همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

grossesse-multiple

بارداري علائمي دارد كه به شما كمك ميكند از وجود جنين در بدنتان آگاهي پيدا كنيد.اما آيا بين بارداري نوزاد تك قلو با دو قلو تفاوتي وجود دارد؟پاسخ به اين سوال مثبت است.علائمي وجود دارند كه مي توانند اين موضع را مشخص كنند. به جز برخي علايم خاص مانند تهوع و استفراغ كه در بارداري دو قلويي ممكن است شديدتر شود كمردرد بيشتر به خاطر وجود دو جنين در شكم مادر و بدتر شدن گودي كمر از علائمي هستند كه در چند قلويي ممكن است بروز كند.

 در بارداري دو قلويي به دليل اينكه قيمت پانسمان هارتمن وزن دو كودك بيش از يك جنين است و دو جنين فضاي بيشتري را در شكم مادر اشغال مي‌كنند دردهاي شكمي بيشتر ظهور مي‌كند.
در چند قلويي خطر زايمان زودرس افزايش پيدا كرده و به دليل احتمال خفگي جنين‌ها زايمان زودتر از حد معمول انجام مي‌شود. علاوه بر اين وجود ارتباط خوني از طريق جفت و بند ناف بين جنين‌ها خطراتي را نيز به همراه دارد.
در صورت ارتباط خوني دو جنين ممكن است يكي بهتر رشد كرده و ديگري رشد خوبي نداشته باشد، همچنين در اثر رسيدن خون زياد به يك جنين قلب وي با مشكل مواجه شده و مغز و اندام‌هايش بزرگ‌تر مي‌شود و گاهي نيز ممكن است يك جنين با كم‌خوني بيش از حد جانش به خطر بيفتد كه اين خطرات در بارداري تك قلويي وجود ندارد.
 در اين موارد گاهي لازم است در داخل شكم مادر اقداماتي انجام شود، افزود: براي رفع اين مشكلات گاهي در داخل شكم مادر به كمك تجهيزات پزشكي اقداماتي عفونت بدن انجام مي شود اما در مواردي نياز به اقدام خاصي تا زمان تولد نيست.
 برخي داروها، سابقه خانوادگي از علل بارداري چند قلويي بوده اما معمولا روش‌هاي كمك بارداري عامل بروز بارداري‌هاي چند قلويي هستند

 در صورتي كه در تست بارداري خون، پزشك عدد هزار و 500 يا بالاتر را مشاهده كند بلافاصله درخواست يك سونوگرافي كرده تا از بارداري داخل يا خارج رحمي،‌ بارداري پوچ و چند قلو بودن جنين‌ها اطلاع پيدا كند.

منبع باشگاه خبرنگاران



منبع

تظرات ارسال شده