همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
مضرات نمك براي سلامتي,اخبار پزشكي,خبرهاي پزشكي,تازه هاي پزشكي
نتايج

يك بررسي جديد حاكي از آن است، خوردن سه برابر نمك شركت سوربكت بيشتر از مقدار توصيه شده در هر روز مي‌تواند باعث ايجاد توده‌هاي سمي در مغز شود كه به زوال عقل مرتبط هستند.

به گزارش فارس به نقل از ديلي‌ميل، نتايج يك بررسي جديد حاكي از آن است كه خوردن سه برابر نمك بيشتر از مقدار توصيه شده در هر روز مي‌تواند باعث ايجاد توده‌هاي سمي در مغز شود كه به زوال عقل مرتبط نمايندگي سوربكت هستند.

 نتايج يك آزمايش در موش‌ها نشان داد، رژيم غذايي بسيار شور باعث ايجاد پروتئيني به نام تاو در مغز آنها شده است.

پروتئين‌هاي تاوي كه كاركرد خود را در تثبيت كردن ريزلوله‌ها از دست داده‌اند عامل اصلي بيماري‌هاي مرتبط به زوال عقل مانند آلزايمر و پاركينسون هستند.

 متخصصان پانسمان عسل دانشكده پزشكي ويل كرنل در نيويورك ، تأكيد مي‌كنند، موش‌هايي كه رژيم غذايي پرنمك داشتند، در تست توانايي عملكرد شناختي ضعيف عمل كرده‌اند.

با اين حال ، اين تيم هشدار داده است كه مطالعات بيشتري لازم است تا ثابت شود رژيم غذايي با نمك بالا سوربكت چيست ممكن است همين تأثير را در انسان ايجاد كند.

مؤسسه بهداشت انگليس درباره محدوديت مصرف نمك براي بزرگسالان به طور مدوام هشدار مي‌دهد، اما روند تغذيه مردم اين كشور تغيير نكرده است.

رژيم غذايي پر نمك همچنين مي تواند باعث افزايش فشار خون شود كه مي تواند خطر پانسمان جراحي سوربكت ابتلا به بيماري هاي قلبي و سكته هاي مغزي را افزايش دهد.

آمارها حاكي از ان است، بيش از ۸۵۰ هزار نفر در كشور كم جمعيت انگليس مبتلا به دمانس هستند و اين رقم تا سال ۲۰۵۰ به بيش از دو ميليون نفر خواهد رسيد. 

مضرات نمك براي سلامتي,اخبار پزشكي,خبرهاي پزشكي,تازه هاي پزشكي



منبع

تظرات ارسال شده