همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
با مصرف روزي دو فنجان آب پرتقال خوردن چه معجزه اي د ر بدن تان رخ مي دهد؟

و پرتقال؛ اين دو نوع ميوه شباهت ها و تفاوت هاي زيادي باهم دارند. نارنگي منبع غني ويتامين A است در حالي كه پرتقال منبع غني ويتامين C و فيبر است. پرتقال از نظر ظاهري گرد و بزرگتر بوده در حالي كه سوربكت چيست نارنگي صاف تر و ريز تر است. درست است كه پرتقال و نارنگي هر دو از خانواده ي مركبات محسوب مي شوند، اما تفاوت هاي عمده اي با هم دارند؛ از نظر گياه شناسي، نارنگي به عنوان زير گروه پرتقال ماندارين طبقه بندي مي شود. ماندارين هايي كه به رنگ قرمز مايل به نارنجي هستند به عنوان نارنگي به بازار عرضه مي شوند. نارنگي نمايندگي سوربكت براي سلامتي و پوست و مومفيد است.

به گزارش به نقل از باشگاه خبرنگاران انواع مختلفي از پرتقال معمولي از جمله والنسيا، هملين و گاردنر ، ناول، پرتقال خوني، پرتقال شيرين و بدون اسيد، ساكارز وجود دارد. پرتقال و نارنگي از نظر ظاهري متفاوت هستند. عمده ترين تفاوت بين نارنگي و پرتقال اندازه آن هاست؛ پرتقال معمولا اندازه بزرگتري از نارنگي دارد. نارنگي هنگام رسيدن ميوه اي نرم و سبك است اما پرتقال معمولا هنگام رسيدن، سفت و سنگين مي شود.

نارنگي و پرتقال بسته به گونه پانسمان عسل مي توانند هسته دار يا بدون هسته باشند. نارنگي و پرتقال رنگ متفاوت دارند. پرتقال ها به طور معمول بيشتر به رنگ نارنجي زرد هستند، به جز پرتقال خوني كه رنگ قرمز تيره دارد.

پرتقال منبع عالي ويتامين C است، ويتامين C يك آنتي اكسيدان محلول در آب بوده كه با كاهش راديكال شركت سوربكت هاي آزاد بدن خطر ابتلا به سرطان را كاهش مي دهد. فوايد پرتقال براي سلامتي ميزان بالاي ويتامين C موجود در آن است. افرادي كه به مدت 12 ماه دو فنجان آب پرتقال در روز بنوشند، سطح كلسترول بد خون يا LDL كم تري خواهند داشت. نوشيدن آب پرتقال ممكن است به جلوگيري از تشكيل كلسيم اگزالات و اسيد اوريك كمك كرده و خطر ابتلا به سنگ كليه را كاهش دهد.



منبع

تظرات ارسال شده