همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
تمديد اعتبار بيمه سلامت اتباع خارجي,اخبار پزشكي,خبرهاي پزشكي,بهداشت
مديركل

بيمه‌گري و درآمد سازمان بيمه سلامت گفت: آن دسته از اتباعي كه تحت پوشش سازمان بيمه سلامت هستند و همچنين اتباع معرفي شده جديد از سوي وزارت كشور، مي‌توانند نسبت به تمديد اعتبار و دريافت دفترچه بيمه خود اقدام كنند.

داوود حاجي قاسمعلي در گفت‌وگو با ايسنا،‌ در خصوص طرح بيمه سلامت پناهندگان، گفت: اين طرح از سال نمايندگي سوربكت ۹۴ طي توافق‌نامه‌اي كه با اداره كل امور اتباع خارجه وزارت كشور و كميسارياي عالي پناهندگان به امضا رسيد، در حال اجرا است و پس از آن گروهي از پناهندگان شامل سه گروه بيماران خاص،‌ اتباع آسيب‌پذير و اتباع غير آسيب‌پذير تحت پوشش بيمه سلامت هستند.

وي با بيان اين كه گروه بيماران خاص و اتباع آسيب‌پذير در مجموع قريب به ۹۲ هزار نفر از اتباع تحت پوشش را تشكيل مي‌دهند،‌ ادامه داد: حق بيمه اين دو گروه ياد شده سالانه حدود يك ميليون تومان است كه توسط كميسارياي عالي پناهندگان پرداخت مي‌شود. اتباع غير آسيب‌پذير نيز با جمعيت كمتر از ۱۰هزار نفر، پانسمان عسل تمام حق بيمه را خودشان پرداخت مي‌كنند.

وي با اشاره به اينكه كار شناسايي و معرفي اتباع خارجي توسط وزارت كشور صورت مي‌گيرد،‌ تصريح كرد: با تشخيص وزارت كشور اين گروه‌ها طي ليستي به ما معرفي مي‌شوند و اين ليست در سامانه مكانيزه سازمان بيمه سلامت ثبت مي‌شود و اتباع مي‌توانند در مهلت مقرر نسبت به دريافت دفترچه بيمه خود اقدام كنند. اتباع داراي بيماري خاص نظير ام اس، دياليز،‌ تالاسمي،‌ پيوند كليه و... با جمعيت حدود هزار نفر و اتباع آسيب‌پذير آن دسته از افرادي هستند كه توانايي مالي مناسب نداشته و توان پرداخت حق بيمه خود را ندارند.

مديركل بيمه‌گري و درآمد سازمان بيمه ساكارز سلامت، خدمات ارائه شده به اتباع را همانند خدماتي كه به سايرين ارائه مي‌شود معرفي كرد و افزود: اتباع با مراجعه به مراكز طرف قرارداد بيمه سلامت مي‌توانند خدمات و تعرفه بستري را مشابه ايراني‌ها دريافت مي‌كنند.

وي با اشاره به اينكه اعتبار دفترچه‌هاي بيمه سلامت فعلي اتباع، تا پايان اسفندماه است، اظهار كرد: از آنجايي كه حوزه حقوقي سازمان بيمه سلامت به برخي نكات توافق‌نامه ايراداتي وارد كرده بود، براي آن كه تا زمان اصلاح موارد ذكر شده بيماران پوشش بيمه‌اي خود را از دست ندهند، از اسفندسال گذشته تا شهوريور ماه سال جاري قرارداد بيمه‌اي با اتباع تمديد شد كه اكنون نيز اين قرارداد تا اسفندماه پانسمان جراحي سوربكت سال جاري تجديد شده و آن دسته از اتباعي كه تحت پوشش سازمان بيمه سلامت هستند مي‌توانند نسبت به تمديد اعتبار تاريخ دفترچه بيمه خود اقدام كنند.

حاجي‌قاسمعلي در خصوص اتباع جديدي كه تحت پوشش سازمان بيمه سلامت مي‌روند،‌ گفت: تمام اتباع بايد توسط وزارت كشور به ما معرفي شوند. البته اكنون سقف تعداد اتباع بيمه شده در سازمان تكميل است و در صورتي اتباع جديد معرفي شده از سوي وزارت كشور پذيرش مي‌شوند كه عده‌اي از جمعيت ياد شده به كشور خود بازگشته و يا فوت شده باشند.

وي داشتن كارت سبز اقامت و مداركي جهت اثبات هويت خانوادگي اتباع را براي آغاز ثبت‌نام سوربكت چيست و دريافت دفترچه بيمه سلامت ضروري دانست و خاطرنشان كرد: البته مدارك فوق تنها در صورتي پذيرش مي‌شوند كه تبعه مذكور توسط وزارت كشور به ما معرفي شده باشند و نام آنها در سامانه سازمان بيمه سلامت ثبت شده باشد. در صورت تكميل بودن مدارك، دفترچه بيمه سلامت بلافاصله صادر مي‌شود. همچنين در هر فصل به اتباع غير آسيب‌پذير ۱۰ روز مهلت داده شده تا در سامانه سازمان بيمه‌سلامت ثبت‌نام كنند.



منبع

تظرات ارسال شده