همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

پماد مخصوص زخم بستر و عفوني

براي درمان زخم بستر و عفوني پماد توليد شد!

محققان يك شركت دانش بنيان موفق به توليد پماد سوختگي براي درمان زخم هاي عفوني و بستر شدند.

بهبود زخم مزمن، جلوگيري از ايجاد تاول هاي جديد، درمان ادار سوختگي نوزادان و تسكين دهنده درد و التهاب از ديگر خواص اين داروي گياهي است.
مدير بخش علمي اين شركت دانش بنيان در اين رابطه گفت: درمان سوختگي، ضدعفوني كننده، ضد باكتري، ضد التهاب و ترميم كننده زخم ها از جمله خواص اين داروي گياهي بومي است.
دكتر فرشاد اكبرنژاد، عصاره ريشه گياه ابوخلساء ( هواچوبه)، موم زنبور عسل و روغن زيتون را از تركيبات ابن دارو اعلام كرد و گفت: اين پماد براي درمان زخم هاي عادي و عميق، بستر و ديابتي و آفتاب سوختگي مورد استفاده قرار مي گيرد.
وي اظهار كرد : درمان انواع سوختگي و زخم ها از ديرباز دغدغه بيماران و پزشكان بوده است و در اين زمينه اقدامات مختلفي انجام گرفته است و ما هم در اين راستا گام برداشتيم.
اكبرنژاد يادآور شد كه گياه دارويي ابوخلساء ( هواچوبه) از جمله گياهان سرشار از آنتي اكسيدان مي باشد و تاثير آن در بهبود سوختگي در طب سنتي ايران به اثبات رسيده است.
رئيس دانش بنيادي علمي تحقيقاتي دكتر جهانگير افزود: اين پماد علاوه بر عصاره هواچوبه داراي موم زنبور عسل و زيتون است كه سبب از بين رفتن تاول و نرم كننده محل سوختگي نيز مي شود و اثربخشي آن با انجام مطالعات باليني به اثبات رسيده است.

منبع: irna

تظرات ارسال شده