همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
سلول مصنوعي,اخبار پزشكي,خبرهاي پزشكي,تازه هاي پزشكي
دانشمندان

ميكروكپسول‌هاي كلوئيدي جديدي ساختند كه شبيه به سلول ساكارز واقعي عمل مي‌كند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، نانوساختار‌هاي مبتني بر DNA، نوعي از انواع جديد ابزار‌هاي نانو با كاربرد‌هاي زيست پزشكي و زيست محيطي هستند. تاكنون تحقيقات زيادي بر روي افزودن به قابليت‌ها و تنوع اين ساختار‌ها متمركز شده است.

به عنوان مثال، كپسول‌هاي مهندسي شده‌اي به نام نمايندگي سوربكت ليپوزوم‌ها كه داراي غشاي ليپيدي دو لايه هستند، قبلاً با موفقيت به عنوان حسگر، ابزار‌هاي تشخيصي و سيستم‌هاي انتقال دارو مورد استفاده قرار گرفته اند.

به علاوه گروه ديگري از كپسول‌ها، معروف به كلوئيدوزوم كه داراي پوشش ليپيدي نيستند پانسمان عسل و از ذرات غشائي كلوئيدي تشكيل شده اند، كاربرد‌هاي بيوتكنولوژيكي بسياري دارند.

اما اكنون يك گروه تحقيقاتي به سرپرستي بيوفيزيست ماساهيرو تاكينوي از انستيتوي فناوري توكيوتك از نوع جديدي از امولسيون با  كانال‌هاي يوني خبر داده است، دستاوردي كه مسير‌هاي جديدي را براي طراحي شركت سوربكت سلول‌هاي مصنوعي و روبات‌هاي مولكولي باز مي‌كند.

اين گروه تحقيقاتي به تازگي شيوه ساخت ميكروكپسول‌هاي مبتني بر DNA را گزارش دادند كه كاربرد‌هاي زيادي براي توليد مواد و دستگاه‌هاي جديد دارند.

آن‌ها نشان دادند كه منافذ ريز در سطح اين كپسول‌ها مي‌توانند به عنوان كانال‌هاي يوني پانسمان جراحي سوربكت عمل كنند. مطالعه آن‌ها پيشرفت در مهندسي سلول‌هاي مصنوعي و روباتيك مولكولي و همچنين خود فناوري نانو را تسريع مي‌كند.

يكي از مهمترين پيامد‌هاي اين مطالعه، اين است كه مي‌توان سيستم‌هاي پاسخگو به محرك‌ها را توسعه داد. چنين سيستم‌هايي در نهايت مي‌تواند براي توسعه شبكه‌هاي عصبي مصنوعي و تقليد از نحوه عملكرد مغز انسان استفاده شود.



منبع

تظرات ارسال شده