همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
ماسك هايي براي پوست صورت

ماسك سيب

نصف سيب را رنده كرده و با يك قاشق چايخوري ماست ، يك قاشق چايخوري آرد جوي دو سر و ۲ قاشق كشيدن بخيه سزارين آبليموي تازه مخلوط كنيد و نيم ساعت روي پوستتان بماليد. اين ماسك مانند پيلينگ عمل كرده و به پاكسازي پوست كمك مي كند. براي نتيجه مطلوب اين ماسك را هفته اي يك بار روي پوستتان بماليد.

ماسك موز

۲ عدد موز عفونت جاي بخيه سزارين را رنده كرده با ۲ قاشق عسل و ۲ قاشق ماست به مدت نيم ساعت روي پوستتان ماساژ دهيد. اين ماسك شفاف كننده بوده و در دارز مدت لكه هاي پوستي را برطرف مي كند.

ماسك خيار

۱ عدد خيار را رنده كنيد و با نعناع تازه لايتسيموس كوبيده شده و يك قاشق چايخوري آبليموي تازه و ۱ عدد سفيده تخم مرغ مخلوط كنيد و به مدت ۲۰ دقيقه روي پوست صورتتان بماليد. اين ماسك به دليل دارا بودن خيار و نعناع نقش مهمي در كاهش التهاب پوستي دارد. نعناع مي تواند از اثرات نامطلوب گرماي روي پوست بكاهد.

ماسك انواع زخم هلو

يك هلو را رنده كرده و با ۵۰ گرم ماست مثل يك كرم روي پوستتان (صورت) بماليد. ۱۵ دقيقه صبر كنيد و سپس آن را بشوييد.ماليدن اين ماسك به صورت روزانه به پوست صورت موجب مي شود تا پوست شما خنك نشود. اين ماسك تقويت كننده است و به ماهيچه ها استحكام مي بخشد.

ماسك آناناس

آب آناناس را گرفته و روي صورتتان بماليد و ۱۰ دقيقه ماساژدهيد. پس از ۵ دقيقه صورتتان را بشوييد. آب آناناس تقويت كننده ماهيچه هاي صورت است . خاصيت آرام سازي داشته و از خستگي پوست جلوگيري مي كند. براي صاف و براق شدن پوست ۶۰ گرم آناناس را آب گرفته و با ۶۰ گرم پودر مغز بادام شيرين مخلوط كنيد و به مدت ۱۵ دقيقه روي صورتتان بماليد.

منبع: عصرايران



منبع

تظرات ارسال شده