همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
صبح زود مدرسه رفتن براي كودكان مضر است يا مفيد؟

سلامت كودكان را تحت تاثير قرار دهد.

به گزارش تحقيق در مورد بهترين زمان براي شروع فعاليت مدارس، بي براوون براي چند دهه، موضوع مورد مطالعه محققان است. در حاليكه در اكثر كشور‌ها زنگ شروع مدرسه بين ساعت ۷ تا ۸ صبح به صدا در مي‌آيد، محققان مراكز كنترل و پيشگيري از بيماري‌ها، انجمن خواب، انجمن روانشناسي و انجمن پزشكي آمريكا در تحقيقات جامعي دريافته‌اند كه كار مدارس نبايد زودتر از ساعت ۸:۳۰ صبح آغاز شود.
مراحل خواب

به طور كليخواب شامل چهار يا ژل زخم پرونتوسان پنج مرحله است كه در مراحل اول، خواب بدون حركات سريع چشم و در مرحله آخر خواب همراه با حركات سريع چشم رخ مي‌دهد.

مرحله اول خواب كه به خواب سبك مشهور است، كوتاه‌ترين مرحله خواب است كه به طور متوسط بين ۵ تا ۱۰ دقيقه به طول مي‌انجامد و طي آن بدن شروع به كند شدن مي‌كند. در مرحله دوم حركت چشم، ضربان قلب، دماي بدن و فعاليت نمايندگي b braun عضلات كاهش يافته و ذهن را براي خواب عميق آماده مي‌كند. در مراحل سوم و چهارم، بدن وارد دوره خواب عميق مي‌شود.
اگر فرد در اين مراحل بر اثر يك محرك خارجي به طور ناگهاني از خواب بيدار شود ممكن است تا چند دقيقه دچار گيجي در مورد زمان و مكان شود.
مرحله آخر كه معمولا پس از گذشت ۹۰ دقيقه، از زماني كه به خواب مي‌رويم به طول مي‌انجامد، پيچيده‌ترين چشم درد مرحله خواب است. اين مرحله بسيار براي سلامت روان و جسم حائز اهميت است.

اثرات كمبود خواب در كودكان و نوجوانان

تحقيقات نشان مي‌دهد از نظر زيست شناسي، بدن كودكان و نوجوانان طوري برنامه‌ريزي شده است كه حدود ساعت ۱۱ شب به خواب بروند و ساعت ۸ صبح از خواب برخيزند، به همين علت زمان شروع مدارس با ساعات خواب آنان هم‌خواني ندارد.

شروع اسپري linovera مدارس در صبح زود سبب مي‌شود كه مرحله آخر خواب كه حياتي‌ترين بخش آن است كوتاه شود و اين مساله به سلامت كودكان آسيب مي‌زند. كمبود خواب در كودكان و نوجوانان با ابتلاء زودهنگام به فشار خون بالا، چاقي، ديابت و تضعيف سيستم ايمني مرتبط است.

منبع: باشگاه خبرنگاران



منبع

تظرات ارسال شده