همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
با ماسك آووكادو پوستتان را زيبا كنيد

همچنين اين ميوه مانند روغن زيتون سرشار از اسيد اولئيك است كه كرم رژودرم براي جاي سوختگي اين ماده يكي از بزرگ‌ترين عوامل پيشگيري از ابتلا به سرطان پستان محسوب مي‌شود.

اين‌ميوه سرشار از پتاسيم، ويتامين B و E است و به داشتن خواص مرطوب‌كنندگي شهرت دارد و در بسياري از كرم‌هاي زيبايي مخصوصا كرم‌هاي ويژه پوست‌هاي خشك استفاده مي‌شود. همچنين حاوي مس است كه براي استحكام ناخن‌ها، مو و حفظ رنگ آنها ضرورت دارد.

تهيه ماسك‌هاي مختلف با استفاده از اين گياه مي‌تواند كمك مناسبي باشد تا بدون پانسمان زخم نگراني از عوارض جانبي محصولات شيميايي، زيبايي و نشاط را براي پوست و صورت خود به ارمغان بياوريد.

ماسك دست

داخل يك كاسه، نيمي از يك آووكادو پوست كنده را له كنيد تا به صورت پوره در بيايد. سپس دو قاشق بلغور جو دوسر و يك قاشق آب ليموترش اضافه كنيد.

مخلوط را هم بزنيد و روي دست‌ها ماليده و سپس ماساژ دهيد. ماسك را به مدت ۲۰ دقيقه روي دست‌هايتان نگه داريد و سپس با آب‌گرم بشوييد.

آب ليموترش رايحه مطبوعي به اين ماسك مي‌بخشد و بلغور جوي دو سر باعث لوزالمعده جذب هرچه بيشتر روغن‌هاي طبيعي آووكادو مي‌شود. با استفاده از اين ماسك دستان شما نرم و لطيف خواهد شد.

ماسك مو

بعد از كوبيدن يك عدد آووكادو پوست كنده و تهيه پوره آن، يك عدد زرده تخم‌مرغ و يك قاشق روغن زيتون به آن اضافه كنيد و هم بزنيد تا كاملا يكدست شود.

موها را به چند‌قسمت تقسيم كنيد و ماسك را روي هر قسمت قرار دهيد. پس از نيم ساعت موها را با آب گرم آب بكشيد.

زماني كه ماسك روي موها قرار مي‌گيرد، همانند مرطوب‌كننده عمل‌كرده و باعث حفظ قطره فروزومال آب مي‌شود و به اين ترتيب مواد مغذي زيادي جذب ساقه مو مي‌شود.

ماسك مرطوب‌كننده

يك قاشق ماست و عسل را به پوره يك عدد آووكادو افزوده و كاملا مخلوط كنيد. ماسك را روي صورت خود قرار دهيد. بعد از ۲۰ دقيقه ماسك را با آب گرم بشوييد.

در اين ماسك خواص مرطوب‌كنندگي آووكادو با خواص ضدباكتريايي عسل و اثر تسكين‌‌كنندگي ماست تركيب مي‌شود و باعث پاكسازي، كاهش التهاب و لطافت پوست‌شده و منافذ پوست را منقبض مي‌كند.

ماسك براي پوست‌هاي پماد سوختگي خشك

يك چهارم آووكادو، يك عدد زرده تخم‌مرغ و يك‌فنجان شير را با يكديگر مخلوط كرده و اين مخلوط را به‌مدت پنج‌دقيقه روي پوست صورت و گردنتان قرار دهيد سپس دوباره اين مخلوط را روي صورت خود ماساژ داده و پنج‌دقيقه ديگر نيز صبر كنيد. در آخر پوستتان را با آب ولرم‌ بشوييد.

منبع: جام جم



منبع

تظرات ارسال شده