همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
براي كنترل و كاهش كلسترول خون اين نوع انگور را بخوريد

كه انگور قرمز ضد كلسترول است و از قلب محافظت مي كند.

به گزارش ، اين تحقيقات حاكي است: مصرف انگور قرمز انباشت كلسترول پماد سوختگي بد در خون را كه ناشي از خوردن گوشت قرمز است و به رگ هاي خوني آسيب مي رساند، كاهش مي دهد و همچنين از قلب محافظت مي كند.

در اين تحقيقات آمده است انگور حاوي تركيبات پلي فنول هستند.

پلي فنول‏ها گروهي از مواد شيميايي هستند كه در بعضي از انواع ميوه ها، سبزيجات و گياهاني مانند ذرت، گردو، زيتون، برگ چاي و انگور موجود هستند و به عنوان آنتي اكسيدان شناخته شده كه راديكال هيدروژل هاي آزاد را از بدن مي زدايند. راديكال هاي آزاد موادي شيميايي هستند كه قابليت آسيب رساندن به سلول ها و بافت هاي بدن را دارند.

پلي فنول‏هايي مانند ويتامين C و E داراي اثري 10 برابر آنتي اكسيدان ها هستند.

محققان همچنين اخيرا دريافتند كه مصرف انگور قرمز تا حد زيادي در مبارزه با بيماري آلزايمر نقش دارد و در پيشگيري از ابتلا به بيماري ديابت موثر است.

در همين حال، پژوهشگران قطره آهن فروزومال آمريكايي دريافته‌اند كه خوردن انگور در بين وعده‌‌هاي غذايي به كاهش سطح قند خون كمك مي‌كند. اين تحقيقات نشان مي‌دهد: خوردن كمي انگور به ميزان سه بار در بين وعده‌هاي غذايي سطح قند خون را به طور قابل ملاحظه‌اي كاهش مي‌دهد.مصرف زياد انگور همچنين دچار شدن به بيماري هاي شبكيه چشم را از بين مي‌برد.

انگور براي درمان بيماري فشار خون، روماتيسم، نقرس كرم رژودرم براي از بين بردن جاي زخم و مسموميت داخلي مفيد است و درمان كننده بيماري هاي پوستي، خوني و عصبي است.

در بيماري‌هاي يبوست، عوارض روماتيسم، چاقي، سوء هاضمه، بواسير، كم خوني، عصبانيت، انسداد مجراي طحال و كبد لازم است كه رژيم انگور گرفته شود و انگور ويتامين هاي "آ" ، "ب" و "ث" دارد و داراي مواد ازت، مواد قندي و نشاسته‌ اي بوده و خاصيت ضد عفوني پانسمان زخم كنندگي دارد.

انگور داراي قند، چربي، آلبومين، آهن، كلسيم، فسفر، پتاسيم، ارسنيك، منگنز و يد است و پتاسيم آن براي بچه هاي داراي بنيه ضعيف و كم خون بسيار مفيد است.

منبع: فارس



منبع

تظرات ارسال شده