همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
موفقيت ايران در تشخيص و درمان سرطان سينه

هاي ايران در تشخيص و درمان سرطان پستان، گفت: ۸۰ درصد جراحي هاي سرطان پستان با حفظ بافت عضو انجام مي شود.

به گزارش : آسيه الفت‌ بخش، در آستانه برگزاري دهمين كنگره بين المللي سرطان پستان كه از يكم تا سوم آبان ۹۸ در مركز همايش هاي رازي برگزار مي شود، اظهارداشت: محورهاي مختلف با تخصص‌هاي متفاوت از جمله اپيدميولوژي، راديولوژي، جراحي و بازسازي، انكولوژي پانسمان جراحي سوربكت و راديوتراپي، ژنتيك، ايمونوتراپي- سلول درماني، انفورماتيك و مهندسي پزشكي در اين كنگره با حضور اساتيد و صاحبنظران برجسته مورد بحث و گفتگو قرار مي‌گيرد.

وي افزود: مهماناني از كشور اتريش، ايتاليا و آمريكا در اين كنگره حضور خواهند داشت و دو مهمان برجسته از كشورهاي اردن و استراليا نيز به صورت آنلاين سخنراني هايي براي حضار دارند. همچنين بيش از ۳۸۰ مقاله از پژوهشگران كشور و نيز از كشورهاي همسايه به دبيرخانه كنگره ارسال شده كه پس از داوري در قالب سخنراني يا پوستر براي شركت كنندگان سوربكت چيست ارائه مي‌شود.

الفت بخش در ادامه با اشاره به اينكه همه تكنيك‌هاي تشخيصي و نمونه‌برداري همچنين تصويربرداري هاي مداخله اي در ايران از جمله پژوهشكده معتمد انجام مي‌گيرد گفت: نمونه برداري تحت گايد سونوگرافي و ماموگرافي و يا قرار دادن ماركر براي پيدا كردن تومور پس از شيمي درماني و لوكاليزاسيون تحت گايد ماموگرافي و سونوگرافي از جمله مواردي است كه خوشبختانه در كشور ما با كيفيت خوبي در مراكز پيشرفته در حال انجام است.

الفت بخش خاطرنشان كرد: كشور ما پيشرفت‌هاي زياد علمي و درماني ساكارز در حوزه سرطان پستان داشته و خوشبختانه امروزه در مرزهاي دانش حركت مي‌كنيم و در مقايسه با كشورهاي حاشيه خليج فارس و كشورهاي همسايه سطح دانش پزشكان ما و امكانات موجود در سطح خيلي خوب بوده و حتي در اين زمينه برابر با كشورهاي اروپايي است.

وي در زمينه دستاوردهاي علمي گفت: بسياري از داروهاي مورد نياز بيماران سرطان پستان در داخل كشور توليد شده و بعضي از آنها مراحل كارآزمايي‌هاي باليني را براي ورود به بازار دارويي مي گذرانند.

دبير علمي دهمين كنگره بين المللي سرطان پستان به عنوان مثال به داروي ديفرلين اشاره كرد و گفت: اين دارو كه نمايندگي سوربكت مهار كننده فعاليت تخمدان است در درمان مبتلايان به سرطان پستان قبل از يائسگي استفاده مي شود و در كشور ما توليد اين دارو انجام گرفته و در پژوهشكده معتمد مراحل كارآزمايي باليني در مقايسه با نمونه خارجي را طي مي كند.

الفت بخش در زمينه تكنيك هاي جراحي نيز اظهار داشت: جديدترين تكنيك‌هاي جراحي درمان سرطان پستان در ايران انجام مي‌گيرد به طوري كه درمراكز پيشرفته حدود ۸۰ درصد جراحي‌ها، حفظ بافت پستان همزمان با جراحي پلاستيك ، اصطلاحا جراحي انكوپلاستي براي بيمار صورت مي‌گيرد شركت سوربكت تا كمترين آسيب به بافت سينه انجام شود و فرد با ظاهر نامناسب و مشكلات روحي ناشي از آن مواجه نشود. در موارد عدم امكان حفظ پستان نيز بازسازي همزمان يا ديررس براي بيمار انجام مي شود.

وي خاطر نشان كرد: در مورد غدد لنفاوي زير بغل نيز بيوپسي غدد لنفاوي نگهبان انجام مي شود تا كمترين آسيب به بافت زير بغل بيمار را شاهد باشيم و از ورم لنفاوي پيشگيري كنيم.

منبع: مهر



منبع

تظرات ارسال شده