همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
8 دمنوش براي رفع گلودرد

انتخاب مي‌كنيد، احتمالاً يك فنجان بزرگ چاي گرم است.

به گزارش : چاي يا نوشيدني‌هاي گرم ديگر مي‌توانند به تسكين التهاب، پاكسازي مسيرهاي بيني و كاهش مقدار مخاط كه از مسيرهاي بيني سرچشمه مي‌گيرد و ممكن است گلو را هرچه بيشتر تحريك كند، كمك مي‌كند. برخي انواع چاي در تسكين درد نقش داشته و برخي ديگر به تنظيم توليد مخاط كمك مي‌كنند.

با اين وجود، يك نوع چاي را نمي‌توان براي تسكين علائم سرماخوردگي و آنفلوانزا نسبت به بقيه بهتر و مفيدتر دانست. شما مي‌توانيد نوعي كه بيشتر از آن لذت مي‌بريد را قيمت پماد زخم بستر انتخاب كنيد. در ادامه با برخي از محبوب‌ترين انواع چاي براي تسكين درد گلو بيشتر آشنا مي‌شويم.

دمنوش ريشه شيرين بيان

ريشه شيرين بيان همان‌گونه كه از نام آن مشخص است مزه‌اي شيرين دارد و از گياه Glycyrrhiza glabra به دست مي‌آيد. در شرايطي كه اين نوع چاي ممكن است به واسطه خواص تسكين دهنده مشكلات گوارشي، مانند سوزش سردل شناخته شده باشد، مطالعه‌اي در سال ۲۰۱۵ به خواص ضد ميكروب و ضدويروس آن اشاره داشت كه مي‌تواند عاملي كليدي در مبارزه با باكتري‌ها و ويروس‌هاي مسبب گلودردهاي عفوني باشد.

دمنوش ريشه مارشمالو

ريشه مارشمالو با نام علمي Althaea officinalis يك گياه دارويي است كه ماده‌اي چسبنده و ژل مانند به نام لعاب را ترشح مي‌كند كه مي‌تواند گلو را پوشش داده خريد قطره فروزومال و اثري تسكين دهنده داشته باشد. مطالعه‌اي كوچك در سال ۲۰۱۴ نشان داد كه ريشه مارشمالو از خواص تسكين دهنده درد، به ويژه زماني كه با التهاب همراه است، سود مي‌برد. التهاب از نشانه‌هاي بارز گلودرد است.

دمنوش بابونه

اگر در پي يك دمنوش دارويي كلاسيك براي تسكين درد گلوي خود هستيد، دمنوش بابونه همراه با مقدار كمي عسل انتخابي ايده‌آل است. اين چاي بسيار آرامش بخش و تسكين دهنده است. بابونه سرشار از آنتي‌اكسيدان‌ها است كه نشان داده‌اند به بهبود خشكي و درد گلو كمك مي‌كنند.

دمنوش زنجبيل

زنجبيل و گالانگال (ريشه‌اي مشابه با زنجبيل) به واسطه آثار ضدالتهاب خود شناخته شده هستند. در شرايطي كه درمان التهاب و عفونت احتمالي مرتبط با گلودرد شرايطي پزشكي كودكان خوب را رقم مي‌زند، افزودن اندكي دارچين به اين چاي مي‌تواند اثرگذاري آن را هرچه بيشتر افزايش دهد. دارچين از خواص ضد باكتري برخوردار است و عطر و طعم فوق‌العاده‌اي نيز به اين چاي مي‌بخشد.

دمنوش زردچوبه

زردچوبه كه به خانواده‌اي مشابه با زنجبيل تعلق دارد، ديرزماني است كه به واسطه خواص ضدعفوني‌كننده خود در كشورهاي آسيايي استفاده مي‌شود. دمنوش زردچوبه مي‌تواند خواص ضدالتهاب و ضد ميكروب را ارائه كند. اين چاي توانايي خود در تسكين ناراحتي معده را نيز نشان داده است.

دمنوش نعناع بياباني

اگر در پي اثر خنك‌كنندگي هستيد، نعناع بياباني مي‌تواند به اين نياز شما پاسخ دهد. نعناع بياباني سرشار از منتول است كه مسئول حس خنك‌كنندگي مرتبط با نعناع است. انواع پانسمان نقره نعناع بياباني و منتول از خواص ضد باكتري برخوردار هستند و مي‌توانند به تسكين گلودرد ناشي از عفونت باكتريايي كمك كنند.

دمنوش نارون لغزنده

اين دمنوش گياهي از بخش داخلي پوست درخت نارون لغزنده كه يك درخت بومي آمريكاي شمالي است، تهيه مي‌شود. همانند ريشه مارشمالو، نارون لغزنده سرشار از لعاب توليد مي‌كند كه مي‌تواند گلو را پوشش و تسكين دهد. در توليد برخي قرص‌هاي مكيدني براي تسكين گلودرد از اين ماده استفاده مي‌شود.

دمنوش چاي سبز

احتمالاً چيزهاي بسياري درباره فوايد فوق‌العاده چاي سبز شنيده‌ايد، اما تكرار آن‌ها همچنان مي‌تواند ارزشمند باشد. اين نوشيدني محبوب سرشار از اسيدهاي آمينه، ويتامين‌ها و مواد معدني است، اما دكتر زخمواقعي درمان خانگي سوختگي با آب جوش محتواي آنتي‌اكسيداني آن است.

بر همين اساس است كه چاي سبز با پيشگيري از بيماري و سلامت بهتر قلب پيوند خورده است. خواص ضدالتهاب، ضد باكتري و ضدويروس اين نوشيدني براي بدن انسان معجزه مي‌كنند. براي بهبود عطر و طعم چاي سبز مي‌توانيد اندكي عسل يا دارچين به آن اضافه كنيد.

منبع: عصرايران



منبع

تظرات ارسال شده