همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
مصرف اين ميوه ها در زمستان ممنوع

دسترسي داريم, ما اين اجازه را نداريم در فصل پاييز و زمستان خيار و ميوه‌هاي با طبع سرد بخوريم, با توجه به اينكه در دسترس افراد باشد, چون عامل بيماري افراد است.

به اكتيكوت گزارش دكتر حسين رضايي‌زاده اظهار داشت: كم خوردن، به‌اندازه خوردن و به‌وقت خوردنش مهم است.
به‌گفته وي شخصي كه طبيعت دستگاه گوارشش سرد است, وقتي ميوه‌اي كه طبيعت سرد دارد مثل گوجه سبز، آلبالو، خيار و… بخورد, دچار دل‌پيچه و دل‌درد و نفخ مي‌شود, فرد براي رفع چنين علائمي چاي‌نبات و نعناع و به‌قول قديمي‌ها چيزهاي گرم مي‌خورند و اين مشكل برطرف مي‌شود.
اين چسب هارتمن متخصص طب ايراني افزود: اين شخص خودش مي‌داند كه يا بايد كمتر بخورد يا حتماً بايد با مصلحش استفاده كند يا به‌وقت و به‌اندازه بخورد و يا چند جور ميوه را با هم نخورد يا مثلاً راجع به ميوه توصيه‌مان اين است كه ميوه بايد در فصل خودش خورده شود.
دكتر رضايي‌زاده ادامه داد: مثلاً شرايط اقليمي ايران بسيار مناسب بوده و موجب شده كه در چهار فصل سال به خيلي از ميوه‌ها دسترسي داشته باشيم ولي واقعيت اين است كه پماد هارتمن ما اين اجازه را نداريم مثلاً در فصل زمستان در اوج سرما خيار و ميوه‌هاي با طبع سرد بخوريم, با توجه به اينكه در دسترس افراد باشد چون عامل بيماري افراد است.
وي اضافه كرد: ولي در فصل تابستان در قديم كه نه كولر و نه چيز ديگري بود, خيارهاي سنتي و خيار سالادي خودمان را مي‌تراشيدند و قاچ مي‌كردند و به آن آب و دانه‌هاي ريز يخ و سكنجبين اضافه مي‌كردند و همين را به‌عنوان ماده غذايي استفاده مي‌كردند مثل امروزه هارتمن ظهر تابستان اگر نهار بخوريم, برخي از افراد دچار بي‌قراري و گرماي شديد مي‌شوند كه جلوي باد مستقيم كولر مي‌نشينند و دچار مشكلات سينوزيت مي‌شوند، كه اين مشكلات براي افراد در گذشته رخ نمي‌داد, خيلي سبك و ساده تا زماني كه دماي هوا فروكش مي‌كرد و بعد غذا مي‌خوردند.
اين متخصص طب ايراني بيان داشت: از توصيه‌هاي طب سنتي وابسته به فصول اين است كه مي‌گويند غذا را در زماني بخوريد كه شرايط محيطي فرد را اذيت نكند. اگر در عفونت بدن اوج گرما هستيد نبايد غذاي سنگين و زياد بخوريد و يا غذايي با طبيعت خيلي گرم بخوريد و غذاي ساده و سبك يا غذاي خنك بخوريد.

منبع: انجمن علمي طب سنتي ايران



منبع

تظرات ارسال شده