همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 تاثيرات وحشتناك بي‌خوابي براي سلامتي+ اينفوگرافي

آسيب مي‌رساند، تا جايي كه متخصصان يكي از دلايل سرطان را در برخي موارد نداشتن خواب كافي عنوان مي‌كنند.

به گزارش : كم خوابي و بي خوابي به هر دليلي كه باشد، به طرز فوق العاده‌اي به سلامتي، فعاليت، ايمني شما آسيب مي‌رساند، متخصصان نداشتن خواب كافي را در برخي موارد يكي از دلايل سرطان را عنوان مي‌كنند.

افزايش وزن يكي از عوارض كم خوابي

به نظر مي رسد افرادي كه كم خواب هستند عدم تعادل هورمون پماد آلفا براي سوختگي پاي نوزاد دارند، كه با افزايش اشتها، گرايش بيشتر به غذاهاي كالري بالا، پاسخ بيشتر به رفتارهاي افراطي و عدم توانايي كاهش كنترل انگيزه ها، خود تركيبي بسيار خطرناك مرتبط با اضافه وزن است. درست است كه وقتي بيدار شديد كالري بيشتري مصرف مي كنيد اما تقريبا براي از بين بردن بسياري از كالري‌هاي اضافي كه در هنگام خستگي جذب مي‌كنيد، كافي نيست.

اثرات مخرب كم خوابي بر بدن

ديابت

زماني كه بدن شما مي خواهد شما را به خواب با اختلالات متابوليسم خود دعوت كند، به نوبه خود افزايش خطر را براي مقاومت به انسولين (اغلب به نام "پيش از ديابت") و ديابت نوع ژل هيدروزورب 2 افزايش مي دهد؛ يك مطالعه در نوجوانان، نتيجه گيري كرد:"تلاش براي افزايش مدت خواب، ممكن است خطر ابتلا به ديابت را كاهش دهد." و چهار تحقيق بزرگ در ميان بزرگسالان، اگر چه نه يك رابطه علت و معلولي بين از دست دادن خواب منظم و خطر ابتلا به ديابت، بلكه پس از كنترل عادات ديگر كه ممكن است مرتبط باشند نيز، يك رابطه قوي پيدا كردند.

ناتواني

مطالعات نشان داده است كه يك شب بي خوابي، موجب افزايش 20 تا 32 درصدي تعداد اشتباهات انجام شده توسط جراحان شده است، همچنين افرادي كه ورزشكار هستند و نياز به تيراندازي دقيق، قايقراني، دوچرخه سواري و غيره دارند، اشتباهاتي بيشتر را پس از مدت طولاني بيداري، مرتكب مي شوند.

مشكلات نمايندگي محصولات هارتمن حافظه

اختلالات خواب در سالمندان، مي تواند منجر به تغييرات ساختاري در مغز شود ،اختلالاتي كه با اختلال حافظه در دراز مدت مرتبط و كم خوابي در افراد بزرگسال نيز، مشاهده شده است محققان دريافته اند افرادي كه بيشتر مي خوابند، كمتر فراموش مي كنند، خواب ضعيف و كمبود آن به سطوحي بالاتر از β-آميلوئيد، نيز يك نشانگر زيستي براي آلزايمر، مرتبط است.

چه مقدار خواب برايمان كافي است؟

محققان به صورت تخصصي روي مسئله ميزان خواب كافي كار كرده‌اند و به صورت تفكيك شده به ما مي گويند كه در هر سني پماد زخم چه مقدار خواب برايمان كافي است. نوزادان و كودكاني كه تازه راه رفتن را شروع كرده‌اند به بيشترين مقدار خواب نياز دارند ( تقريبا 12 تا 17 ساعت در طول روز ) و افراد بالغ بين سنين 18 تا 65 سالگي حدودا هر شب به 7 تا 9 ساعت خواب نياز دارند.

خواب مانند تنفس كردن، نياز بنيادين انسان است. انسان نمي‌تواند بدون خواب مدت زيادي زنده بماند زيرا بيخوابي‌ها و كم خوابي‌هاي مزمن مي‌تواند منجر به بيش از 700 تغيير ژنتيكي در بدن فرد شده و تاثير واقعا نابود كننده‌اي بر سلامتي مي‌گذارد. آنهايي كه به اندازه كافي نخوابيده و استراحت نمي‌كنند نسبت به افرادي كه به طور منظم خواب كافي دارند، آمار مرگ و ميرشان بيشتر است. مطالعه‌اي در سال 2007 نشان داد هم كم خوابي و هم زياد خوابيدن مي‌تواند موجب افزايش احتمال مرگ شود، زيرا بر سلامت قلبي و عروقي و ... اثر مي‌گذارد. وريدي پس اگر آرزو داريد عمر طولاني داشته باشيد به خواب‌تان اهميت بدهيد.

اثرات بي خوابي براي بدن+اينفوگرافي



منبع

تظرات ارسال شده