همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

فوايد استفاده از صابون روغن آرگان

صابون روغن آرگان

چون حاوي روغن آرگان است تا حدي خواص روغن آرگان را داشته و در كنار پاكسازي، به مرطوب كردن، درمان آكنه و به طور كلي سلامت پوست كمك مي‌كند.

صابون روغن آرگان
دكتر زخم| سرويس آرايش و زيبايي - از روغن آرگان به عنوان يك روغن معجزه‌گر براي سلامت پو و مو ياد مي‌شود، از طرف ديگر يكي از مواردي كه هنگام مراقبت از پوست خود بايد مورد توجه قرار دهيد شستشوي مرتب صورت است. استفاده از صابون‌هاي حاوي روغن آرگان يك انتخاب مناسب مخصوصا براي افرادي است كه پوست خشكي دارند. اين روغن حاوي مقادير زيادي ويتامين اي (E) است كه به طور گسترده براي سلامتي پوست و مو استفاده مي‌شود. در اين مطلب به خواص صابون روغن آرگان و مزاياي كلي استفاده از روغن آرگان براي پوست و مو اشاره شده است.


مزاياي صابون روغن آرگان

همان‌طور كه اشاره شد از روغن آرگان به خاطر اينكه حاوي سوپرازورب سي مقدار زيادي ويتامين‌ اي است معمولا براي كمك به سلامت پوست و مو استفاده مي‌شود. به همين جهت استفاده از صابون روغن آرگان نيز مي‌تواند به سلامت پوست كمك كند.
  • گوگرد موجود در صابون آرگان مي‌تواند براي پوست بسيار مفيد باشد. اين صابون تا حدي از پوست در برابر اشعه UV آفتاب محافظت كرده و همچنين به پاكسازي پوست كمك مي‌كند.
  • ويژگي ديگر صابون روغن آرگان اين است كه عفونت‌ها را در پوست از بين مي‌برد. اين صابون پوست را از باكتري‌هاي مضر و ميكروب‌ها پاكسازي مي‌كند.
  • صابون آرگان مي‌تواند از سلول‌هاي پوست محافظت كند.
  • صابون روغن آرگان مي‌تواند يك گزينه درماني براي مبتلايان به مشكلاتي مانند جوش و آكنه باشد. اين صابون به رفع جاي جوش نيز كمك مي‌كند.

بيشتر بدانيد: آشنايي با ده ماسك صورت براي جاي جوش

صابون روغن آرگان
با استفاده از اين صابون‌هاي حاوي روغن آرگان، مي‌توانيد تا حد زيادي از فوايد روغن آرگان بهره‌مند شويد. در ادامه با خواص اين پانسمان زخم حفره اي روغن بيشتر آشنا شويد.

خواص روغن آرگان

از روغن آرگان بيشتر در مراقبت از پوست و مو استفاده مي‌شود.

۱. فوايد روغن آرگان براي پوست

  • با تغذيه پوست باعث تجديد حيات آن مي‌شود.
  • خاصيت ضد پيري دارد و به از بين بردن چين و چروك روي پوست كمك مي‌كند.
  • روغن آرگان به ترميم سلول‌هاي موجود در پوست كمك كرده و از تشكيل كيسه‌هاي زير چشم جلوگيري مي‌كند.
  • پوست را نرم و مرطوب مي‌كند.
  • از آنجا كه حاوي مقدار زيادي ويتامين اي است، درخشندگي طبيعي به پوست مي‌دهد.
  • از اين روغن مي‌توان در همه بدن از جمله صورت و گردن استفاده كرد.‌
  • مي‌توان از روغن آرگان به عنوان لوسيون پوست، استفاده كرد به اين ترتيب كه چند قطره از آن را روي پوست بدن خود ماليده و ماساژ دهيد.

۲. پاكسازي از ميكروب

روغن آرگان منبع خوبي از ويتامين‌ها و مواد معدني است. اين روغن به دليل خاصيت آنتي اكسيداني خود مي‌تواند از پيري زودرس پوست جلوگيري كرده و چين و چروك‌ها را برطرف كند.

۳. رفع خشكي پوست

افرادي كه پوست خشك دارند، به خصوص در ماه‌هاي زمستان مشكلاتشان افزايش مي‌يابد. خشكي پوست مي‌تواند سوپرازورب پي باعث خارش و پوسته پوسته شدن پوست شود. روغن آرگان مي‌تواند اين مشكل را از بين ببرد، زيرا حاوي مقدار زيادي ويتامين اي و اسيد‌هاي مختلف است. همچنين مي‌تواند پوست آسيب ديده در اثر از خشكي را درمان كند.

بيشتر بدانيد: روش‌هاي مراقبت از پوست خشك

روغن آرگان

۴. درمان آكنه

آكنه را مي‌توان با آنتي بيوتيك‌هاي موضعي درمان كرد. اما روغن آرگان نيز مي‌تواند به درمان آكنه كمك كند. اين روغن آرگان نه تنها مرطوب شدن و احياي سلامت پوست كمك مي‌كند، بلكه مي‌تواند سلول‌هاي آسيب ديده را بازسازي كرده و التهابات را كاهش دهد. استفاده از اين روغن به رفع مشكلات آكنه كمك مي‌كند.

۵. روغن آرگان يك ماده محافظت كننده

اين روغن به دليل داشتن خاصيت آنتي اكسيداني موجب محافظت از سلامت پوست شده و همچنين به از بين بردن بيماري‌هاي پوستي و به ويژه تحريكات پوست خشك كمك مي‌كند.

۶. نرم كننده مو

روغن آرگان موجب درخشش مو‌ها شده و حالتي نرم و ابريشمي به مو‌ها مي‌دهد و مانع ايجاد شكستگي در مو مي‌شود. پانسمان هيدروكلوئيد كامفيل اين روغن يك نرم كننده ايده آل است و حتي به عنوان يك روش درماني جايگزين براي رفع وز و آسيب ديدگي مو استفاده مي‌شود. در عين حال ظاهري خوش فرم و سالم به مو‌ها مي‌بخشد.

۷. سلامت ناخن

اين روغن به تغذيه و سلامت ناخن‌ها نيز كمك مي‌كند.

۸. رفع ترك‌هاي دوران بارداري

استفاده از روغن آرگان يك راه حل عالي براي رفع ترك‌هايي است كه در دوران بارداري بر روي شكم ايجاد مي‌شوند. از آنجا كه اين روغن حاوي مقدار زيادي ويتامين E است، خاصيت ارتجاعي پوست را افزايش داده و موجب نرمي و لطافت پوست در دوران بارداري مي‌شود.

۹. مراقبت از دست و پا

ويژگي نرم كنندگي روغن آرگان مي‌تواند شكنندگي ناخن‌ها، خشكي دست و ترك‌هاي پا را از بين ببرد و پوست پا و دست را نرم كند. هر شب قبل از خواب با چند قطره روغن آرگان ناخن‌ها، دست‌ها و پا‌هاي خود را ماساژ دهيد.

سخن آخر

همان‌طور كه مي‌دانستيد و در اين مطلب نيز به آن تاكيد شد روغن آرگان به‌ويژه براي پوست و مو مزاياي شگفت انگيزي دارد و به شكلي طبيعي به سلامت پوست كمك مي‌كند. استفاده از صابون روغن آرگان نيز به شما كمك مي‌كند كه در كنار پاكسازي پوست خود با صابون از مزاياي روغن جراحي پوست آرگان نيز بهره‌مند شويد. در دكتر زخمبه طور كامل‌تر با خواص بي‌نظير روغن آرگان براي پوست و مو و نحوه مصرف آن آشنا شويد. قابل ذكر است كه مصرف خوراكي اين روغن اصلا توصيه نمي‌شود.
برگرفته از: plantshospital

تظرات ارسال شده