همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
بيماري فيبروميالژيا,اخبار پزشكي,خبرهاي پزشكي,مشاوره پزشكي
بيشتر

افراد از ارتباط فيبروميالژيا با درد شديد و خستگي آگاهي دارند اما با توجه به نبود مشخصه‌هاي كافي در توضيح اين بيماري تشخيص پانسمان كلاژن آن مي‌تواند مشكل باشد.

به گزارش ايسنا، علاوه بر اين برخي از كارشناسان در رابطه با اينكه فيبروميالژيا خود يك بيماري است يا نتيجه استرس شديد است به نتيجه قطعي دست نيافته‌اند.

 

انجام آزمايش خون و تصويربرداري در تشخيص اين بيماري كمك كننده نيست و لازم است بيمار با مراجعه به پزشك علائم خود را با او درميان گذاشته تا بيماري در او تشخيص داده شود.

 

سايت تخصصي "مديكال نمايندگي شركت لوهمن روشه ديلي" در مطلبي در اين باره آورده از جمله علائمي كه مي‌تواند با اين بيماري مرتبط باشد مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

 

درد، خستگي، بي‌خوابي 

بيمار احساس درد گسترده و ناگهاني و غيرمنتظره را براي مدت سه ماه احساس مي‌كند. اين درد اغلب بين كتف‌ها، پايين گردن و به شكل ميگرن خود را نشان مي‌دهد. ديگر قسمت‌هاي بدن از قبيل كمر، لگن و گردن پانسمان suprasorb مستعد سفتي و درد هستند.

 

در بسياري از موارد شدت درد هنگام صبح وخيم‌تر است. اختلالات خواب نيز در افراد مبتلا به فيبرو ميالژيا شايع است كه باعث مي‌شود از بي‌خوابي يا بيدار شدن در نيمه‌هاي شب رنج ببرند. همچنين بايد تأكيد شود سطح انرژي حتي پس از خواب كافي بهبود پيدا نمي‌كند.

 

افسردگي و اضطراب 

انتقال دهنده‌هاي عصبي كه اعصاب بر افسردگي تاثير دارند با درد مرتبط هستند. ممكن است بيمار به افسردگي يا اضطراب مبتلا شود كه ارتباطي با فيبروميالژيا ندارد. هرچند مشورت با پزشك در مورد احتمال اين ارتباط مي‌تواند كمك كننده باشد.

 

مشكلات شناختي و معده

همچون ديگر اختلالات روان كه به آن اشاره شد در مبتلايان به عارضه فيبروميالژيا مشكلات مرتبط با تمركز و حافظه نيز مشاهده مي‌شود. به همين دليل بازه زماني توجه نمايندگي اسميت اند نفيو آنان تحت تأثير اين بيماري قرار مي‌گيرد و امور روزانه خود را به راحتي فراموش مي‌كنند.

 

همچنين عارضه سندروم روده تحريك‌پذير يكي از مشكلات شايع در اين افراد است. بررسي‌ها نشان مي‌دهد حدود دو سوم از مبتلايان به فيبروميالژيا از حالت حالت تهوع، درد شكمي، نفخ، يبوست، اسهال و مشكلات مرتبط رنج مي‌برند. براي رفع اين علائم مشورت با متخصصان تغذيه مفيد است.

 

 



منبع

تظرات ارسال شده