همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
كمبود خواب سلامتيتان را به خطر مي اندازد

شايد براي شما هم پيش آمده باشد كه به علت دغدغه‌هاي فراوان و كارهاي به تعويق افتاده نتوانيد در طول شب خوب بخوابيد. نمايندگي اسميت اند نفيو اما اگر بدانيد بي‌خوابي با بدن شما چه مي‌كند هرچه سريع‌تر آن را كنار مي‌گذاريد. خميازه كشيدن طبيعي است اما اگر زياد و پشت سر هم خميازه مي‌كشيد به اين معنا است كه بدن شما دارد به شما نشان مي‌دهد كه يك چيزي سر جاي خودش نيست و شما دچار كمبود خواب هستيد.

بي‌خوابي و كمبود خواب بر سلامتي عمومي بدن تاثير مي‌گذارد و با گذشت زمان شما را با مشكلات جدي روبه‌رو مي‌كند و از همه مهم‌تر كيفيت زندگي شما را پايين مي‌آورد و حس خستگي دائمي در شما بوجود مي‌آورد كه پس از مدتي بهبود آن كار پانسمان كلاژن آساني نيست.

در اينجا به ۱۰ تاثير مخرب كمبود خواب بر بدن اشاره مي‌كنيم تا شما با توجه به آن‌ها ساعات خواب خود را تنظيم كنيد. علاوه بر خواب كافي، كيفيت خوبيدن نيز تاثيرگذار است.

۱- كم‌خوابي به طور تدريجي سبب بروز مشكلات بسياري همچون اختلالات قلبي عروقي مي‌شود و كيفيت زندگي را پايين مي‌آورد.

۲- كمبود خواب به راحتي مي‌تواند عملكرد مغز را با مشكل مواجه كند. علاوه بر اين، كم‌خوابي به طور تدريجي حافظه كوتاه‌مدت را كند مي‌كند و همچنين باعث بروز مشكلاتي در حافظه بلندمدت مي‌شود. نمايندگي شركت لوهمن روشه

۳- كم‌خوابي شما را بي‌حوصله، خسته، دمدمي مزاج، حساس، زودرنج و بدخلق مي‌كند به طوري كه بر اثر عوامل كم‌اهميت و جزئي كنترل خود را از دست مي‌دهيد.

۴- كم‌خوابي به يكي از مهم‌ترين دلايل تصادف‌هاي رانندگي است و احتمال وقوع آن را افزايش مي‌دهد.

۵- هنگامي كه شما كمبود خواب داريد، تمركز شما افزايش مي‌يابد و در نتيجه قدرت خلاقيت و مهارت‌هاي كنترل مشكلات در شما كاهش مي‌يابد.

۶- اگر به مدت طولاني خوب و به طور كافي نخوابيده باشيد كم‌كم دچار برخي توهم‌ها مي‌شويد. پانسمان suprasorb

۷- بر اثر كم‌خوابي سيستم ايمني بدن ضعيف مي‌شود و به‌راحتي بيمار مي‌شويد. گاهي اوقات علت يك سرماخوردگي ممكن است بي‌خوابي باشد. از طرف ديگر، بي‌خوابي خطر ابتلا به افسردگي و احتمال خودگشي را افزايش مي‌دهد.

۸- اگر براي مدتي طولاني خواب خوبي نداشته باشيد به طور ناخودآگاه به چرت‌هاي فراوان و متعدد در طول روز دچار مي‌ود به طوري كه ممكن است فعاليت‌ها و كارهاي روزانه شما را با مشكل روبه‌رو كند. اين مشكل حين رانندگي و يا كارهاي حساس ديگر مي‌تواند حادثه‌ساز شود.

اعصاب ۹- اگر شما مبتلا به فشار خون بالا هستيد، ممكن است بي‌خوابي در يك فشار خون شما را در طول روز افزايش دهد. علاوه بر اين بي‌خوابي به مرور زمان باعث مبتلا شدن به فشار خون بالا مي‌شود.

۱۰- كم‌خوابي بر مقدار انسوليني كه بعد از غذا خوردن در بدن شما آزاد مي‌شود تاثير مي‌گذارد و ب همين دليل خطر ابتلا به ديابت نوع را در شما افزايش مي‌دهد.

منبع: عصرايران



منبع

تظرات ارسال شده