همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
ايستادن,اخبار پزشكي,خبرهاي پزشكي,تازه هاي پزشكي
مطالعات
سيكاكر

اخير محققان اسپانيايي نشان مي‌دهد ايستادن نسبت به نشستن و درازكشيدن كالري بيشتري مي‌سوزاند و بخشي از پيامدهاي منفي زندگي بي‌تحرك را جبران مي‌كند.

به گزارش ايرنا به نقل از پايگاه خبري مديكال اسپري اوپسايت نيوز، با اينكه تحقيقات قبلي تفاوت انرژي مصرفي بين سه حالت ايستاده، نشسته و لميده را تاييد كرده بود، ولي هيچ اطلاعاتي در مورد ميزان اين اختلاف وجود نداشت.

محققان دانشگاه گرانادا در اسپانيا اسميت اند نفيو به تازگي مطالعه‌اي براي بررسي ميزان اين اختلاف آغاز كردند و نتايج نشان مي‌دهد ايستادن در مقايسه با حالت نشسته و درازكش در مدت زماني معادل شش ساعت، ۴۵ كيلوكالري بيشتري مصرف مي‌كند. در ادامه مطالعات پيچش بيضه تفاوت معناداري در زمينه صرف انرژي در حالت نشسته و درازكش مشاهده نشد.

نشستن طولاني مدت در بسياري از نقاط دنيا از جمله آمريكا رايج است. بر اساس آمار مركز كنترل و پيشگيري از بيماري‌ها در آمريكا، حدود ۲۵ درصد از پانسمان لوهمن روشه افراد در روز بيش از ۸ ساعت در حال نشسته هستند. چاقي، ديابت نوع دو و بيماري‌هاي قلبي فقط بخشي از عوارض عدم تحرك كافي هستند و مطالعات جديد نشان مي‌دهد عدم تحرك عوارض جبران‌ناپذيري بر سلامت مغز دارد.

حداقل ۱۵۰ دقيقه ورزش در هفته براي سلامت توصيه شده است.  

نتايج اين مطالعه در نشريه PLOS One منتشر شده است.



منبع

تظرات ارسال شده