همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
درباره  آلرژي‌ها و مشكلات رواني آن بيشتر بدانيد

متخصصان انواع زخم با بيان اينكه بين سلامت روان و سه بيماري آسم، تب يونجه و اگزما ارتباط وجود دارد اظهار داشتند: در نگاه اول ممكن است به نظر آيد كه آلرژي‌ها به هيچ وجه نمي‌توانند با سلامت روان ارتباط داشته باشند. در واقع ارتباط بين خارش پوست و آبريزش بيني با مشكلات احساسي و شناختي غيرعادي به نظر مي‌رسد.

يك متخصص تايواني عفونت جاي بخيه سزارين در رابطه با علت بررسي ارتباط بين آلرژي‌ها و مشكلات رواني گفت: در برخي از بيماران مبتلا به يكي از اين سه نوع آلرژي مشاهده كردم آنان از مشكلات رواني و احساسي هم رنج مي‌برند. به همين دليل تصميم گرفتم اين رابطه را مورد بررسي قرار دهم. هر چند كه پيش از اين مطالعاتي لايتسيموس در اين رابطه انجام گرفته بود و سرنخ‌هايي وجود داشت.

به طور مثال محققان دانماركي در يك بررسي دريافتند كودكان مبتلا به اگزما، آسم يا تب يونجه بيشتر دچار مشكلات بيش فعالي، رفتاري و احساسي هستند.

هر چند در مجموع، نتايح بدست آمده در مطالعات پيشين در تضاد با يكديگر بوده و هيچ نتيجه قطعي اعلام نشده بود.

در كشيدن بخيه سزارين ادامه متخصصان تايواني به مطالعه روي ۴۶ هزار و ۶۴۷ بيمار مبتلا به يكي از اين سه نوع آلرژي و ۱۳۹ هزار و ۹۴۱ فرد سالم پرداختند و مشاهده كردند كه در طول انجام اين مطالعه ۶.۷ درصد افراد گروه دوم به مشكلات رواني مبتلا شدند در حاليكه در گروه نخست اين رقم ۱۰.۸ درصد بوده است.

همچنين مشاهده شد در ميان اين سه نوع آلرژي اگزما كمترين سهم را در افزايش اين خطر داشته است. علاوه بر اين، مصرف برخي از انواع داروهاي آسم خطر ابتلا به اختلالات رواني را كاهش مي‌دهد.

اگرچه در اين مطالعه به طور دقيق نشان داده نشده چرا اين رابطه وجود دارد اما شواهدي بدست آمده كه نوعي رابطه بين مشكلات رواني و آلرژي‌ها را نشان مي‌دهد.

منبع: ايسنا



منبع

تظرات ارسال شده