همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
گوجه فرنگي,اخبار پزشكي,خبرهاي پزشكي,تازه هاي پزشكي
محققان
قيمت ورق سيليكوني براي زخم

آمريكايي بر اساس بررسي‌هاي خود مشاهده كردند: خوراكي‌هاي سرشار از آهن مي‌توانند بر خاصيت ضدسرطاني گوجه فرنگي تاثير منفي داشته باشد.

به گاز عسل گزارش ايسنا، نتايج بررسي‌ها حاكي از آن است كه آهن ميزان جذب ليكوپن را به نصف كاهش مي‌دهد. ليكوپن از كاروتنوئيدها به حساب مي‌آيد كه سرشار از آنتي‌اكسيدان است و در گوجه فرنگي يافت مي‌شود.

گوجه پيكو اسميت اند نفيو فرنگي حاوي خواص متعددي براي سلامت است كه مي‌توان به تاثير آن در جلوگيري از ابتلا به سرطان و فشار خون و كمك به حفظ سلامت قلب، پوست و چشم‌ها اشاره كرد. اگرچه مصرف پانسمان لوهمن روشه خوراكي‌هاي سرشار از ليكوپن براي سلامت مفيد است، همراه كردن آن‌ها با مواد غذايي ديگر ممكن است خاصيت ضد سرطاني آن‌ها را افزايش داده يا از بين ببرد.

به گفته محققان، بررسي‌ها نشان مي‌دهد اسپري اپسايت مصرف مواد غذايي يا مكمل‌هاي سرشار از آهن ممكن است خاصيت ليكوپن را به نصف كاهش دهد.

در اين بررسي محققان آمريكايي تحقيقاتي را روي هفت مرد انجام داده تا مشخص شود توليد و جذب ليكوپن پس از وعده‌هاي غذايي حاوي آهن يا فاقد آن، به چه صورت است.

محققان اظهار داشتند: مصرف وعده‌هاي غذايي حاوي آهن مي‌تواند با گذشت زمان بر ميزان جذب ليكوپن موجود در گوجه فرنگي تاثير منفي داشته باشد.



منبع

تظرات ارسال شده