همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

ويژگي هاي يك لاك خوب + تشخيص لاك اصل از تقلبي

غلظت

لاك، قلموي خوب و يكدست بودن مايع از ويژگي‌ هاي يك لاك خوب است. با توجه به بوي لاك، شيشه و حتي قيمت آن مي‌توان تقلبي يا اصل بودن لاك را تشخيص داد.

ويژگي هاي يك لاك خوب + تشخيص لاك اصل از تقلبي

دكتر زخم| سرويس آرايش و زيبايي - براي خريد لاك، بايد تصور درستي از ويژگي‌ هاي يك لاك خوب داشته باشيد و بتوانيد لاك اصل را از لاك تقلبي تشخيص دهيد. همه خانم‌ها دوست دارند دستاني زيبا و جذاب داشته باشند، به همين دليل به لاك زدن ساده يا كاشت ناخن متوسل مي‌شوند تا بتوانند جلوه‌گري دست‌هاي خود را دوچندان كنند. اما همان‌طور كه مي‌دانيد، هر لاك ناخني آن‌‌قدر كيفيت بالايي ندارد كه بتواند به اين نياز بانوان پاسخ دهد. از اين رو ما قصد داريم در اين مطلب به معرفي و بررسي ويژگي‌ هاي يك لاك خوب بپردازيم، لاك ناخني كه مي‌تواند به خوبي روي اسپري براي زخم ناخن شما نشسته و آنچه كه مد نظر داريد را به نمايش بگذارد.

ويژگي‌ هاي يك لاك خوب

هنگامي كه به يك فروشگاه و مغازه مخصوص لوازم آرايش پا مي‌گذاريد، احتمالا با دنيايي از لاك‌هاي رنگي مواجه مي‌شويد كه در كنار يكديگر قرار گرفته‌اند و مي‌توانند به راحتي شما را نسبت به خريدشان وسوسه نمايد. اما بهتر است قبل از وسوسه شدن، ويژگي‌هاي يك لاك خوب را به ياد داشته باشيد تا بتوانيد از خريدهاي بيهوده جلوگيري نماييد. اما ملاك‌هاي تشخيص يك لاك خوب كدامند؟

۱. غلظت لاك

يكي از مهم‌ترين موارد در ويژگي‌هاي يك لاك خوب، غلظت آن است. هنگام خريد بايد به غلظت لاك توجه داشته باشيد. اگر لاك مورد انتخاب شما، رقيق باشد، حين استفاده روي ناخن پخش شده و در نتيجه پوشش زيبا و جذابي ايجاد نمي‌كند. از طرف ديگر غلظت بسيار بالاي لاك سبب ايجاد لايه‌هاي لخته‌اي شكل روي ناخن خواهد شد كه اين برجستگي‌ها، چندان جذاب به نظر نمي‌رسند. پس لاكي را انتخاب نماييد كه غلظت مناسبي دارد.

ويژگي‌ هاي يك لاك خوب

۲. قلموي لاك

مورد ديگري كه اسپري پرونتوسان بايد به آن توجه نماييد، قلموي لاك است. يكي از ويژگي‌ هاي يك لاك خوب، داشتن قلمويي است كه نرم باشد و بتواند تنها با دو يا سه بار حركت، تمامي سطح ناخن را از رنگ پوشش دهد. همچنين يك قلموي خوب نبايد اثري از خود روي ناخن به جا بگذارد. پس حين امتحان كردن لاك روي ناخن، به اين مورد حتما توجه نماييد. البته توجه داشته باشيد كه رشته موهاي قلم لاك، بايد به اندازه‌اي محكم باشند كه حين استفاده، كنده نشوند و روي لاك خوشرنگي كه روي ناخن خود زده‌ايد، جاي نگيرند!

۳. يكدست بودن لاك

شايد براي شما هم پيش آمده كه حين امتحان كردن لاكي، دريافته باشيد كه پس از خشك شدن، روي ناخن شما آثاري از حباب و خطوط ناصاف پديد آمده است. يك لاك خوب پس از خشك شدن، سطحي كاملا يكدست و صاف و به دور از هرگونه حباب و نقطه‌اي روي ناخن شما پديد مي‌آورد.

يكدست بودن لاك از ويژگي هاي يك لاك خوب

۴. براق بودن

درست است كه برخي از لاك‌هايي كه امروز در مغازه‌ها و فروشگاه‌ها عرضه مي‌شوند، لاك‌هاي كدر و مات هستند، اما توجه داشته باشيد كه اين لاك‌ها به دليل نوع شركت وارد كننده بي بران ساختي كه دارند روي ناخن كدر مي‌شوند و شيشه‌هاي مات دارند. اگر اين دسته از لاك‌ها را فاكتور بگيريم، يكي ديگر از ويژگي‌ هاي يك لاك خوب، براق بودن آن است. پس حين خريد و امتحان كردن لاك، حتما اين موضوع را مد نظر قرار دهيد.

حتما ببينيد: رنگ لاك براي پاييز؛ معرفي ۲۱ رنگ جذاب و زيبا


تشخيص لاك تقلبي از اصل

علاوه بر موارد فوق، شما مي‌توانيد با در نظر داشتن اين نكات، به راحتي لاك اصل از تقلبي را تشخيص دهيد:

۵. بوي لاك

يكي از مهم‌ترين مواردي كه به شما كمك مي‌كند تا لاك اصل را از تقلبي تشخيص دهيد، بوي آن است. لاك‌هاي تقلبي كه بعضا با عنوان اصل به فروش مي‌رسند، بوي بسيار بد و زننده‌اي دارند، به گونه‌اي كه با يك بار باز كردن درب لاك، به راحتي به اين موضوع پي خواهيد برد.

۶. شيشه‌هاي لاك

تنها ماده شيميايي لاك نيست كه بايد باكيفيت باشد، بلكه در برندهاي معتبر و اصل، از شيشه‌هاي لاك مرغوبي استفاده مي‌شود تا به راحتي شكسته نشده و محتويات آن به بيرون نريزد. از سوي ديگر توليدكنندگان معتبر، به زيبايي ظاهري و ويترين محصول خود نيز اهميت مي‌دهند.

تشخيص لاك تقلبي از اصل

ژل ايكس پرونتوسان

۷. قيمت‌هاي بسيار پايين و تخفيف‌هاي زياد

توجه داشته باشيد كه هرگز برندهاي بسيار باكيفيت، قيمت‌هاي ارزان باورنكردني ندارند. پس بهتر است ويژگي‌هاي يك لاك خوب را قرباني بازي‌هاي رواني قيمت نكنيد.

سخن پاياني

شايد تا چند سال گذشته، انتخاب يك لاك رنگي، كار چندان سختي به نظر نمي‌رسيد، چرا كه توليد كننده‌ها اندك بودند و خبري از اين ميزان تنوع نبود. اما هم‌اكنون مي‌توان گفت كه امروزه انتخاب كمي دشوار شده است. به همين دليل بايد همواره ويژگي‌هاي يك لاك خوب را به ياد داشته باشيد تا بتوانيد در ميان اين همه تنوع و گستردگي، باكيفيت‌ترين خريد را تجربه نماييد.

توجه كنيد كه يك لاك خوب، مي‌تواند زيبايي دستان شما را دو چندان كند، در حالي كه با خريد يك لاك نامرغوب و بي‌كيفيت، ترجيح خواهيد داد كه آن را از روي ناخن‌هاي خود پاك نماييد. متاسفانه اين روزها شاهد فروش لاك‌هاي تقلبي با عنوان لاك‌هاي اصل و باكيفيت هستيم؛به همين دليل خوب است ضمن توجه به نحوه صحيح مانيكور ناخن پيش از لاك زدن، ويژگي‌ هاي يك لاك خوب را كه در بالا به آن‌ها اشاره نموديم به محلول پرونتوسان چيست خاطر سپرده و با مراجعه به فروشگاه‌هاي معتبر، سلامتي ناخن‌ها و زيبايي آن‌ها را حفظ نماييد. با همه اين اوصاف به شما پيشنهاد مي كنيم مطلب «عوارض لاك ناخن؛ شايد هرگز ديگر لاك نزنيد!» را نيز مطالعه كنيد و از افراط در مصرف لاك بپرهيزيد.

تظرات ارسال شده