همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
8 نكته كه از مبتلا شدن به بيماري قلبي جلوگيري مي كند را بشناسيد

مبتلا شدن به بيماري‌هاي قلبي جلوگيري مي‌كند به صورت كوتاه و مفيد براي شما جمع‌آوري كرده‌ايم.

به گزرش : با رعايت تنها ده نكته مي‌توان از مبتلا شدن به بيماري‌هاي قلبي در امان بود. اين نكات را پانسمان عسل كه به صورت كوتاه و مفيد ارائه شده است با دقت بخوانيد و تا حد زيادي بدن خود را سلامت نگه داريد.

حركات سالم انجام دهيد

حداكثر ۵ روز در هفته به مدت ۳۰ دقيقه حركات ورزشي انجام دهيد؛ شما مي‌توانيد آن را به ۱۰ دقيقه نيز تبديل كنيد. آن را به هر راهي كه مي‌توانيد انجام دهيد، مثلاً براي رفتن به سر كار از دوچرخه استفاده كنيد.

سيگار را ترك كنيد

سيگار نمايندگي سوربكت كشيدن يكي از علت‌هاي اصلي انسداد شريان‌هاي قلب و بيماري‌هاي مربوط به آن است. شما با ترك سيگار خطر سكته قلبي را به نصف افراد سيگاري مي‌رسانيد.

وزنتان را كنترل كنيد

بالا بودن وزن، خطر مبتلا شدن به بيماري‌هاي قلبي را به شدت بالا مي‌برد. به رژيم غذايي متعادل كه شامل چربي‌هاي كم و استفاده زياد از ميوه‌ها و ورزش سوربكت چيست فراوان است روي آوريد.

از ۵ سهم استفاده كنيد

در هر روز از ۵ سهم ميوه و سبزيجات استفاده كنيد. به مرباي صبحانه خود ميوه خشك اضافه كنيد و به سس پاستايتان سبزيجات اضافه كنيد.

روغن ماهي بخوريد

ماهي اسقومري ماهي ساردين و تن ماهي تازه و سالمون منشأ اصلي و سرشار از امگا۳ هستند كه مي‌تواند از قلب شما در برابر بيماري‌ها ساكارز محافظت كند.

از استرس دوري كنيد

اگر شما تحت فشار هستيد ذهنتان را با راه رفتن پاك كنيد. اين كار افكار شما را متمركز مي‌كند و براي كم شدن تنش به شما كمك مي‌كند. اگر اين راه رفتن تندتند باشد جزء فعاليت‌هاي روزانه‌تان هم حساب مي‌شود.

از خوردن روغن‌هاي اشباع دوري كنيد

تغييرات كوچك در رژيم غذايي‌تان مي‌تواند اثرات بسيار مثبتي روي سلامت شما داشته باشد. به جاي شركت سوربكت شير‌هاي پرچرب از شير‌هاي نيم‌چرب استفاده كنيد. از گوشت استفاده نكنيد و غذا‌هاي آب‌پز و بخارپز را به غذا‌هاي سرخ‌شده و كبابي ترجيح دهيد.

برچسب روي محصولات غذايي را بخوانيد

برچسب روي محصولات را بخوانيد تا متوجه شويد كه هر كدام داراي چه موادي است تا بتوانيد براي اينكه سالم‌تر زندگي كنيد، انتخاب بهتري انجام دهيد.



منبع

برچسب ها

تظرات ارسال شده