همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
بدخوابي ناشي اززل زدن به گوشي,اخبار پزشكي,خبرهاي پزشكي,تازه هاي پزشكي
دانشمندان
قيمت پانسمان سوربكت

مدتهاست در مورد بدخواب شدن و اختلالات مرتبط با آن در صورت زل زدن طولاني مدت به گوشي قبل از خوابيدن هشدار مي دهند، اما علت دقيق اين مساله به تازگي مشخص شده است.

به گزارش مهر به نقل از يوروكالرت، بررسي هاي پژوهشگران sorbact پانسمان سالك در آمريكا نشان مي دهد در صورت نگاه كردن بيش از حد به نمايشگر گوشي، تبلت، رايانه و غيره قبل از به خواب رفتن، سلول هاي خاصي در چشم انسان شروع به پردازش نور محيطي مي كنند و همين امر باعث بازتنظيم ساعت داخلي بدن و به هم خوردن تنظيم صحيح آن مي شود.

 

اختلال سربكت در ساعت داخلي بدن تداوم فرايندهاي برنامه ريزي شده توسط بدن را با دشواري مواجه مي سازد و نظم شبانه روزي بدن را كاملا به هم مي ريزد. زماني كه سلول هاي چشم در شبانگاهان در معرض نور مصنوعي نمايشگر گوشي و رايانه قرار مي گيرند پيام هايي را منتقل مي كنند كه باعث اختلال و ابهام پانسمان سوربكت براي ساعت داخلي بدن مي شود و تداوم اين روند سلامت و بهداشت رواني انسان را در معرض خطر قرار مي دهد.

 

دانشمندان اميدوارند اين كشف جديد به درمان بيماري هايي مانند ميگرن، بي خوابي، بدخوابي ناشي از سفرهاي هوايي طولاني و غيره كمك كند. گفتني است كه مشكلاتي پانسمان عسل از اين دست مي توانند در دراز مدت منجر به ابتلا به بيماري هايي مانند چاقي، انواع سرطان، مرض قند و غيره شوند.

 

محققان بارها به مردم توصيه كرده اند با تغيير سبك زندگي ديجيتالي خود از استفاده از تلفن همراه در تختخواب دست بردارند و از مدتي قبل از خوابيدن گوشي را در فاصله اي نسبتا دور از خود قرار دهند.

 

 



منبع

تظرات ارسال شده