همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
اين نشانه ها خبر از آرتروز در شما مي دهد

به اين بيماري از علائمي نظير قرمزي، گرما، و تورم درد مفاصل و كاهش شدت حركت مفاصل درگير با بيماري رنج مي برند.

به خريد قطره آهن فروزومال گزارش : محققان دانشگاه هاروارد در تحقيقات اخير خود به اين نتيجه رسيدند كه مصرف ماهي مي تواند باعث افزايش قدرت شنوايي شود.

امگا3 موجود در ماهي كرم اسكار رژودرم براي مبتلايان به پيرگوشي نيز سودمند است.(پيرگوشي، افت شنوايي است كه با افزايش سن بروز مي كند).

تحقيقات پيشين نشان داده بود كه مصرف ماهي مي تواند ابتلا به بيماري آلزايمر را به تاخير انداخته و اكنون مطالعات محققان فايده ديگري پماد زخم بستر از ماهي را برملا كرده است.

انواع ماهي ها مي توانند فوايدي مانند كاهش علائم آلزايمر و افزايش قدرت شنوايي را در بر داشته باشند. محققان توصيه مي كنند براي كاهش يا به تعويق انداختن بيماري هاي دوران پيري حداقل دو وعده ماهي در مري انسان رژيم هفته اي گنجانده شود.

در اين تحقيق بيش از 65 هزار نمونه زن مورد بررسي و آزمايش قرار گرفتند. ماهي حاوي اسيدهاي چرب امگا 3 است كه باعث بهبود گردش خون در رگ ها و عروق خوني مي شود.

در سوختگي با آب جوش تحقيقات گذشته، فوايد امگا 3 بر قلب نيز مشخص شده بود اما ماهي علاوه بر اينكه حاوي پروتئين و آمينو اسيد است، مي تواند احساس سيري را نيز در پي داشته و به كاهش وزن منجر شود.

منبع: مهر



منبع

تظرات ارسال شده