع

تظرات ارسال شده