همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

اجازه دهيد صادق باشيم. در اين دنيا هيچ ماده غذايي جادويي وجود ندارد كه بتواند تمامي چربي‌هاي شكمي شما را به آساني آب كند.

براي اينكه چربي شكمي كمتري داشته باشيد بايد شكر كمتري مصرف نماييد، مواد غذايي ناسالم را حذف كنيد، خوب بخوابيد، سطح استرس خود را كنترل كنيد و از تمرينات ورزشي صحيحي بهره مند شويد.

بعد از اينكه تمامي موارد را انجام داديد بايد به دنبال روشي باشيد كه اين چربي ديگر باز نگردد.

در اين مقاله قصد داريم موادي را معرفي كنيم كه بر اساس مطالعات انجام شده بهترين مواد براي سوزاندن و كاهش چربي هستند و مي توانند به شما كمك كنند چربي بيشتري در شكم ذخيره نكنيد.

  1. آب ليمو

آب ليمو و كاهش چربي

شايد قيمت پماد زخم بستر شما هم از ديگران شنيده‌ايد كه مصرف آب گرم با ليمو به هنگام بيدار شدن از خواب ،مي‌تواند سيستم گوارش بدن را حمايت كند. استفاده از آب ليمو قبل و در هنگام وعده‌هاي غذايي نيز مي تواند مفيد باشد.

پلي فنولي كه در ليمو وجود دارد افزايش وزن را سركوب مي‌كند و از تجمع چربي در بدن جلوگيري مي نمايد. شما مي‌توانيد كمي آب ليموي تازه را به آب اضافه كنيد يا آن را روي سالاد و ماهي خود بريزيد.

  1. دارچين

دارچين و چربي سوزي

دارچين پزشكي كودكان مي تواند سطح گلوكز خون را كاهش دهد زيرا خالي شدن معده را كند مي‌كند و احساس سيري سريع‌تر حاصل مي‌شود.

مطالعات انجام شده نشان مي‌دهد كه دارچين تعادل گلوكز را در افراد مبتلا به ديابت نوع ۲ بهبود مي‌بخشد. به همين خاطر اين ماده بهترين گزينه براي مبارزه با ديابت محسوب مي شود.

يك و نيم قاشق چايخوري از دارچين مي‌تواند براي شما بسيار مفيد باشد. فقط مطمئن شويد كه دارچين تازه است زيرا در اثر گذشت زمان، پلي فنول و مواد فعال موجود در آن از بين مي رود.

همچنين بخوانيد: خواص دارچين
  1. فلفل درمان سوختگي با آب جوش قرمز

فلفل قرمز براي چربي سوزي

فلفل قرمز به شما كمك مي‌كند كالري بيشتري بسوزانيد و يكي از بهترين گزينه‌ها براي كاهش وزن محسوب مي‌شود. مطالعات انجام شده نشان مي‌دهد كه كپسايسين مي‌تواند سرعت متابوليسم بدن را افزايش دهد و باعث سوزاندن چربي بيشتري در بدن گردد.

  1. زردچوبه

خاصيت چربي سوزي زردچوبه

التهاب قطره فروزومال معمولا در هر بيماري ديده مي‌شود. شما مي‌توانيد از خاصيت ضد التهابي زردچوبه به نفع خود استفاده كنيد. مطالعات انجام شده نشان مي‌دهد كه ماده فعال موجود در زردچوبه به نام كوركومين مي‌تواند چاقي را كاهش دهد و به درمان بيماري‌هاي مختلف كمك نمايد.

اگر به طور مرتب از زردچوبه استفاده نمي‌كنيد و مي‌خواهيد از مزاياي ضد التهابي آن بهره مند شويد، مي‌توانيد از مكمل‌هاي موجود استفاده نماييد.

همچنين بخوانيد: خواص زردچوبه
  1. دانه كتان

چربي سوزي با دانه كتان

دانه چسب بخيه كتان تازه منبع بسيار عالي از آلفا لينولنيك اسيد است كه مي تواند به كاهش التهاب و تعادل هورمون‌هاي بدن كمك كند.

مطالعات انجام شده نشان مي‌دهد كه دانه كتان مي‌تواند باعث كاهش وزن گردد و التهاب را كاهش دهد. هميشه از دانه كتان ارگانيك استفاده كنيد.

همچنين بخوانيد: خواص دانه كتان


منبع

تظرات ارسال شده