همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 خوراكي هاي زمستاني براي سم زدايي بدن

با سرماخوردگي دارد و از طرفي سرشار از آهن، ويتامين كا و كلسيم است. ايندول-3-كاربينول موجود در كلم موجب سم زدايي از بكد مي شود.

به گزارش : اگرچه فصل بهار را معمولا به عنوان فصل سم‌زدايي مي‌ شناسند اما فصل زمستان نيز با توجه به سرما و گاهي كاهش بارندگي، بي براون باعث بروز انواع آلودگي مي شود.

خبر خوب اين است كه سم‌ زدايي از بدن در فصل زمستان قرار نيست خيلي هم سخت باشد. گاهي اوقات بهترين روش براي سم زدايي پيروي از يك رژيم غذايي سالم است:

چغندر: سرشار از آنتي‌ اكسيدان‌ هاي قدرتمند است و به خاطر رنگ بنفش بسيار تيره منبع عظيمي از پتاسيم و فيبر محسوب مي شود. به عقيده محققان، منابع غني از نيترات از قبيل چغندر، مي ‌توانند توليد اكسيد نيترات و جريان خون به عضلات را بهبود دهند و همچنين جلوي خستگي و درد در بدن محلول پرونتوسان را بگيرند. حتي اگر شما ورزش نمي‌كنيد و مرتب باشگاه نمي‌ رويد، چغندر هنوز مي ‌تواند اثر مفيدي روي سلامتي اعصاب، كليه، كبد و عملكرد پانكراس شما داشته باشد. چرا كه سرشار از ويتامين ث، فولات و منيزيم است.

كلم بروكلي: يك كاسه جوانه كلم بروكلي بيشتر از يك پرتقال، ويتامين ث براي مبارزه با سرماخوردگي دارد و از طرفي سرشار از آهن، ويتامين كا و كلسيم است. ايندول-3-كاربينول موجود در كلم موجب سم زدايي از بكد مي شود.

زردچوبه: اسپري پرونتوسان ادويه مورد علاقه كبد است و تمامي آنزيم ‌هاي لازم را براي سم‌ زدايي كبد فراهم مي ‌كند.

كلم پيچ: كلم پيچ ضدسرطان و داراي تركيبات آنتي اكسيدان است كه به پاكسازي بدن كمك مي‌ كند. همچنين اثرات مخرب ناشي از استعمال دخانيات را از بين مي ‌برد.

زنجبيل: ادويه مقوي براي سيستم گوارشي است. تركيبات و ساختار زنجبيل به گونه ‌اي است كه به گردش خون كمك مي‌ كند. ضدالتهاب و براي زخم معده مفيد است. مشكل عروقي داراي آنتي اكسيدان بوده و بهترين گياهي است كه باعث پاكسازي سيستم گوارشي از سموم مي‌ شود.

عسل: مخلوط آب ولرم و عسل يكي از بهترين مايعات طبيعي براي دفع مواد زائد از بدن است. در واقع عمل دفع اين مواد زائد به سم زدايي بدن منجر شده و كولون را پاكسازي و عملكرد آن را بهبود مي دهد. علاوه بر اين، افزودن مقدار كمي آب ليموترش نيز به اين شربت باعث افزايش ميزان ادرار شده و سلامت دستگاه ادراري را بالا مي برد.

كران بري: يكي از بيشترين مقادير ژل پرونتوسان آنتي ‌اكسيدان را بين ميوه ‌ها در اختيار دارد حتي بيشتر از چغندر، بلوبري و توت‌فرنگي. به همين خاطر آنها كاهش ‌دهنده تكرر ادرار ناشي از التهاب‌ هاي عفوني است. كران ‌بري همچنين مي‌ تواند با باكتري‌ هاي مضر مبارزه كند، التهاب و ميزان اسيديته‌‌ بدن را كاهش دهد.

منبع: آواي سلامت



منبع

تظرات ارسال شده