همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 توصيه هاي كليدي براي پيشگيري از سرطان مثانه

در بروز آن را نمي‌توان كنترل نمود اما انتخاب‌هايي وجود دارد كه با كمك آن‌ها مي‌توان تا حدودي با اين بيماري مقابله كرد. درمان تاول سوختگي با آب جوش

به گزارش : بررسي‌هاي انجام شده در آمريكا نشان مي‌دهد در سال جاري ميلادي بيش از ۸۰ هزار مورد جديد ابتلا به سرطان مثانه در اين كشور گزارش مي‌شود و حدود ۱۷ هزار نفر از اين بيماران در سال ۲۰۱۹ بر اثر اين بيماري جان خود را پماد آلفا از دست مي‌دهند.

فاكتورهاي خطرزايي همچون سن، جنسيت، نژاد و سابقه خانوادگي در بروز اين بيماري نقش دارند كه نمي‌توان آن‌ها را تحت كنترل درآورد اما عوامل خطرزاي مهم ديگري نيز وجود دارند كه مي‌توان تاثيرگذاري آن‌ها را در بروز اين سرطان كاهش داد.

يواس‌نيوز در مطلبي در اين باره نوشت: كرم رژودرم براي گوشت اضافه سه راهكار مفيد در پيشگيري از سرطان مثانه عبارتند از:

خودداري از استعمال سيگار

طبق اعلام انجمن سرطان آمريكا افراد سيگاري حداقل سه برابر بيش از ديگران در معرض ابتلا به سرطان مثانه قرار دارند. همچنين در سال ۲۰۱۱ مطالعه‌اي مري انسان انجام گرفت كه نشان داد نيمي از تمامي موارد ابتلا به سرطان مثانه در افراد سيگاري اتفاق مي‌افتد.

نوشيدن آب كافي

پزشكان افراد را به نوشيدن آب كافي توصيه مي‌كنند. كليه‌ها تمام سمومي را كه از خون تصفيه كرده‌اند به مثانه منتقل مي‌كنند. قرار گرفتن طولاني مدت لايه داخلي مثانه در معرض اين پماد زخم بستر مواد سمي مي‌تواند عامل بروز سرطان باشد. بنابراين، اهميت دارد تا اين سموم از طريق ادرار و نوشيدن آب كافي از بدن دفع شوند.

دنبال كردن رژيم غذايي سالم

شواهد موجود حاكي از آن است كه رژيم غذايي سرشار از ميوه و سبزي و كاهش مصرف گوشت فرآوري شده مي‌تواند در كاهش خطر ابتلا به اين سرطان موثر باشد.

منبع: ايسنا



منبع

تظرات ارسال شده