همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
باكتري‌هاي دهاني قلب‌تان را بيمار مي‌كند

قلبي است؛ التهاب يك مكانيزم محافظتي در بدن انسان است اما در دراز مدت به بافت‌ها آسيب مي‌رساند.

به گزارش : غلامحسين رمضاني متخصص دندان، درباره بيماري لثه و درمان آن اظهار كرد: بيماري لثه با نام بيماري پريونتال در جهان شناخته مي‌شود، مكانيزم‌هايي كه در پس بيماري پريونتال قرار دارند باعث بروز بيماري‌هايي ژل medihoney از جمله آلزايمر، سرطان، تنفسي و قلبي مي‌شوند؛ همچنين با رعايت نكردن بهداشت دهان و دندان پريونتيت به وجود مي‌آيد كه مي‌تواند ساختار پشتيبان دندان‌ها را ضعيف كند.

وي ادامه داد: التهاب لثه در كودكان بسيار نادر است مگر اينكه كودك در شرايط خاص و به بيماري‌هاي ديگري مبتلا شده باشد اما اين عارضه در بزرگسالان شايع‌تر است و با رعايت نكردن بهداشت دهان و دندان، فرد هنگام زدن مسواك دچار خونريزي لثه مي‌شود و پلاك دنداني به وجود مي‌آيد كه عامل اصلي پوسيدگي دندان و التهاب لثه است.

پلاك كرم محافظ مدي هاني دندان چيست؟

رمضاني درباره‌ پلاك دندان گفت: پلاك يك ماده‌ چسپنده‌ شامل باكتري‌هايي است كه روي دندان تشكيل مي‌شوند؛ درصورت عدم رعايت بهداشت دهان و دندان باكتري‌ها مي‌توانند لثه‌ها را تحريك كنند و لثه ممكن است متورم و دردناك و عفوني شود؛ در اين شرايط التهاب لثه به وجود مي‌آيد.

اين متخصص دندان افزود: مشكلات لثه تنها به التهابات لثه خلاصه نمي‌شود، بلكه ممكن است اين عوارض به صورت آبسه ظاهر شود در اين زمان فرد گمراه مي‌شود و آبسه و التهاب لثه قيمت كرم مدي هاني را اشتباه تشخيص مي‌دهد، گاهي به دليل پوسيدگي دندان و رعايت نكردن بهداشت مواد عفوني از قسمت نرم دندان كه همان لثه است خارج مي‌شود كه به آن آبسه مي‌گويند.

رمضاني درباره‌ درمان التهاب لثه گفت: بهداشت دهان و دندان بايد در سه وعده از روز نهايتا ۲ وعده صورت بگيرد، البته تنها نبايد به مسواك زدن اكتفا كرد بلكه از نخ دندان هم بايد استفاده شود؛ يك وعده بعد از صبحانه و يك وعده بعد از شام انجام بگيرد.

وي ادامه داد: هر ۶ ماه يكبار براي چكاپ به پزشك مربوطه مراجعه كنيد تا پزشك بتواند محصولات مدي هاني روند پيشرفت بيماري را كنترل و از پوسيدگي دندان پيشگيري كند، چكاپ مرتب باعث مي‌شود كه پوسيدگي دندان شناسايي و ترميم شود؛ روش فلورايدتراپي هم بسيار خوب است زيرا شيار‌هاي عميق دندان را به خوبي شستشو مي‌دهد و از پوسيدگي دندان جلوگيري مي‌كند.

اين متخصص دندان در پايان درباره‌ ارتباط ميان بيماري لثه و قلب افزود: اين بيماري لثه يك عامل خطر آفرين براي بيماري قلبي است؛ التهاب يك مكانيزم محافظتي در بدن انسان است اما در دراز مدت مي‌تواند به بافت‌ها و اندام‌ها آسيب برساند، عسل پزشكي اين امكان وجود دارد كه التهاب لثه در نهايت زمينه ساز بروز التهاب در سيستم قلبي عروقي شود از سوي ديگر پيوند بين لثه و قلب به واسطه باكتري‌ها شكل مي‌گيرد؛ باكتري‌هاي موجود در لثه مي‌توانند وارد جريان خون شوند و به مقاصد دورتر، از جمله قلب بروند كه در آن جا التهاب و آسيب ايجاد كنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران



منبع

تظرات ارسال شده