همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
موهايتان را بعد از حمام اول خشك كنيد بعد بخوابيد

و خواب راحت مي‌شود اما با تنبلي بعد از حمام و خشك كردن موهاي خيس چه كنيم!

به گزارش : فراموش نكنيد خوابيدن با موي خيس يكي از بدترين عادت‌هايي است كه افراد به خصوص زنان دارند اگر شما هم از نمايندگي شركت لوهمن روشه آن دسته افرادي هستيد كه با موهاي خيس به رختخواب مي‌رويد بهتر است اين عادت بد و مضر را به چند دليل براي هميشه ترك كنيد:

بالش مرطوب عامل مناسب رشد باكتري‌هاست

وقتي با موي خيس روي بالش‌تان مي‌خوابيد، رطوبت به آن منتقل و درنتيجه مقدار زيادي باكتري خطرناك روي آن جمع مي‌شود. رشد باكتري‌ها سبب خارش و عفونت ميكروبي و قارچي در پوست پيكو اسميت اند نفيو سر و موهايتان مي‌شود. از شايع‌ترين مشكلاتي كه براي‌تان پيش خواهد آمد مي‌توان به شوره سر، ريزش مو و كچلي در ناحيه پوست سر اشاره كرد.

سردرد مي‌شويد

وقتي مو مرطوب است درجه حرارت سر نمي‌تواند خود را با درجه حرارت بدن تطبيق كند در نتيجه باعث سردرد شديد مي‌شود.

شما را مستعد بيماري مي‌كند

باكتري‌هايي كه به پانسمان نقره براي سوختگي دليل رطوبت موي شما در بالش‌تان جا خوش كرده‌اند، با تماس چشم‌ها، دهان و بيني با آن موجب عفونت‌هاي ميكروبي و ويروسي در شما مي‌شوند.

از طرفي به دليل تغييرات دمايي بدن در خواب، رطوبت موها اين دما را مختل مي‌كند و موجب ضعيف شدن سيستم ايمني بدن و شرايط براي سرماخوردگي و آلرژي مهيا مي‌شود.

موها بدحالت مي شود و مي‌شكند

شايد پانسمان كل اكتيو خوابيدن با موي خيس ساده‌تر از آن به نظر برسد كه براي موهايتان مشكلات جدي به وجود بياورد اما واقعيت اين است كه بالش مرطوب، بر شكل، حالت و شادابي مو تأثير مي‌گذارد و موهايتان خشك و بي‌حالت مي شود يا دچار خشكي پوست، آكنه و ديگر آسيب‌ها و عفونت‌ها مي شويد.حركات غير‌ارادي سر در هنگام خواب به كشيده شدن موها و اعصاب در نتيجه شكستگي آن منجر مي‌شود.

چند توصيه

به‌محض خروج از حمام، موهاي خود را خشك كنيد. استفاده از كرم‌ يا شامپوهاي نرم‌كننده پس از حمام، مو را نرم‌تر و شانه‌كردن و خشك‌كردن آن را راحت‌تر مي‌كند.

اگر در طول روز موي خود را بشوييد، رطوبت موها خشك مي‌شود و با عوارض آن روبه رو نخواهيد شد. ضمن اين كه دوش ‌گرفتن صبحگاهي، يكي از راه‌هاي خوب براي شروع روز است.

منبع: خراسان



منبع

تظرات ارسال شده