همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

سركه سيب، به خصوص هنگامي كه با جوش شيرين همراه ميشود، به شامپوي طبيعي براي موهاي تبديل ميشود. اين جمله از قديم رايج بود است و خيلي از افراد در مورد تاثيرات استفاده بلند مدت از جوش شيرين و سركه سيب اظهار نظر كرده اند. به عنوان مثال گفته شده است سركه سيب موها را درخشان ميكند و بافت و رنگ موها را بهبود مي بخشد.

اما آيا دليل علمي در پس اين گفته ها وجود دارد، يا اين شواهد بي نظير فقط تصادفي بوده اند؟
با توجه به مطالعات اخير، مقدار pH شامپو و يا ساير محصولات مورد استفاده براي مو، مي تواند به طور قابل توجهي بر كيفيت موي شما تاثير گذار باشد.
pH قليايي مي تواند باعث افزايش بار الكتريكي منفي سطح الياف مو شود و بنابراين اصطكاك بين الياف را افزايش مي دهد. اين مسئله ممكن است منجر به آسيب كوتيكول و شكستن فيبر شود.
بسياري از طرفداران سركه سيب به عنوان يك محصول مراقبت از مو به اين واقعيت اشاره دارند كه سركه سيب مي تواند pH پوست سر را متعادل كند و بنابراين به موهاي سالم و قوي تر منجر شود. مطمئنا شواهدي وجود دارد كه سركه سيب قادر به انجام اين كار است و حاوي مواد مضر بسيار كمتر نسبت به اكثر شامپوهاي تجاري كه معمولا ۱۰ تا ۳۰ ماده تشكيل دهنده دارند، مي باشد.

سركه سيبپس چطور سركه سيب را در برنامه روتين مراقبت از مو بگنجانيم؟

پاسخ بسيار ساده است. اين مراحل ساده را، ترجيحا در مدت زماني طولاني دنبال كنيد و از مزاياي استفاده از سركه سيب بر روي موهاي خود بهره مند شويد.

مواد لازم

  1. يك بطري برداريد و نيمي از آن را از جوش شيرين و نيمي ديگر را از آب پر كنيد.
  2. سپس يك بطري ديگر برداريد و نيمي از آن را با سركه سيب، و نيمي ديگر را از آب پر كنيد.

به نظر مي رسد اين مقدار، سطح مطلوب رقيق شدن است نه خيلي پايه و نه بيش از حد اسيدي است (البته پوست سر در افراد متفاوت و منحصر به فرد است). اگر موهاي بسيار چرب داريد، از غلظت بالاتري از سركه سيب استفاده كنيد. از رقت پايين تر شروع كنيد و آزمايش كنيد تا مقدار رقيق بودن مناسب براي نوع موهاي خود را پيدا كنيد.

دستورالعمل

  1. مخلوط جوش شيرين را به قسمت كوچكي از پوست سر بماليد، آن را به آرامي چنگ بزنيد، سپس در قسمت كوچك ديگر اعمال كنيد، آن را به آرامي چنگ بزنيد، و همچنان ادامه دهيد، تا كل سر پوشش داده شود.
  2. همين كار را با مخلوط سركه سيب انجام دهيد.
  3. هر ۵ تا ۷ روز يكبار اين كار را تكرار كنيد، در اين مدت با آب تنها سر خود را بشوييد.

نكته: قبل از استفاده، هميشه مخلوط را تكان دهيد تا مواد تركيب شوند. به مقداري كه نياز داريد از تركيب استفاده كنيد.



منبع

تظرات ارسال شده