همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
5 دليل شگفت انگيز براي اينكه همراه با صبحانه تان زنجبيل بخوريد

ساده همچون افزودن زنجبيل به وعده صبحانه با فوائد متعددي براي سلامت همراه است.

به گزارش زنجبيل از جمله طعم‌دهنده‌هاي نوشيدني چاي به پماد سوختگي حساب مي‌آيد. كارشناسان تغذيه و سلامت، مصرف زنجبيل را به دلايل پزشكي متعددي توصيه مي‌كنند از جمله اينكه مي‌توان با افزودن اين گياه خوراكي به وعده صبحانه، روز خود را تغيير داد.

صبحانه مهم‌ترين وعده غذايي است و افزودن زنجبيل كه سرشار از مواد مغذي است، اين وعده غذايي را سالم‌تر مي‌سازد.

به نوشته روزنامه "تايمز آو اينديا" از جمله دلايلي كه به مصرف مرتب زنجبيل در هنگام قطره فروزومال صبح توصيه مي‌شود مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

۱- كمك به كاهش وزن

زنجبيل به كنترل اشتها كمك مي‌كند. با مصرف زنجبيل هر روز صبح احساس نياز به خوردن كمتر مي‌شود. بهترين روش مصرف زنجبيل به منظور كاهش وزن، جوشانده زنجبيل يا آب زنجبيل است. براي تهيه جوشانده زنجبيل لازم است ابتدا مقداري آب را جوشانده و سپس دو تكه زنجبيل را به آن اضافه كنيد. اين مخلوط را مدتي بجوشانيد پانسمان زخم و سپس از صافي رد كنيد تا آماده مصرف شود. همچنين مصرف اين جوشانده هنگام صبح به تنظيم سطح قند خون كمك مي‌كند.

۲- حفظ سلامت مو و پوست

مصرف مرتب آب زنجبيل هر روز صبح به حفظ سلامت پوست و مو كمك كرده چرا كه آنتي‌اكسيدان‌ها و ويتامين‌هاي موجود در آن براي پوست و مو مفيدند. همچنين از بدن در برابر عفونت‌هاي پوستي و بيماري‌ها حفاظت مي‌كند.

۳- بهبود سلامت روده‌ها

با هيدروژل مصرف زنجبيل بيشتر اختلالات گوارشي برطرف مي‌شود. افزودن اين گياه خوراكي به وعده غذايي صبحانه سيستم گوارشي را تقويت مي‌كند.

۴- كاهش التهاب

زنجبيل به دليل خواص ضدالتهابي نيز شناخته شده‌ است. مصرف مرتب زنجبيل هنگام صبح در طولاني مدت به كاهش التهاب منجر مي‌شود.

۵- كنترل سطح كلسترول

زنجبيل همچنين سطح كلسترول را كنترل مي‌كند. افزايش سطح كلسترول بد خطر لوزالمعده ابتلا به بيماري‌هاي مزمن را افزايش مي‌دهد و براي سلامت قلب ضرر دارد. با مصرف اين چاشني خوراكي مي‌توان سطح كلسترول بد خون را كاهش داد.

منبع: ايسنا



منبع

تظرات ارسال شده