همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 با اين ماسك هاي ساده هميشه جوان بمانيد

داد.

به گزارش ، همه ي ما مي دانيم كه ميوه ها سرشار از ويتامين و مواد مغذي هستند و به همين دليل بايد در رژيم غذايي خود از آن ها استفاده كنيم. اما از خواص فراوان ميوه ها نه فقط در رژيم غذايي، بلكه براي پوست خود هم مي توانيم استفاده كنيم. ميوه ها و بسياري از مواد غذايي، مؤثرتر از محصولات بهداشتي موجود در بازار، فاقد مواد نگهدارنده و مسلماً طبيعي هستند. در ادامه به چند ماسك خانگي مؤثر مي پردازيم كه از مواد غذايي طبيعي و در دسترس تهيه مي شوند.

۱- توت فرنگي
خواص اين ميوه به مقابله با مواد شيمايي اي كه به پوست ما هجوم مي آورند و توانايي آن براي احياء خود را مي گيرند كمك مي كند. اين ميوه براي پوست هاي چرب و مستعد جوش بسيار مفيد است. توت فرنگي سرشار از ويتامين، فلات و آنتي اكسيدان است.

۳ عدد توت فرنگي را له كنيد.
۱ قاشق چايخوري عسل به آن اضافه كنيد.
تركيب به دست آمده را روي پوست تميز استفاده كنيد.
ماسك را ۱۵ دقيقه روي صورت تان بگذاريد.
پوست خود را با آب گرم بشوييد.

۲- آوكادو
آوكادو سرشار از آنتي اكسيدان است و همين مسأله آن را به يك محصول ضد پيري بسيار مؤثر تبديل كرده است. اين ميوه همچنين تأثير زيادي در آبرساني پوست دارد، چون سرشار از اسيدهاي چرب امگا ۳ و امگا ۶ و ويتامين هاي E، C و K است. اين ماسك پوست را نرم و لطيف و آبرساني مي كند.

يك آوكادوي كاملا رسيده را دو نيم كنيد و يك نصفه اش را پوست بگيريد.
گوشت ميوه را درون يك كاسه آنقدر له كنيد تا شكل خمير مانندي پيدا كند.
۱ خريد پانسمان قاشق چايخوري آب ليموترش به آن اضافه كنيد. آب ليموترش از قهوه اي شدن آوكادو جلوگيري مي كند.
تركيب به دست آمده را ۱۵ دقيقه روي صورت تان بگذاريد.
پوست تان را با آب بشوييد.

۳- روغن نارگيل
روغن نارگيل به خواص ضد قارچ و ضد باكتري اش مشهور است و به همين خاطر در مقابله با جوش بسيار مؤثر است. روغن نارگيل همچنين يكي از بهترين مرطوب كننده هاي طبيعي است، چون اسيد چرب زيادي دارد. اين روغن نه فقط براي مرطوب كردن پوست، بلكه به عنوان ماده ي شوينده و پاك كننده ي آرايش هم مي تواند استفاده شود، چون برخلاف روغن هاي معدني، باعث مسدود شدن منافذ پوست نمي شود.

روغن نارگيل همچنين براي سفيد كردن دندان ها مؤثر است. اين روغن، دندان ها را كاملا سفيد نمي كند، بلكه در حقيقت پلاك ها و باكتري هايي كه عامل زرد شدن دندان ها هستند را از بين مي برد.

۴- عسل
عسل خواص ضد التهابي و ضد باكتري دارد و به همين دليل تأثيري زيادي در جلوگيري از انواع جوش و مبارزه با آن دارد. عسل سرشار از آنتي اكسيدان است و خواص ضد عفوني كننده و ضد باكتري دارد، به همين خاطر براي پاكسازي پوست و ترميم سلول هاي آسيب ديده بسيار مؤثر است.

مقداري عسل به صورت تان بماليد.
۱۵ تا ۲۰ دقيقه صبر كنيد.
پوست تان را با گرم بشوييد.
اگر عسلي كه استفاده مي كنيد خيلي سفت باشد، مي توانيد كمي گرمش كنيد. اما زياد از حد حرارتش ندهيد. همين كه رقيق شود و بتوانيد به صورت تان بماليد كافي است.

۵- جو دو سر
جو دو سر، خواص آرامش بخش دارد و براي متعادل كردن pH پوست بسيار مؤثر است. به همين دليل مي توانيد از آن به عنوان يك لايه بردار طبيعي و ملايم، به ويژه براي پوست هاي خشك و حساس استفاده كنيد.

جو دو سر را انقدر بسابيد كه كاملا پودر شود.
۲ قاشق غذاخوري شير به آن اضافه كنيد تا تبديل به عفونت بدن خمير شود.
ماسك را به صورت تان بماليد و به آرامي روي پوست تان بكشيد.
صورت تان را با آب سرد بشوييد.

۶- كاكائو
آنتي اكسيدان هاي موجود در كاكائو با راديكال هاي آزاد مقابله مي كنند و از پيري پوست جلوگيري مي كنند. پودر كاكائو با كمك به كاهش لكه هاي پوستي و ترميم سلول هاي صدمه ديده، پوست را احيا مي كند، چون اعصاب پوست را ___ مي كند، مولكول هاي موجود روي پوست صورت را از بين مي برد و اجازه مي دهد اكسيژن بيشتري به پوست برسد.

۱ قاشق چايخوري روغن نارگيل، ۱ قاشق چايخوري عسل و ۱/۵ قاشق چايخوري پودر كاكائو را با يكديگر مخلوط كنيد.
ماسك را به صورت تان بماليد و با حركات مدور روي پوست تان بكشيد.
پوست تان را با آب گرم بشوييد.

۷- شكلات تلخ
شكلات تلخي كه حداقل ۷۰ درصد آن كاكائو باشد، به خاطر ذهنيت مثبتي كه درمورد شكلات داريم، به طور طبيعي شادي بخش است. آنتي اكسيدان ها، ويتامين ها و مواد معدني موجود در شكلات تلخ به شما احساس خوبي مي دهند و پوست تان را مرطوب مي كنند.

۲ تكه ي كوچك از شكلات تلخ را آب كنيد.
۱ قاشق غذاخوري عسل اضافه كنيد.
۲ قاشق چايخوري جو دو سر پودر شده به آن اضافه كنيد.
۱ قاشق غذاخوري ماست ساده ي چكيده اضافه كنيد.

مواد را خوب هم بزنيد و تركيب به دست آمده را ۱۵ دقيقه روي صورت تان بگذاريد.
پوست تان را با آب گرم بشوييد.

۸- ليموترش
ليموترش به دليل ويتامين سي زيادي كه در خود دارد، براي روشن كردن پوست بسيار مؤثر است.
تنها كاري كه بايد انجام دهيد اين است كه كمي از آب يك ليموترش را بگيريد و آن را به پوست صورت تان بزنيد.

به خاطر داشته باشيد كه بعضي افراد ممكن است به آب ليموترش واكنش نشان دهند و به همين دليل، بهتر است اول آن را روي قسمت كوچكي از پوست تان ، مثل آرنج هايتان امتحان كنيد. سپس يك روز قيمت پانسمان هارتمن صبر كنيد تا مطمئن شويد كه مشكلي نخواهيد داشت. علاوه بر اين، بايد بدانيد كه ويتامين سي و نور خورشيد، تركيب خوبي نيستند، يعني هرگز نبايد با پوستي كه آغشته به آب ليموترش است در معرض نور خورشيد قرار بگيرد، چون ممكن است رنگ پوست تان تغيير كند. بنابراين از اين ماسك در روزهاي تابستان و صبح ها استفاده نكنيد، به ويژه اگر قصد داريد تمام روز را بيرون باشيد.

۹- موز
موز به خاطر ويتامين ها، مواد معدني و بافت نرم و خمير مانندش، پوست را شاداب، نرم و لطيف و به خوبي تغذيه مي كند. موز تمامي مواد لازم براي زيبايي پوست، مثل ويتامين هاي A، B و E و پتاسيم را دارد.

۱ عدد موز رسيده ي متوسط را آنقدر له كنيد تا شكل خمير مانندي پيدا كند.
ماسك را به صورت و گردن تان بماليد و ۱۵ دقيقه صبر كنيد.
پوست تان را با آب گرم بشوييد.

۱۰- تخم مرغ
سفيده و زرده ي تخم، هر يك خواص متفاوتي براي پوست دارند و بايد بر اساس هدف مورد نظر و نوع پوست تان، به طور جداگانه استفاده شوند.زرده ي تخم مرغ سرشاز از چربي است و براي پوست هاي خشك و پوسته شده قابل استفاده است. اين ماده حاوي، ويتامين هاي A، B2 و B3 و زينك است و به همين دليل، محصول ضد پيري و مرطوب كننده ي بسيار خوبي به شمار مي رود.

يك چهارم از يك آوكادوي رسيده را له كنيد.
۱ قاشق چايخوري ماست به آن اضافه كنيد.
زرده ي يك عدد تخم مرغ را اضافه كنيد.
همه ي مواد را با هم مخلوط كنيد و تركيب به دست آمده را به صورت تان بماليد.
۱۵ دقيقه يا تا خشك شدن ماسك، صبر كنيد.
پوست تان را با آب گرم بشوييد.
سفيده ي تخم مرغ پوست را سفت و رنگ آن را يكدست مي كند و در عين حال، با كوچك كردن منافذ بزرگ روي سطح پوست، چربي پوست را مي گيرد. از سفيده ي تخم مرغ براي پوست هاي چرب استفاده مي شود.
زرده ي يك عدد تخم مرغ را با ۱ قاشق چايخوري آب ليموترش هارتمن تازه مخلوط كنيد.
تركيب به دست آمده را به پوست تان بماليد.
۱۵ دقيقه يا تا خشك شدن ماسك، صبر كنيد.
پوست تان را با آب گرم بشوييد.

۱۱- خيار
اگر بعد از يك روز طولاني حضور در آفتاب، احساس مي كنيد كه پوست تان حساس و ملتهب شده، كمپرس خيار بهترين درمان براي پوست صدمه ديده ي شما است. خيار سرشار از آنتي اكسيدان و مواد ضد التهاب است و تأثير خنك كنندگي قوي اي دارد. علاوه بر اين، به كم شدن سياهي زير چشم ها كمك مي كند.
برش هاي نازكي از خيار را به مدت ۱۵ دقيقه در فريزر بگذاريد.
برش هاي خيار را روي قسمت صدمه ديده قرار دهيد.
۱۵ دقيقه صبر كنيد.

۱۲- چاي
چاي هاي گياهي حاوي مواد مغذي و خوش عطري هستند و اين مواد تأثيرات مختلفي روي پوست دارند. گل هاي بابونه و اسطوخودوس، خواص ضد التهابي و تأثير آرامش بخش دارند. كافئين موجود در چاي سياه هم عروق خوني را منبسط مي كند و به كم شدن سياهي زير چشم ها كمك مي كند. ماده ي تانين موجود در چاي هم پف چشم ها را كاهش مي دهد.

اگر از چاي كيسه اي استفاده مي كنيد، تنها كاري كه بايد انجام دهيد اين است كه ۲ عدد چاي كيسه اي را خيس كنيد و روي چشم هايتان بگذاريد.اگر هم مي خواهيد از چاي به عنوان تونر استفاده كنيد، بايد چاي را دم كنيد و هر روز بعد از شستشوي صورت تان، آن را با پنبه به پوست تان بماليد.

۱۳- هويج
هويج حاوي آنزيم هاي مفيدي است و به احياء پوست هاي معمولي و چرب كمك مي كند. هويج سرشار از ويتامين A (كه نوعي آنتي اكسيدان به شمار مي رود)، ويتامين C (كه پوست را روشن مي كند) و پتاسيم (كه پوست را آبرساني مي كند) است.

۱ عدد هويج متوسط را پوست بگيريد.
آن را بخارپز كنيد و آنقدر صبر كه يك چنگال به راحتي در آن فرو رود، سپس بگذاريد تا خنك شود.
هويج را له كنيد.
۱ قاشق غذاخوري عسل به آن اضافه كنيد.
نصف قاشق پماد هارتمن غذاخوري آب ليموترش تازه اضافه كنيد.
پوست تان را با آب گرم بشوييد.

منبع: زندگي آنلاين



منبع

تظرات ارسال شده