همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
پيشگيري از ابتلا به ديابت با خوردن پرمصرف‌ترين ميوه‌هاي دنيا

و گلابي پرمصرف ترين ميوه هاي دنيا هستند؟ به نقل از ، شيوع بيماري ديابت نوع دو در حال افزايش است، در حالي كه دانشمندان و محققاان معتقدند با تغيير رژيم پيچش بيضه غذايي مي توان از بروز آن جلوگيري كرد.

به گزارش : محققان دانشگاه ژجيانگ در چين با انجام مطالعاتي به اين نتيجه رسيده اند كه مصرف روزانه سيب و گلابي در جلوگيري از بروز ديابت نوع دو بسيار موثر است.

اين محققان دريافته اند مصرف سيب و گلابي تا ۱۸ درصد خطر ابتلا به ديابت اسپري اپسايت نوع دو را كاهش مي دهد. به علاوه آن ها تاكيد مي كنند كه ارتباط مستقيمي ميان دوز مصرف سيب و گلابي با احتمال بروز اين بيماري وجود دارد. به طوري كه مصرف هفتگي سيب يا گلابي تاثيرات زير را خواهد داشت :

۱ عدد سيب يا گلابي در هفته = كاهش ۳ درصدي خطر ابتلا به ديابت نوع دو

۲ گاز عسل عدد سيب يا گلابي در هفته = كاهش ۸ درصدي خطر ابتلا به ديابت نوع دو

۳ عدد سيب يا گلابي در هفته = كاهش ۱۲ درصدي خطر ابتلا به ديابت نوع دو

۴ عدد سيب يا گلابي در هفته = كاهش ۱۵ درصدي خطر ابتلا به ديابت نوع دو

۵ عدد سيب يا گلابي در هفته = كاهش ۱۹ درصدي خطر ابتلا به ديابت نوع دو

محققان قيمت ورق سيليكوني براي زخم بر اين باورند كه اثر محافظتي سيب و گلابي به دليل آنتي اكسيداني است كه در اين ميوه ها وجود دارد و همچنين فيبري است كه باعث عملكرد بهتر معده مي شود. اين دو ميوه همچنين باعث تنظيم قند خون و فشار خون مي شوند و با التهابات مبارزه مي كنند.

از طرفي، مطالعات پيكو اسميت اند نفيو ديگري در لهستان نشان مي دهد كه مصرف سيب و گلابي در برابر بيماري هاي مزمن ريوي نقش حفاظت كننده دارند. به اين ترتيب كه مصرف روزانه ۵ وعده يا بيشتر از سيب، گلابي و ميوه هاي ديگر تا ۳۵ درصد احتمال ابتلا به بيماري هاي تنفسي و ريوي را در افرادي كه سابقه سيگار كشيدن دارند، كاهش مي دهد.

منبع: سلامانه



منبع

تظرات ارسال شده