همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
درمان سريع سوختگي با موادي باورنكردني

استفاده از روش هاي خانگي براي سوختگي مانند استفاده از سيب زميني ، آب سرد و خميردنان نعنايي را اغلب افراد مي دانند اما جالب است بدانيد كه روش هاي موثر خانگي و طبيعي ديگري نيز وجود دارند كه در درمان سوختگي تاثيرگذار بوده و در تسكين آن معجزه مي كنند.

قرص ويتامين E را روي ناحيه سوخته ريخته و معجزه آن را ببينيد

ويتامين C سبب بهبودي زخم و توليد كلاژن يعني مواد پايه براي پوست جديد مي شود. ويتامين E يك آنتي اكسيدان قوي است كه در ترميم و محافظت از پوست نقش موثري ايفا مي كند. براي سرعت بخشيدن به بهبود زخم ها سوختگي، يك درمان خانگي و حيرت انگيز با استفاده ژل ايكس از قرص هاي ويتامين C و E وجود دارد.

در اين روش خانگي و طبيعي غذاهاي حاوي ويتامين C و E يا ۲ هزار ميلي گرم ويتامين C وهزار واحد ويتامين E براي يك هفته بعد از سوختگي مصرف كنيد. از اين گذشته مي توانيد كپسول ويتامين E را سوراخ كرده و مايع درون آن به طور مستقيم بر روي ناحيه سوخته بريزيد. اين كار در التيام زخم و جلوگيري از ايجاد اسكار پوستي بسيار مفيد و موثر است.

با شير به سرعت برق و باد سوختگي را درمان كنيد

محتواي چربي و پروتئين هاي تشكيل دهنده شير، در تسكين سوزش و درد سوختگي و بهبود ناحيه آسيب ديده مفيد هستند.

براي تسكين و بهبودي سريع سوختگي، كافي است ناحيه اي سوخته پوست را در به مدت ۱۵ دقيقه در شير قرار دهيد.علاوه بر اين ماست پرچرب نيز در خنك كردن و آب رساني محل سوختگي بسيار مفيد است.

با اين روش از شر تاول هاي سوختگي خلاص شويد

روغن نارگيل يك منبع غني ازويتامين E مفيد براي پوست بوده و حاوي اسيدهاي چرب ضد قارچ و ضد باكتري است. اين روغن از بروز سوزش و عفونت در ناحيه سوخته پوست جلوگيري مي كند. ژل زخم پرونتوسان

اگر ناحيه سوخته پوست تاول زده كافي است براي درمان آن مقداري آب ليمو را با روغن نارگيل تركيب كرده و بر روي تاول هاي پوستي ماساژ دهيد. خواص اسيدي آب ليمو كمك مي كند تا اين عارضه از بين رفته و زخم زودتر بهبود پيدا كند.

اسانس وانيل، آب روي آتش براي سوختگي پوست

براي سوختگي هاي جزئي مي توانيد از عصاره يا اسانس وانيل استفاده كنيد. كافي است يك پد پنبه اي يا يك تكه گاز استريل را در مقداري از اين اسانس فرو برده و آن را به آرامي روي ناحيه سوخته پوست قرار دهيد. با تبخير اسانس محل سوختگي خنك شده و به تدريج درد شما تسكين پيدا مي كند.

سركه دردرمان سوختگي معجزه مي كند

سركه سفيد داراي اسيد استيك( يك جزء از آسپرين) است كه مي تواند به تسكين درد، خارش و التهاب ناشي از سوختگي كمك شاياني كرده و به عنوان يك ضد عفوني كننده و قابض(موجب بسته شدن منافذ باز پوست مي شود) شناخته مي شود و به همين دليل از ايجاد عفونت و التهاب در محل سوختگي جلوگيري مي كند.

اين ماده طبيعي در كاهش حرارت ناحيه سوخته و درنتيجه چشم درد كم كردن درد و سوزش تاثير فوق العاده خوبي مي گذارد.كافي است يك پد پاكيزه پنبه اي يا تكه اي گاز استريل را در سركه قرار داده و مستقيم روي محل سوختگي قرار دهيد. به منظور تاثير بيشتر از يك حوله نازك و تميز خيس شده در محلول رقيق سركه به عنوان يك كمپرس تسكين دهنده روي گاز استفاده كنيد.

با اين ماده جاي سوختگي روي پوستتان نمي ماند

عسل يك آنتي بيوتيك طبيعي است. اين ماده طبيعي و مفيد از عفونت و التهاب محل سوختگي پيشگيري مي كند. اين ماده غذايي متعادل كننده طبيعي pH بوده به همين دليل اجازه فعاليت را به باكتري ها نمي دهد، بنابراين با استفاده موضعي باكتري هاي موجود يا عفونت روي پوست را به سرعت نابود مي كند.

عسل به خنك شدن ناحيه سوخته كمك كرده و موجب از بين رفتن درد مي شود. از اين گذشته اين ماده طبيعي در بهبود التيام زخم ايجاد شده روي پوست در اثر سوختگي بسيار موثر و مفيد است.

سوختگي هاي وسيع را با جو درمان كنيد

جو دوسر داراي خواص معجزه آسا تسكين دهندگي و كاهش التهاب است. به وپژه زماني كه ناحيه سوختگي در حال اسپري linovera بهبود بوده و احساس خارش در ناحيه مورد نظر مي كنيد جو به طور معجزه آسايي شما را از شر اين خارش ها خلاص مي كند.

براي بهبود سوختگي هاي وسيع بايد يك فنجان جو را به آب وان حمام اضافه كرده و به مدت ۲۰ دقيقه در آن دراز كشيده تا خاصيت شگفت آور آن را درمان ناحيه سوخته پوست و از بين رفتن خارش ها ببنيد. هوا موجب خارش پوست سوخته و خارش ناحيه مورد نظرشده اما با وجود جو در آب اين عارضه كاهش پيدا مي كند

علاوه بر اين با اضافه كردن اندكي جوش شيرين به آب حمام مي توانيد از بروز التهاب و سوزش جلوگيري كنيد. در صورتي كه يك ناحيه كوچك از پوست دچار سوختگي شده مقار كمي از جو را به يك كاسه كوچك آب اضافه كرده و ناحيه آسيب ديده را در آن قرار دهيد.

سوزش و درد سوختگي را به سرعت فراموش كنيد

يك شيميدان فرانسوي خاصيت فوق العاده و شفابخش روغن اسطوخودوس را در سال۱۹۰۰ ميلادي كشف كرد. او در طول يك آزمايش دستش را سوزاند و ناگهان دستش به طور اتفاق در روغن اسطوخودوس فرو رفت. اين شيميدان در اين هنگام به خاصيت شفا بخشي و تسكين دهندگي اين روغن در سوختگي پي بي براوون برد.

براي درمان سوزش و بهبود سوختگي كافي است ۱ قاشق چاي خوري ازروغن خالص اسطوخودوس را به حدود ۲ اونس(۵۰ ملي ليتر) آب اضافه كرده و ناحيه سوخته را به آرامي در آن فرو ببريد. علاوه بر اين روغن درخت چاي و عنبر سائل نيز براي سوختگي جزئي موثر هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران



منبع

تظرات ارسال شده