همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

درمان سريع جاي جوش به روش طبيعي (بخش اول )


پس از آنكه با روش هاي پيشگيري از بوجود آمدن جاي جوش روي صورت آشنا شديد، وقت آن رسيده تا فكري براي درمان سريع جاي جوش هاي فعلي بكنيد. شما مي توانيد از روش هاي طبيعي براي ازبين بردن جاي جوش كمك بگيريد. همانطور كه گفته شد از بين بردن جاي جوش ممكن است كمي سخت باشد و اين را بايد بدانيد هريك از اين ماسك هاي طبيعي صورت را كه براي ازبين بردن جاي جوش استفاده مي كنيد بايد مداوم و طولاني مدت باشد. متاسفانه خيلي زود قرار نيست نتيجه بگيريد. صبور باشيد و از اين مواد طبيعي براي ازبين بردن جاي جوش روي صورت استفاده كنيد.


۱ ) آبليمو براي درمان سريع جاي جوش

هيچ روشي به اندازه استفاده از آبليموي طبيعي و تازه براي درمان سريع جاي جوش ، ساده و اقتصادي نيست. آبليموي تازه داراي موادي است كه باعث از بين رفتن التهاب جوش شده و خاصيت آنتي باكتريال دارد كه در برابر بوجود آمدن جوش مبارزه مي كند. زمانيكه از آب ليمو استفاده مي كنيد در معرض آفتاب قرار نگيريد چرا كه ممكن است به پوست آسيب برساند.

براي درمان سريع جاي جوش به كمك آبليمو فقط دو يا سه قاشق چايخوري و مقداري پنبه نياز داريد. با استفاده از پنبه آبليمو را روي پوست بماليد و بگذاريد سي دقيقه بماند و سپس با آب سرد آن را بشوييد. اينكار را قبل از خواب انجام دهيد و به مدت دو الي سه هفته ادامه دهيد.

نكته : آبليمو براي پوست بسيار مفيد است اما ممكن است باعث خارش يا سوزش روي پوست شود. اگر چنين چيزي حس كرديد ده دقيقه بعد از اعمال آن، پوست را با آب سرد بشوييد.





۲ ) جوش شيرين و آب

جوش شيرين نيز يكي از شايع ترين مواد طبيعي مفيد براي پوست است. از جوش شيرين مي توان براي روشن شدن پوست و همچنين از بين بردن جاي جوش استفاده كرد. دو يا سه قاشق چايخوري جوش شيرين را با دو قاشق چايخوري آب تركيب كنيد تا اين محلول تبديل به كرم شود. كرم را روي لكه هاي پوست بماليد و به صورت دايره اي ماساژ دهيد. بگذاريد ۳ دقيقه بماند و سپس صورت را با آب سرد بشوييد. اين كار باعث مي شود پوست صاف و درخشان شود.

نكته : اين تركيب را بيشتر از ۸ دقيقه روي پوست نگذاريد. حتما پوستتان را با آب سرد بشوييد.







۳ ) سفيده تخم مرغ

سفيده تخم مرغ تاثير بسزايي براي ترميم و التيام پوست دارد، سفيده تخم مرغ باعث كمرنگ شدن آثار لك و جوش روي پوست مي شود و به مرور زمان آنها را از بين مي برد. سفيده تخم مرغ سرشار از پروتئين و آمينو اسيد است كه باعث بسته شدن حفره هاي باز روي پوست و روشن شدن پوست مي شود.

يك كاسه برداريد و يك سفيده تخم مرغ را در آن ريخته و هم بزنيد. هميشه مي توانيد مواد ديگري به اين تركيب اضافه كنيد هرچند استفاده به تنهايي نيز ثمربخش است. با انگشت سفيده تخم مرغ را به آرامي روي پوست بماليد. روي نقاطي كه لك دارد تمركز بيشتري داشته باشيد. بگذاريد چند دقيقه بماند تا خشك شود سپس با آب ولرم آن را بشوييد. اين كار را دو يا سه بار در هفته تكرار كنيد.

نكته : اگر پوست خشك داريد پس از شستن صورت به پوست روغن زيتون بزنيد.







۴ ) آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا داراي ويتامين هايي است كه مي تواند به ترميم پوست و كمرنگ شده جاي زخم كمك كند. اين ماده داراي خواص بسياري است كه باعث روشن شدن پوست ، درخشان شدن و سالم تر شدن پوست مي شود. مي توانيد ژل آلوئه ورا را از هر داروخانه اي بخريد يا از آلوئه وراي طبيعي استفاده كنيد كه خواص بيشتري نيز دارد.








۵ ) روغن نارگيل

روغن نارگيل از جمله مرطوب كننده هاي طبيعي پوست است كه خواص ترميمي نيز دارد. يك چهارم قاشق چايخوري روغن نارگيل را كف دست بريزيد و بگذاريد كمي بماند تا به دماي بدن برسد سپس با انگشت روغن نارگيل را روي پوست بماليد. هيچ ضرورتي بر شستن صورت بعد از استفاده از روغن نارگيل نيست چرا كه ويتامين هاي موجود در اين ماده به مرور زمان جذب پوست مي شود و به سلامت پوست كمك مي كند. اما اگر خواستيد آن را از روي پوست بشوييد، بگذاريد سي دقيقه بماند سپس با شوينده صورت آن را از روي پوست پاك كنيد.





منبع :

بانوي شهر

تظرات ارسال شده